Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt wel iig het ledje in de display uitzetten, zie rtfm.
Of je daarmee ook de hiss helemaal uitzet weet ik niet.
 
Bij gelegenheid zal ik het aan de dealer vragen. Ik denk overigens dat ik toch maar voor de nieuwe SH ga. Mijn "ouwe" staat op marktplaats voor 2600.
 
Het hiss systeem kan niet uitgezet worden, wel kan je de chip uit je sleutel halen (met kniptangetje en evt pincet) en deze vlak bij het contactslot lijmen. (Evt aan de binnenkant, eerst locatie even testen) Dan heb je geen beveiliging en alle gewone sleutels zijn bruikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Jawel nog altijd blij mee. Wat dat betreft aangestoken door het sh virus. Twijfel eerlijk gezegd ook om mijn sh te verkopen. Zie het nog gebeuren dat ik er 2 heb. Dan kan ik als het nodig is op mijn gemak onderhoud doen aan de ene en met de ander rijden. Verdiep me ook steeds verder in de techniek van de sh. Ben blij dat ik jou (hoop ik) en dit forum achter de hand heb voor het geval ik tekort schiet.
Ben stevig benieuwd naar die riembreedte van de nieuwe sh. Ik denk dat ik het niet kan laten om de zaak uit elkaar te halen en te kijken en e.e.a. te meten. Die nieuw heeft een paar leuke pluspunten.
Blijf er wel nog van balen dat ze 3 pk hebben gestolen van de oude op de nieuwe. Maarja euro 4 he.
Ik wel nog iets leuks:
Ook bij techniek en vragen een hele riedel over onderwerp hiss programmeren. Ik heb gelukkig nog 2 originele sleutels maar tis alweer leuke informatie om te weten. 🏍🏍
 
Bij techniek en vragen op dit forum bedoel ik.

Maak je geen zorgen. De SH 300 gaat erg lang mee. Ik ben sinds kort lid van het italiaanse SH Forum, ook voor het rondkijken naar technische zaken. Ik heb net een heel stuk zitten lezen over iemand die een model van 2009 berijdt, tweedehands gekocht in 2011 met ruim 8000 km op de teller van een ouwe bok en die nu op 110.000km staat. Zonder abnormale problemen tussentijds. De hele lijst met onderhoud staat er bij vermeld. Voor mij allemaal erg interessant om te weten :Y .
 
Jazeker: HONDA SH FORUM • HONDA SH 300
Hiermee kom je meteen op het gedeelte voor de SH 300 bezitters. Het forum is namelijk opgedeeld in 125/150cc SH Honda's en de types 300(i).
Onderwerpen zijn voor de hand liggend. Het gaat mij bijvoorbeeld om welk merk motorolie, snaar of remblok. Daarom, Amici al bar (vrienden aan de bar) boeit me minder.
Verder is het gewoon leuk om een ander zijn ervaringen te lezen, net als de voorgaande delen op dit forum.
 
Voor de geinteresseerde onder ons,hoewel ikzelf altijd met blokkeer en momentsleutel werk.


.

Dat filmpje ( en meerdere andere)ken ik nu al heel wat jaartjes en zou verboden moeten worden en ik zou het vanwege de luchtsleutel ook liever niet hier zien want het is verkeerd advies, met een slagmoer sleutel kun je (vrij makkelijk) een samengestelde krukas uit het lood slaan.
De schade die je daarmee kunt veroorzaken is kostbaar en de repatatie eveneens.
 
Laatst bewerkt:
Ja nu je het zegt. al die korte heftige klappen. Lijkt mij ook niet zo goed voor de krukas met alles wat er aan vast zit. Van de andere kant die zuiger zorgt toch ook voor wat klappen. Dan werkt de olie smering wel.
 
Ja nu je het zegt. al die korte heftige klappen. Lijkt mij ook niet zo goed voor de krukas met alles wat er aan vast zit. Van de andere kant die zuiger zorgt toch ook voor wat klappen. Dan werkt de olie smering wel.


Als de zuiger die klappen geeft zit hij tussen twee massa's in ( de krukwangen) die even zwaar zijn en dus verdeeld de energie zich tussen de twee helften en gebeurt er nix, met een slagmoer sleutel ram je met een hamer tegen 1 van de helften terwijl de andere helft door enertia ( massa traagheid)stil wil blijven staan, als gevolg kan de ene helft tov de andere helf verschuiven en staat daarna je krukas uit het lood.
Daarbij optellend dat de sh geen versnellingen heeft en je dus ook nooit een sterke eenzijdige kracht op de krukas kunt zetten door acceleratie of deceleratie dus is het reeel om aan te nemen dat een scooter krukas structureel minder sterk is dan een krukas van een schakelmotorfiets, uit ervaring weet ik iig dat moderne viertakt krukassen van chocoladestaal zijn gemaakt, ook die van honda.
Ik heb honderden krukassen gereviseert en gericht en dat richten doe je door met een koperen hamertje een klap op een van de wangen te geven waardoor ze tov elkaar verschuiven, 1 tik met een hamertje en hij verschuift zo een aantal hondersten, het gaat iig veel makkelijker dan je denkt.

Een uit 1 stuk gesmede krukas, wangen en bigend-pen zijn 1 geheel;
1600.jpg


Een samengestelde krukas opgebouwd uit losse krukwangen en bigend pen zoals in de sh scooters;
UNI5181%20Krukas%20Piaggio.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie uitleg robber57, moet idd verboden worden dit soort filmpjes!

@Omnibus:
Koppelingmoer loshalen met 41mm 1/2" dop, en de vario basis blokkeren met blokkeer sleutel/inrichting.
Blokkeer inrichting is uit te leggen door twee zeskant bouten M6 in je werkbankblad te draaien op een afstand van 16,5cm waar nog net de boutkop uitsteekt boven het werkblad. Daar kan je de complete achtervario op leggen en de 41mm moer losdraaien, snap ie?

Wel met momentsleutel deze moer vast draaien, anders moer je je moer. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag iemand tegengekomen die de SH300 mooi vind, hij was wel 60+ dat dan weer wel.. :+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag iemand tegengekomen die de SH300 mooi vind, hij was wel 60+ dat dan weer wel.. :+

He pas op he, ik ben ook 60+ maar beleef veel plezier aan mijn SH300 en als ik mijn zonne vizier naar beneden doe dan zie of merk je niks van mijn leeftijd.
Er zullen nog diverse automobilisten zijn die me vervloeken als ik ze inhaal of voor ze ga staan bij het stoplicht.
Je bent zo oud als je je eigen (veilig) gedraagt op je SH300 ha ha
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan