Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was net even aan het kijken naar het aanbod van SH300's op de verkoop site's. Valt me op dat de prijzen redelijk laag zijn nu.
Voor de prijs van een nieuwe bromscooter rijd je ook een knappe SH300 voor rond de €2000,-

Verder wel humor hoe men de motor scooters aanprijst op autoscout24:

"De meeste Honda scooters hebben een relatief grote cilinderinhoud en voldoende pk om niet alleen maar op uiterst comfortabele wijze door smalle straatjes in de binnenstad te kunnen rijden, maar ook om in een sneller tempo over secundaire wegen of zelfs snelwegen te kunnen rijden.

Zo heeft het model Silver Wing 600 bijvoorbeeld een cilinderinhoud van 582 cm³. Met dit voertuig met 50 pk kunnen zelfs vrachtwagens ingehaald worden. De Silver Wing 600 hoort dan ook tot de grotere scooters. Dankzij de laag geplaatste, brede en zeer zacht gevoerde duozitting inclusief rugleuning... blablabla enz...."

Lachen! _O-
 
Ook maar even gekeken op aotoscout24, staat ook een silverwing met 600 kw (816 pk)
Misschien wat voor jouw Sossa?
 
full

(geintje) das gewoon een dubbele turbo :)

silverwing 600 :

Geweldige tekst die niks zegt :)

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ga gauw een Honda kopen. Ik hoorde dat je daar zelfs vrachtwagens mee kan inhalen!!
 
Vd week TechPulley kiss X2 koppeling binnengekregen ter vervanging van de originele piepende koppeling, met dank aan WebEngine voor de bemiddeling! :Y
Tevens een nieuwe bel gemonteerd, kan alles als nieuw inslijten.

Nu kan ik er nog niet zoveel over zeggen omdat de koppelingschoenen nog moeten inslijten op de bel, en dat gaat zo te zien nog wel even duren (honderden km's). Toch werkt hij al beter als de eerste km's, pakt nu vrij happig op bij acceleratie vanuit stilstand.

De koppeling wordt vrij compleet geleverd, extra setjes veren voor de clutch en pillow spring, en een extra vulring voor de drukveer, een TechPulley sleutelhanger ,natuurlijk tig stickers en een levende sprinkhaan! :9

Fotootje van de nieuwe aanwinst:


full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit ;)


FF een post van Jan quoten vwb een goed uitgangs punt voor de clutch.

Voor nog meer power gebruik je het beste de zwarte 15Kg. CS "clutchspring's", dus Geel 20Kg eruit en ZWART 15Kg. er in.
PS "Pillow Spring" laten zoals het is dus Wit 25Kg.
Veertjes kun je zo omwisselen je hoeft alleen het koppelingshuis er af te halen, en dan kan je er bij.

[afbeelding]

Wil je een scooter die zijdezacht optrekt en loopt dan gebruik je de Rode 30Kg. CS "clutchspring's".
Daar kan echt niets tegen op qua soepel lopen, maar dan heb je alleen niet de power die je met de zwarte 15Kg. krijgt.

image.php
 
Laatst bewerkt:
Vd week TechPulley kiss X2 koppeling binnengekregen ter vervanging van de originele piepende koppeling, met dank aan WebEngine voor de bemiddeling! :Y
Tevens een nieuwe bel gemonteerd, kan alles als nieuw inslijten.

Slijtage beeld komt goed overeen met wat er daadwerkelijk (soms) moet inslijten, dus afgaande op wat ik zie op de foto duurt het niet lang voor je daar bent.
De Kiss-clutch koppelingen hebben (soms) vaker een luxe probleem ofwel een overdaad aan remschoen-materie, waardoor het wel vaker voorkomt (was dus ook bij mij zo ) dat ze iets in moesten lopen, en dan voornamelijk op het aangrijpvlak en het uiteinde, dit is dus meer een luxe probleem van een overdaad aan remschoen materie en komt ook goed overeen met de locaties waar de schoenen het eerst contact met het koppelingshuis maken op jou foto.
Overigens een hele mooie vet uitgevoerde Honda koppelingsmoer op jou foto, bij mijn Kymco ziet die er kwalitatief wat minder uit!

Ik zou met het geen wat ik nu op de foto zie en eerder via pm. niet heb gezien je gerust willen stellen met het feit dat een optimaal aangrijp moment er aan zit te komen.

Met mijn dubbel zwaardere Tech Pulley clutch scoot > "X4-Kiss-clutch" ten opzichte van een Honda > "X2-Kiss-clutch" had ik voornamelijk de eerste kilometers last van een te dik uitgevoerde zijkant (kopse-kant), maar ook net als jij op het eerste en laatste aanraak-vlak, daar heb ik alleen geen foto's van.
E.a was al vrij snel over dus dat verwacht ik bij jou ook, desalniettemin geeft de koppeling vanaf installatie al een beter gevoel en dan voornamelijk op het stapvoets wegrijden, maar dat had jij ook al via pm. aangegeven.
De max power t.o.z.v overbrenging naar achterwiel zit er bij jou ook aan te komen.

Hier onder nog even 2 foto's van mijn luxe probleem wat ik in eerste instantie direct aan de uitvinden/ontwikkelaar > Tech Pulley > Alex heb gemeld maar mij gerust stelde met het feit dat het na inslijten nog veel beter werd.
Ik heb daarna even een paar rondjes flink lopen gassen, en vervolgend hadden de remschoen de juiste vorm.


image.php


image.php




Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Je noemt het een luxe probleem, maar ik begrijp niet dat ze dat er in de fabriek niet gelijk afhalen.
je krijgt er toch alleen maar weer extra stof door in je koppeling.
 
de koppeling wordt nog niet echt in super grote oplage gemaakt eerder bijna handmatig, extra stof krijg je er idd. wel van als je remschoenen in het begin 100 a 200 km. iets te ruim zijn, het stof moet tenslotte ergens naar toe.
 
Laatst bewerkt:
De schoenen zijn precies 5mm dik, maar vandaag even opengehaald na 120km gassen, waarbij de koppeling aardig in variatie is gebruikt, is er nog hetzelfde slijtage beeld als op mijn foto. Het middenstuk blijft ongebruikt. Als het net zulk slijtvast materiaal is als de originele schoenen dan duurt het nog wel ettelijke km's voordat alles 100% de bel gaat raken. Zoals zuunig noemt vraag ik me ook af waarom ze de zaak niet af fabriek iets verder hadden kunnen afslijpen, 4,8mm had ook genoeg voering geweest.

Verder wel het idee dat het rauwe aanlopen wat minder wordt maar weg is het zeker nog niet.
Denk wel dat hij efficient koppelt want eenmaal gekoppeld heeft hij weinig verlies merk ik.
Als schoenen voor de andere 50% grip gaan geven wordt het een goede koppeling denk ik. :Y
 
De schoenen zijn precies 5mm dik, maar vandaag even opengehaald na 120km gassen, waarbij de koppeling aardig in variatie is gebruikt, is er nog hetzelfde slijtage beeld als op mijn foto. Het middenstuk blijft ongebruikt. Als het net zulk slijtvast materiaal is als de originele schoenen dan duurt het nog wel ettelijke km's voordat alles 100% de bel gaat raken. Zoals zuunig noemt vraag ik me ook af waarom ze de zaak niet af fabriek iets verder hadden kunnen afslijpen, 4,8mm had ook genoeg voering geweest.

Verder wel het idee dat het rauwe aanlopen wat minder wordt maar weg is het zeker nog niet.
Denk wel dat hij efficient koppelt want eenmaal gekoppeld heeft hij weinig verlies merk ik.
Als schoenen voor de andere 50% grip gaan geven wordt het een goede koppeling denk ik. :Y

Pipo volgt met argusogen :Y
 
Het begon zo: hee, mn remlicht brand niet meer (onderweg natuurlijk..) zowel met linker als rechter remhandel.
Thuis controle idd gloeilampje stuk natuurlijk, dus nieuwe gehaald op de motor zonder remlicht, zet em erin -> niks! :(

Dan houd je over: lampvoetje of draadboom/stekkers in de motor zelf defect, of beide remlicht schakelaars stuk.
Ik zag de motor al geheel uit elkaar liggen, gelukkig begon ik bij het stuurhuis. Na demontage scherm/kappen bleken idd beide remlichtschakelaars defect (hoe is het mogelijk!)

Gelukkig weet ik dat je die goed kan reviseren en geen nieuwe hoef te kopen a €70,- voor beiden.
Dus na 1,5uur sleutelen deden beiden remschakelaars het weer op het achterlicht.
Meteen de koplamp maar vv anders kan ik volgende week mss weer aan de gang.
Ik had me de zaterdag middag anders voorgesteld. :Y

Edit: had ik toch weer niks aan een gereedschapssetje voor onderweg! :+
 
Laatst bewerkt:
Die linker is zeker TE duur, gelukkig kan je hem simpel openmaken, en contactjes even polijsten -> probleem opgelost.
Ik hoop voor je dat je de oude nog hebt voor de volgende keer, mijne was al na 15K aan de beurt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan