300mm remschijven op een zx9r (ipv 296mm)

timberleek

Rookie
3 mei 2010
10
0
Hallo,

Mijn zx9r moet nieuwe remschijven. Nu vind ik nieuwe te duur en ben ik aan het kijken naar goede tweedehands schijven. Die zijn prima te vinden. Ik vond een lijstje met motoren die dezelfde schijven gebruiken. Dat maakt de speurtocht makkelijker.

Alleen zie ik overal 300mm schijven. En bij de zx9r zie ik telkens 296mm staan:
Kawasaki ZX-9R 1998-1999 voorremschijven

Is dit uitwisselbaar? of is "300mm" schijf altijd stiekem net geen 300mm?

mvg
Timberleek
 
Als de 2mm extra ruimte er tussen klauw en schijf is niet nee O-)

Ach joh... Gewoon een kwestie van even op elkaar in slijten toch? :P
Nu we het daar toch over hebben, vraag gelijk naar een setje ingesleten tweedehands remblokken. Zijn namelijk ook best prijzig!

Effe zonder gein... koop toch gewoon fatsoenlijk passend (lees nieuw) spul.
Zijn je remmen, geen leuke accessoire waar je op zou kunnen/willen bezuinigen!
 
Laatst bewerkt:
Ach joh... Gewoon een kwestie van even op elkaar in slijten toch? :P
Nu we het daar toch over hebben, vraag gelijk naar een setje ingesleten tweedehands remblokken. Zijn namelijk ook best prijzig!

Effe zonder gein... koop toch gewoon fatsoenlijk passend (lees nieuw) spul.
Zijn je remmen, geen leuke accessoire waar je op zou kunnen/willen bezuinigen!
Monteer je ook nieuwe schijven en remblokken als je een 2dehands motor koopt?
Een goede 2dehands schijf zal niet onderdoen in remprestaties dan een nieuwe.
Die 2mm extra is normaal gezien nooit een probleem en anders draai je het eraf.
 
Nee klopt... maar hoe ga jij beoordelen of de (particulier) gekochte schijven nog goed zijn?
Denk daarbij aan of ze krom zijn bijvoorbeeld.
Bij de aanschaf van een tweede hands motor valt dat te testen...

Maar waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik niet goed begrijp dat mensen iets aanschaffen (een luxe artikel in dit geval) en vervolgens niet het geld hebben voor fatsoenlijk onderhoud.
Ik vind dat zacht gezegd een "merkwaardige" beslissing.
Als ik iets aanschaf, zorg ik dat ik het ook kan onderhouden... anders gaat het feest gewoon niet door!

... maar ja... wie ben ik?

Lees het zo vaak hier op MF... TS was helaas even de druppel :+
No hard feelings hoor TS ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn zx9r moet nieuwe remschijven. Nu vind ik nieuwe te duur en ben ik aan het kijken naar goede tweedehands schijven. Die zijn prima te vinden. Ik vond een lijstje met motoren die dezelfde schijven gebruiken. Dat maakt de speurtocht makkelijker.

Alleen zie ik overal 300mm schijven. En bij de zx9r zie ik telkens 296mm staan:
Kawasaki ZX-9R 1998-1999 voorremschijven

Is dit uitwisselbaar? of is "300mm" schijf altijd stiekem net geen 300mm?

mvg
Timberleek

Ik zou geen 2dehandse kopen, stel dat er een slagje inzit of de gaten waar de bouten door moeten zijn uitgelebberd...

wrm geen laten installeren door bv een ervaren niet merk monteur.

Ik liet de mijne bij Martell plaatsen, koste minder dan de helft van de merkgarage.

http://www.carambamotorcycles.nl/
 
De schijven worden gekocht bij een webshop, dus als ze niet goed zijn gaan ze gewoon terug.

Er staat beschreven wat de staat van de schijven is en daar ga ik ook nog wat over navragen (ook voor de steekmaten etc).

Nieuwe schijven zijn belachelijk duur. De achterschijf valt wel mee, die is iets van 35 euro nieuw (gewoon vaste schijf). Nieuwe semi-zwevende schijven voor zijn iets van 165 euro per stuk (bij de goedkoopste tot nu toe). Als student is me dat een beetje te gek. De sloopschijven zijn bovendien gewoon originele onderdelen, dus als ze niet krom oid zijn (goed te testen) zijn ze gewoon goed. Het alternatief is goedkope chinese schijven, maar daar is dezelfde discussie over te voeren

Installatie doe ik zelf, net als al het onderhoud. Ik heb beschikking tot een volledige motorwerkplaats bij mijn studenten motorsport vereniging.

Kijk, dat die schijven gebruikt zijn en daardoor minder lang mee zouden gaan is geen probleem. Tegen de tijd dat ze op zijn ben ik waarschijnlijk al burger. Dus dan is de issue er niet meer.


Het gaat me nu vooral om de vraag of die 296-300mm verschil een probleem zal zijn
 
De schijven worden gekocht bij een webshop, dus als ze niet goed zijn gaan ze gewoon terug.

Er staat beschreven wat de staat van de schijven is en daar ga ik ook nog wat over navragen (ook voor de steekmaten etc).

Nieuwe schijven zijn belachelijk duur. De achterschijf valt wel mee, die is iets van 35 euro nieuw (gewoon vaste schijf). Nieuwe semi-zwevende schijven voor zijn iets van 165 euro per stuk (bij de goedkoopste tot nu toe). Als student is me dat een beetje te gek. De sloopschijven zijn bovendien gewoon originele onderdelen, dus als ze niet krom oid zijn (goed te testen) zijn ze gewoon goed. Het alternatief is goedkope chinese schijven, maar daar is dezelfde discussie over te voeren

Installatie doe ik zelf, net als al het onderhoud. Ik heb beschikking tot een volledige motorwerkplaats bij mijn studenten motorsport vereniging.

Kijk, dat die schijven gebruikt zijn en daardoor minder lang mee zouden gaan is geen probleem. Tegen de tijd dat ze op zijn ben ik waarschijnlijk al burger. Dus dan is de issue er niet meer.


Het gaat me nu vooral om de vraag of die 296-300mm verschil een probleem zal zijn

Wat ben je nu dan, een rund? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan