Brandstof lekkage

Donja

Rookie
26 jan 2014
17
0
't Harde
Ik heb een triumph speed triple 955i uit 2004. als ik de motor aftank en zet hem op de standaard lekt deze brandstof. De motor is een tijdje geleden voor reparatie weg geweest en daarbij is de tank er ook af geweest. Nu zitten er aan de linker kant van de tank 2 slangetjes 1. fuel tank drain en 2.vent/roll over valve connection. Deze zijn nergens op aangesloten. Hangen dus los tussen het frame. De motor loopt verder als een tierelier, maar het lijkt me niet goed en ik denk dat de lekkage daar vandaan komt. als de motor recht op staat is er geen lekkage. Gebeurt ook alleen als de tank helemaal vol zit.
full
 
:^

De brandstof komt door de tankbeluchting naar buiten, dus iets minder er in doen lost het probleem op.
Die slangetjes horen daar los te hangen, en waarschijnlijk lekt hij daar nu ook uit.
 
Laatst bewerkt:
Jup, deze zorgt ervoor dat je tank niet vacuüm zuigt. Tip: Ik heb de standaard slang vervangen met een langere tot onder de motor. Mocht het bij mij voorkomen, valt de benzine op de grond ipv tussen de motor. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan