slecht lopen gsxr1000 in lage toeren

paashaas

MF veteraan
28 aug 2003
1.524
1
Vught
Beste forumleden,
Mijn probleem, mijn gsxr 1000 uit 2001 is afgesteld op de bank met een PC3, volledig systeem van akra en racefilter.

Op de terugweg van de TT liep de motor bij lage toerentallen erg schokkerig, bij hoge toeren geen last van.
Bougies vervangen en kabels nagekeken, een injectiecleaner bij de brandstof geknikkerd. en PC even losgemaakt
Geen verbetering.
Wat zou het kunnen zijn?

Vervuilde brandstof getankt waardoor injector verstopt zit?
alvast bedankt. :)
 
volgens mij regelt de PC alleen de onderste injectoren die altijd werken.
De bovenste injectoren gaan werken bij een bepaalt toerental ( tenminste op mijn blade )
zal bij een gixxer ook wel zo zijn.

Wat bedoel je met de PC even losgemaakt ? Om de PC uit te sluiten zou ik alle stekkertjes weer origineel aansluiten, dus de PC er helemaal tussen uit halen.
 
ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, de pc er tussenuit gehaald en alles weer origineel aangesloten.
maar dat maakte geen verschil.
Merkte gisteren wel, dat als ik rij en de choke erop zet dat hij net wat beter in lage toeren rijdt.
is dus naar mijn simpele mening een brandstof probleem toch?
 
Laatst bewerkt:
Heb je jouw TPS sensor gecontroleerd? Bij deze modellen kwam het vroeger voor dat de sensoren defect raakten. Zoek even in de servicemanual voor TPS adjustment/Check.

P.s. de GSXR1000 K1 heeft maar 4 injectoren..
 
Laatst bewerkt:
Tps gecontroleerd. Als hij stationair loopt staat hij in het midden maar soms springt hij of naar boven of beneden.zit een erg kleine marge op het afstellen daarvan.
Hoe kun je zien of merken dat de tps defect is?

Kan het eventueel ook "vervuilde" brandstof zijn? Ik tank altijd euro95 maar hoorde laatst dat ik beter ook eens 98 moet tanken van een 'nu niet op te komen' merk,omdat die een soort reinigende werking heeft.
 
tps opnieuw afgesteld met het streepje in het midden en gemeten volgens het wph.
met gas dicht.....1.25kohm moet zijn: 1.1kohm
met gas open.....4.35kohm moet zijn: 4.3kohm

Is de afwijking bij gas dicht acceptabel of wijst dat op een defect?
 
Terug
Bovenaan Onderaan