TIG lascursus

Buster1965

Rookie
25 aug 2015
2
0
Venlo
Hallo,

Heeft iemand nog een TIG lascursus liggen of weet iemand waar een cursus gegeven wordt omgeving Venlo?

Groet Will
 
Perk in Zaandam...
Maar... beetje uit de buurt...
En theorie is wat anders dan praktijk... uit een boekje leer je wel iets maar hoe t materiaal (mee of tegen) werkt alleen in de praktijk...

Succes..
 
Perk in Zaandam...
Maar... beetje uit de buurt...
En theorie is wat anders dan praktijk... uit een boekje leer je wel iets maar hoe t materiaal (mee of tegen) werkt alleen in de praktijk...

Succes..

Inderdaad zonder theorie kun je het leren, ik heb mijn theorie/praktijk certificaten op een technische school in Zaandam gehaald.

Van te voren leren wat het materiaal doet tijdens en na het lassen is idd wel makkelijk, hoewel je er na het lassen ook achter komt.
 
Gewoon een tigger kopen en iemand zien te vinden die een paar uur je wat op gang kan helpen en dan een kwestie van oefen,oefenen en nog eens oefenen. :+
 
iedereen roept hier oefenen...MAAR>>>
dan kost het je veeel meer tijd om het goed aan te leren.
Als je een paar dagen of avonden les krijgt gaat je leerproces een stuk sneller.

Wat je ook kunt doen is bij een lasbedrijf binnen lopen en vragen of een van de lassers je een aantal uren les wil geven. Betaal hem 25 euro per uur dan is het nog steeds goedkoper dan een cursus..

Er zijn ook fora waar veel lassers zitten...
 
Kost idd een paar stuiver, maar je kan er een dubbele boterham mee verdienen t.o.v. gewoon werk

Mijn spulletje heb ik allemaal gehaald bij een R.O.C. in dit geval Zwolle, en allemaal N.I.L. cursussen m.b.t. aluminium heb ik daar gehaald, en verdien er de kost goed mee.

Home - NIL
 
Laatst bewerkt:
Wellicht dat ik je op gang kan helpen? Woon niet zover bij je vandaan. Zit nu zo'n 15 jaar in de metaal. Eigen baas geweest voor 4 jaar, en de rest bij een lasbedrijf in Blerick gewerkt. (en nu in tegelen)

Roy
 
Gewoon een tigger kopen en iemand zien te vinden die een paar uur je wat op gang kan helpen en dan een kwestie van oefen,oefenen en nog eens oefenen. :+
Eens met jerryt, gewoon iemand vragen die je een beetje op gang helpt (tegen betaling wellicht) en veel oefenen daar heb je in mijn opinie meer aan dan en cursus als je het alleen voor de hobby doet.

Laatst op het werk heb ik op een rustig moment even wat geoefend met een collega die nog nooit met TIG had gelast (RVS)
Begin leek natuurlijk nergens naar, maar na 2 uur ofzo oefenen kwamen er heel redelijke hoeklasjes en langsnaden langs.

Kost idd een paar stuiver, maar je kan er een dubbele boterham mee verdienen t.o.v. gewoon werk

Mijn spulletje heb ik allemaal gehaald bij een R.O.C. in dit geval Zwolle, en allemaal N.I.L. cursussen m.b.t. aluminium heb ik daar gehaald, en verdien er de kost goed mee.
Ligt er maar net aan waar jij het dubbele en "gewoon werk" mee vergelijkt ;)

En je moet het ook maar willen.
Ik heb vroeger ook bij een las en constructie bedrijf gewerkt, daar deden we veel pijplassen (fotowerk, geen hekjes ofzo), daar werkte ik eerst als pijpfitter, later op de werkvoorbereiding en in de QC.
Af en toe deed ik wel eens wat laswerk, of als ik als monteur was uitgeleend aan een TD ofzo, dan laste je daar ook wel eens wat als dat nodig was.
Maar de hele dag als lasser bezig zijn dat leek/lijkt mij maar niks :N
 
heb mijn cursus toen bij rustburster gedaan krijg je de basis kennis mee en dat is genoeg om kee te oefenen en redelijk weten waar je mee bezig bent
koste 155 volgends mij was ook 2 uur rijden voor jou iets minder maar echt een aanrader
 
Mocht er iemand in de omgeving van t pittoreske Amsterdam mij een beetje op weg zou willen/ kunnen helpen....
Graag...
Hoeft uiteraard niet voor niets...
Tiggen heeft mijn voorkeur..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan