Honda Cbr 600f2, geluidje bij 5000 toeren

cemo050

MF'er
17 apr 2015
68
0
leek
Goedenavond leden.

Ik heb gister een Honda Cbr gekocht.
Alleen vandaag viel mij pas op dat hij bij de 5000toeren een appart schuurende geluid maakt.. Voor de rest loopt de motor heel goed hij tikt niet op koud en warm motor.
Hij heeft ook geen vermogen verlies alleen het is een irritant geluid

Klinkt alsof er iets los zit en daar het geluid vanaf komt.
Heeft iemand hier ervaring mee. Kan desnoods even een filmpje maken morgen en uploaden om een beetje een idee te geven wat ik precies bedoel.
Zit wel een klein duikje in de dynamo deksel weet niet of het hiermee te maken heeft i dont know;)

Hopelijk kan ik het zelf oplossen of goedkoop laten maken.

Mvg
Cemo
 
Bedankt.. Zal even nakijken en desnoods even de zijkap eraf halen en hopelijk kan ik het vinden.. Want het komt van de linkerkant af en het is net of er een stuk metaal aan het klapperen is...
 
ff stille weg zoeken dan zo rijden dat je dat geluidje hoort en de motor in z`n vrij zetten is het dan weg ? je kunt ook de motor is z`n vrij zetten en de motor dan uitdoen dmv de dodemansknop om te zetten zodat de motor afslaat en je alleen de geluiden waarneemt van banden, ketting, kunstofkappen die aanschuren of wiellagers. Als het geluid weg is in dit geval dan ligt het aan het inwendige van het blok .
 
Bedankt.. Zal even nakijken en desnoods even de zijkap eraf halen en hopelijk kan ik het vinden.. Want het komt van de linkerkant af en het is net of er een stuk metaal aan het klapperen is...

Ik had het laatst met een rubberen blokje wat miste onder de tank. Ook bij 5.000 toeren, rubber blokje eronder and it was gone.
 
ff stille weg zoeken dan zo rijden dat je dat geluidje hoort en de motor in z`n vrij zetten is het dan weg ? je kunt ook de motor is z`n vrij zetten en de motor dan uitdoen dmv de dodemansknop om te zetten zodat de motor afslaat en je alleen de geluiden waarneemt van banden, ketting, kunstofkappen die aanschuren of wiellagers. Als het geluid weg is in dit geval dan ligt het aan het inwendige van het blok .


Je hoort het alleen als die motor 5000 toerend draait. als de motor it is hoor je helemaal niks.
Dus denk ik dat het geluid ergens weg komt door de trillingen van de motor...
 
Zal de NAKS (nokkenaskettingspanner) wel zijn, omdat het de spanningsregelaar niet is en dat de enige twee potentieel defecte onderdelen aan een CBR 600 F zijn :+


De naks zal het ook niet zijn want het geluid komt echt bij de dynamo kan... en als goed is zal je de naks toch ook hoeren als die stationair draait en niet bij het gas geven.
Dat was in ieder gevan bij mijn oude motor het geval.
 
De naks zal het ook niet zijn want het geluid komt echt bij de dynamo kan... en als goed is zal je de naks toch ook hoeren als die stationair draait en niet bij het gas geven.
Dat was in ieder gevan bij mijn oude motor het geval.
Naks kun je prima horen bij stationair en gas geven, vaak begint hij voor het eerst hoorbaar worden als je terugzakt van zeg 6 a 7000 tot rond 3000 rpm bij koude motor.

Maar als het niet bij de nokkenasketting uit de buurt komt is het duidelijk niet de naks :)
 
Naks kun je prima horen bij stationair en gas geven, vaak begint hij voor het eerst hoorbaar worden als je terugzakt van zeg 6 a 7000 tot rond 3000 rpm bij koude motor.

Maar als het niet bij de nokkenasketting uit de buurt komt is het duidelijk niet de naks :)


ik heb vandaag is nog beter gekeken en geluisterd en ben er bijna van overtuigt dat het geluid toch wel van de tank komt... alleen dan van de randen die het frame raken want normaal gesproken hoor hier een stripje van dat demp spul tussen te zitten.. want als je de tank een beetje omhoog trekt dan lijkt het geluid te verminderen... dus even iets tussen plakken en weer is proberen:P

in ieder geval bedankt voor de tips iedereen;)
 
zou heel goed de tank zijn die op het frame resoneert / trilt.
ook meegemaakt bij mijn f2 , met het monteren van de tank een rubber weg gevallen.
Heb daarna de rubbers weer goed op de tank gelijmd.
 
ik heb vandaag is nog beter gekeken en geluisterd en ben er bijna van overtuigt dat het geluid toch wel van de tank komt... alleen dan van de randen die het frame raken want normaal gesproken hoor hier een stripje van dat demp spul tussen te zitten.. want als je de tank een beetje omhoog trekt dan lijkt het geluid te verminderen... dus even iets tussen plakken en weer is proberen:P

in ieder geval bedankt voor de tips iedereen;)

Dat bedoelde ik ook ;) om die rand zitten er per kant 2
Rubberen blokjes waar die rand invalt.
 
Probleem is inmiddels opgelost mensen.. Het was idd het rubber dat tussen de tank en het frame zat.. Heb even een nieuw stripje isolatie stofje tussen gedaan en het geluid was weg... Bedankt voor jullie hulp;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan