KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben op zoek naar een sleutel van 60mm om zelf mijn achterwiel te kunnen losmaken.
Zijn hier mensen die relatief goedkoop een sleutel gevonden hebben?
 
De dop valt wel mee , maar een momentsleutel die tot 300 of meer gaat ....

Heb m laats geleend bij vrachtwagenbedrijf , maar zelf hebben is toch wat handiger.
 
Ik heb zelf een andere stuk gereedschap,speciaal voor dit soort moeren gemaakt, koste €40, nadeel van zo'n krachtdop is dat hij vrij hoog is en de moer vrij laag, dan bestaat de kant dat de dop er van afschiet.

Een moment sleutel tot 250nm is voldoende, heb zelf 2 van die moment sleutels, meeste motorzaken zullen hem niet hebben.
 
Gefeliciteerd.... wat is dat nou voor Alipovic demper 😂
Als je de kat gaat vervangen is een sas kit wel aan te raden anders krijg je hevige klappen die je demper binnen nog time uit elkaar laat vallen.

Afstellen kan zowel in de ecu als met een pc5. Pc5 is makkelijker af te stellen alleen moet je wel weer een pc5 gaan aanschaffen.

Akra demper en Bodis de-kat besteld en begin volgende week monteren.
Zal de resultaten delen :Y
 
Akra demper en Bodis de-kat besteld en begin volgende week monteren.
Zal de resultaten delen :Y
Netjes :) zonder killer komt er een partij kabaal uit straks :} Kijk daarna na watvoor mapping je in de ecu hebt zitten. Sas zou ik ook even erafslopen en afdekplaten monteren. Die ook even in de ecu uitzetten anders krijg je foutmeldingen.
 
Netjes :) zonder killer komt er een partij kabaal uit straks :} Kijk daarna na watvoor mapping je in de ecu hebt zitten. Sas zou ik ook even erafslopen en afdekplaten monteren. Die ook even in de ecu uitzetten anders krijg je foutmeldingen.

Oke mijn KTM dealer geeft aan dat ze er een mapping voor hebben en de SAS er niet percé af moet (hij zei: ''zou ik lekker laten zitten''). Maar ik neem het in overweging. thx

Killer gaat er uiteraard niet in ^^
 
Als ze een mapping daar voor hebben zal het wel die van KTM/Akra zijn, dan word de SAS zo wie zo uit geschakelt.

De reden waarom de SAS bij die akra mapping word uit geschakeld is om de midden demper van het evo systeem te sparen, met die klappen in de uitlaat, en zeker bij wedstrijden, overleeft de midden demper niet.
Daarbij is de sas een milieu issue en daar heb je in wedstrijd verband nix aan.

Ik vraag me trouwens af of de lambdasonde nog wel werken naar de remaping, brandstof toevoer word onderin een stuk dan de mapping af fabriek, ik zou zo kunnen bedenken dat de lambda dat zou bij regelen bij een te rij mengsel en dat wil je juist niet.
Maar ook bij de evo blijven de sondes zitten.
 
Laatst bewerkt:
Als ze een mapping daar voor hebben zal het wel die van KTM/Akra zijn, dan word de SAS zo wie zo uit geschakelt.

De reden waarom de SAS bij die akra mapping word uit geschakeld is om de midden demper van het evo systeem te sparen, met die klappen in de uitlaat, en zeker bij wedstrijden, overleeft de midden demper niet.
Daarbij is de sas een milieu issue en daar heb je in wedstrijd verband nix aan.

Ik vraag me trouwens af of de lambdasonde nog wel werken naar de remaping, brandstof toevoer word onderin een stuk dan de mapping af fabriek, ik zou zo kunnen bedenken dat de lambda dat zou bij regelen bij een te rij mengsel en dat wil je juist niet.
Maar ook bij de evo blijven de sondes zitten.

lambdasonde :?

Abrakadabra%252C_Nordisk_familjebok.png
 
Grappig, dat je wel weet van een kat vervanger maar een lambdasonde niet kent.
De 1 heeft te maken met het ander. ;)

Mijn kennis van de katvervanger is als volgt: je haalt hem er tussen uit en je hebt het geluid waar ik naar op zoek ben. Ohja en er zitten edelmetalen in de kat. That's it _O-
 
Vandaag het beestje gaan tonen bij de RDW.
Goedgekeurd, netjes BPM aangegeven. (1250€ voor een 2015)
Ik was wel de luidste van de keurhal })

Nu nog wachten op het kenteken, niet makkelijk met dit weer ;( ;(
 
Laatst bewerkt:
Het was niet zozeer dat ik dit niet vond maar ik wasmachine bang dat ik met zo een krachtdop de toch wel dunne moet zou kunnen kapotmaken. Daarom dat ik eerst eens jullie ervaring vroeg.
Allemaal erg bedankt voor de reacties😊
Ik zal dus een momentsleutel kopen en een dop. In het boekje staat dat de moer op 200nm moet getrokken zijn dus in principe is een momentsleutel tot 210nm genoeg.

Even heeeeel snel gezocht...is wel tot 210nm... maar als je goed zoekt is een goeie momentsleutel toch best betaalbaar en onmisbaar voor de serieuze sleutelaar.

1292AG-EP Torque Wrench 40-210Nm 1/2in Drive | Teng 1292AG-EP
 
1250 valt mee, uit welk land heb je hem?

Hebben mensen van hier BEAST stickers in hun velgbed? Zo ja wat zijn de afmetingen van de letters?
 
Vandaag het beestje gaan tonen bij de RDW.
Goedgekeurd, netjes BPM aangegeven. (1250€ voor een 2015)
Ik was wel de luidste van de keurhal })

Nu nog wachten op het kenteken, niet makkelijk met dit weer ;( ;(

Gefeliciteerd met je nieuwe bike!
Ben benieuwd naar je foto's 😎🏍
 
Het was niet zozeer dat ik dit niet vond maar ik wasmachine bang dat ik met zo een krachtdop de toch wel dunne moet zou kunnen kapotmaken. Daarom dat ik eerst eens jullie ervaring vroeg.
Allemaal erg bedankt voor de reacties😊
Ik zal dus een momentsleutel kopen en een dop. In het boekje staat dat de moer op 200nm moet getrokken zijn dus in principe is een momentsleutel tot 210nm genoeg.
Nee, deze is nl verhoogd tot 250 nm !
 
Oei, lap heb net een momentsleutel besteld tot 210nm. Ben goed bezig😀
Ja, dat is een flinke kracht die je nodig hebt. Is trouwens verhoogd naar 250Nm omdat er in de eerste serie uit 2014 SDR's waren die met een instabiel achterwiel kampten. Mijn monteur had er echt nog een flinke verlengpijp voor nodig om de moer met 250Nm vast te krijgen met zijn momentsleutel. :Y
 
Laatst bewerkt:
Wie interesse in een carbon-frontfender

Nieuwprijs €514,40 Mag weg voor de helft. Pr.Nr.6930801000049

Stuur maar 'n PB-tje

foto via GSM
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan