KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
1250 valt mee, uit welk land heb je hem?

Is een Belgische

Gefeliciteerd met je nieuwe bike!
Ben benieuwd naar je foto's 😎🏍

full


Huidige accessoires:
Akrapovic EVO systeem
Evotech crashbescherming
Korte plaathouder
Puig windscherm
Powerparts reservoirdopjes
Powerparts zadel
Powerparts tankbescherming

To Do List:
Velgen poedercoaten
Quickshifter
Rottweiler airbox
Evotech radiatorbescherming
Power Commander
Rizoma spiegels
ABS ringen vervangen
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de brommert weer opgehaald nadat er deze week een compleet nieuw verenpakket is gemonteerd, kan er weer één van mijn tot-do lijst weggestreept worden.
Nu alleen nog de Healtech Quickshifter met brandstofonderbreking en abs ringen.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Zo'n windscherm is gay!!!
stiekem heb ik er ook een besteld haha, bevalt dat?


Kaoz, mooie motor!
Geef 750 toe en dan ruil ik mijn akra demper in op de evo :p

Er is een mfer die heeft een quickshifter en pc te koop, denk dat als je stevig onderhandeld bij michel van power point in tiel dat je voor nieuw veel meer een mooi setje gemonteerd kunt krijgen :) . Ik wil miss ook wel een setje, daniël ook?
Dan zal ik wel een prijs opvragen voor 3 setjes inc montage en dyno uitdraai/mapping .
 
Laatst bewerkt:
De gehele investering is zéér de moeite waard, wat een verbetering, ik heb een compleet nieuwe fiets terug gekregen. stuurde redelijk goed voor die tijd, maar nu, een wereld van verschil.
 
Kaoz, mooie motor!
Geef 1750 toe en dan ruil ik mijn akra demper in op de evo :p

.


Dat moet wel gaan lukken. :Y

Heb zelf ook nog een pc5 met QS, ik hoop dat de pc5 op de nieuwe SD gaat werken, anders gaat het de verkoop in.
Powercommander zal wel met een nieuwe versie kome, maar de pc5 van de oude adventure werkte ook op de "oude" SD.
 
Zo'n windscherm is gay!!!
stiekem heb ik er ook een besteld haha, bevalt dat?


Kaoz, mooie motor!
Geef 750 toe en dan ruil ik mijn akra demper in op de evo :p

Er is een mfer die heeft een quickshifter en pc te koop, denk dat als je stevig onderhandeld bij michel van power point in tiel dat je voor nieuw veel meer een mooi setje gemonteerd kunt krijgen :) . Ik wil miss ook wel een setje, daniël ook?
Dan zal ik wel een prijs opvragen voor 3 setjes inc montage en dyno uitdraai/mapping .

Zelfde aanbod + 800 toe O-) O-) O-) O-)
 
Zoek eens allemaal zelf jullie uitlaat :+
Het PC/QS pakketje zie ik ook wel zitten.

Het windscherm was bij de verkoop inbegrepen, heb het er nog niet afgehaald.
Ik heb alvast geen last van de wind
 
Laatst bewerkt:
De gehele investering is zéér de moeite waard, wat een verbetering, ik heb een compleet nieuwe fiets terug gekregen. stuurde redelijk goed voor die tijd, maar nu, een wereld van verschil.


Staat mooi dat zeker, maar was de standaard vering niet goed genoeg?? 😮😮 erg benieuwd naar je stuurkunsten dan...heb ze wel eens tekeer zien gaan met zo'n ding (volledig standaard)... Ben benieuwd wat de meerwaarde is voor jou en vanwaar de keuze? Thnx
 
Laatst bewerkt:
Standaard vering is vooral aan de voorkant behoorlijk zwak, je kan hier ook geen verstelling aan doen, dus moet je met demping gaan werken. Af fabriek veel te dikke olie en teveel waardoor er een kleine luchtkamer ontstaat die dan ook nog eens een keer gecomprimeerd moet worden en dat is nooit goed. Deze situatie gaat op voor bijna elk motormerk (goedkoper) en is KTM hierop geen uitzondering.

Nu de keuze gemaakt voor progressieve veren voor en achter, dunnere olie voorpoten (SAE 7,5) waardoor motor een stuk rustiger is en demping beter is in te stellen, goede feedback.
Veren vangen namelijk het in eerste instantie op (wat normaal hoort te zijn) waardoor demping beter zijn werk kan doen. Tevens de poten nog 2 strepen door laten steken wat het stuurgedrag (meer druk op voorkant) op het kortere bochtenwerk ten goede komt en e.e.a. ook op hoge snelheid nog zeer stabiel blijft. Dit alles heeft voor mij de gewenste meerwaarde.

In standaard trim vangen de lineaire veren te weinig op waardoor demping het grootste gedeelte op moet vangen en voorkant onnodig teveel belast wordt. Eventueel zou dit prima kunnen functioneren op het circuit (zoals op racemotoren) maar ja, daar rijden we natuurlijk het merendeel natuurlijk niet en lang niet altijd is het asfalt op het grootste gedeelte van de wegen dezelfde kwaliteit als op het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Standaard vering is vooral aan de voorkant behoorlijk zwak, je kan hier ook geen verstelling aan doen, dus moet je met demping gaan werken. Af fabriek veel te dikke olie en teveel waardoor er een kleine luchtkamer ontstaat die dan ook nog eens een keer gecomprimeerd moet worden en dat is nooit goed. Deze situatie gaat op voor bijna elk motormerk (goedkoper) en is KTM hierop geen uitzondering.

Nu de keuze gemaakt voor progressieve veren voor en achter, dunnere olie voorpoten (SAE 7,5) waardoor motor een stuk rustiger is en demping beter is in te stellen, goede feedback.
Veren vangen namelijk het in eerste instantie op (wat normaal hoort te zijn) waardoor demping beter zijn werk kan doen. Tevens de poten nog 2 strepen door laten steken wat het stuurgedrag (meer druk op voorkant) op het kortere bochtenwerk ten goede komt en e.e.a. ook op hoge snelheid nog zeer stabiel blijft. Dit alles heeft voor mij de gewenste meerwaarde.

In standaard trim vangen de lineaire veren te weinig op waardoor demping het grootste gedeelte op moet vangen en voorkant onnodig teveel belast wordt. Eventueel zou dit prima kunnen functioneren op het circuit (zoals op racemotoren) maar ja, daar rijden we natuurlijk het merendeel natuurlijk niet en lang niet altijd is het asfalt op het grootste gedeelte van de wegen dezelfde kwaliteit als op het circuit.

En wat was je ervoor kwijt als ik vragen mag?
 
Standaard vering is vooral aan de voorkant behoorlijk zwak, je kan hier ook geen verstelling aan doen, dus moet je met demping gaan werken. Af fabriek veel te dikke olie en teveel waardoor er een kleine luchtkamer ontstaat die dan ook nog eens een keer gecomprimeerd moet worden en dat is nooit goed. Deze situatie gaat op voor bijna elk motormerk (goedkoper) en is KTM hierop geen uitzondering.

Nu de keuze gemaakt voor progressieve veren voor en achter, dunnere olie voorpoten (SAE 7,5) waardoor motor een stuk rustiger is en demping beter is in te stellen, goede feedback.
Veren vangen namelijk het in eerste instantie op (wat normaal hoort te zijn) waardoor demping beter zijn werk kan doen. Tevens de poten nog 2 strepen door laten steken wat het stuurgedrag (meer druk op voorkant) op het kortere bochtenwerk ten goede komt en e.e.a. ook op hoge snelheid nog zeer stabiel blijft. Dit alles heeft voor mij de gewenste meerwaarde.

In standaard trim vangen de lineaire veren te weinig op waardoor demping het grootste gedeelte op moet vangen en voorkant onnodig teveel belast wordt. Eventueel zou dit prima kunnen functioneren op het circuit (zoals op racemotoren) maar ja, daar rijden we natuurlijk het merendeel natuurlijk niet en lang niet altijd is het asfalt op het grootste gedeelte van de wegen dezelfde kwaliteit als op het circuit.


Een deel van het verhaal klopt , in mijn ogen, niet, dikker olie heeft nix met de luchtkamer te maken, alleen de hoeveelheid olie bepaald de grote van de luchtkamer.
En dunner olie vervangen om stugger te maken klopt ook niet, hoe dikker de olie des te meer moeite heft heeft om door de sims heen te persen, dus zal de compressie en reboud een stuk zwaarder gaan.
Doe er maar eens een sae 80 in (is geen olie voor vering) dan heb je nix geen vering meer. ;)
 
Laatst bewerkt:
zat nog eens naar het originele introfilmje te kijken op mn surroundset ipv op de laptop.

indrukwekkend met de subwoofer op max

https://youtu.be/AMboFftXW-Q



als nieuweling hier

is die uitlaat niet te koop?

die sas plaatjes, levert ktm die ook?

vind die bellypan ook wel wat, zo strak om het blok.


ook al ergens te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat is niet te koop, was proto type.

SAS plaatjes zijn er van genoeg fabrikanten te koop, kijk maar eens op ebay.

Teller afwijking van de nieuwe SD is een stuk minder dan van het oude model, bij 150 op de teller geeft de navi zo'n 141km aan. :)

Dus bij deze gaan de abs rotors in de verkoop.
 
zat nog eens naar het originele introfilmje te kijken op mn surroundset ipv op de laptop.

indrukwekkend met de subwoofer op max

https://youtu.be/AMboFftXW-Q



als nieuweling hier

is die uitlaat niet te koop?

die sas plaatjes, levert ktm die ook?

vind die bellypan ook wel wat, zo strak om het blok.


ook al ergens te krijgen?

Uitlaat maakte 130 dB, ik geloof niet dat je daar mee rond wil rijden ;)

volgens KTM was dat ook de reden dat ze dit promofilmpje hebben opgenomen op een Oosterijkse luchtmachtbasis ipv van Spielberg, voor het circuit maakte het ding te veel herrie.
 
Het lek is boven pfff een mini scheurtje in zijkant onder de olie koeler, heeft zeker twee weken geduurd voor dat het gevonden was. Heb gelukkig extra garantie!! En volgens RB motoren valt dit eronder. Alleen kan ff duren voordat het gemaakt is. Dus balen als een stekker :( :( kan zo niet rijden komt olie op mn schter band
full
 
Het lek is boven pfff een mini scheurtje in zijkant onder de olie koeler, heeft zeker twee weken geduurd voor dat het gevonden was. Heb gelukkig extra garantie!! En volgens RB motoren valt dit eronder. Alleen kan ff duren voordat het gemaakt is. Dus balen als een stekker :( :( kan zo niet rijden komt olie op mn schter band[afbeelding]


Iemand "lekker bezig geweest" met plugje (?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan