KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet je toevallig ook wat de verschillen zijn tussen de "oude" en de nieuwe (omdat die wel gewoon past) ?

Ik ben nogsteeds hard aan het twijfelen over welke aanpassingen ik wil doen. Ik heb ook nog geen impulsieve aankopen kunnen doen omdat ik het te druk had :9

Nog even doorsparen voor een evo met alles erop en eraan, of een demper, katvervanger, sas kit, luchtfilter en pc5 los aanschaffen....wat zouden jullie doen ?

ik lees hier regelmatig over een PC5......vraag me af wat je er mee zou willen.
De SDR staat vanaf fabriek erg goed afgesteld.
Veel vermogen zal je er niet mee winnen....misschien een peekaa of 3 .
Wil je een QS....ga dan voor de Lohmann....werkt perfect.
Wil je echt meer vermogen ga dan voor het EVO systeem, met luchtfilter en software. :]
 
ik lees hier regelmatig over een PC5......vraag me af wat je er mee zou willen.
De SDR staat vanaf fabriek erg goed afgesteld.
Veel vermogen zal je er niet mee winnen....misschien een peekaa of 3 .
Wil je een QS....ga dan voor de Lohmann....werkt perfect.
Wil je echt meer vermogen ga dan voor het EVO systeem, met luchtfilter en software. :]

Nou, sorry, vond ik dus echt niet.
 
Weet je toevallig ook wat de verschillen zijn tussen de "oude" en de nieuwe (omdat die wel gewoon past) ?

Ik ben nogsteeds hard aan het twijfelen over welke aanpassingen ik wil doen. Ik heb ook nog geen impulsieve aankopen kunnen doen omdat ik het te druk had :9

Nog even doorsparen voor een evo met alles erop en eraan, of een demper, katvervanger, sas kit, luchtfilter en pc5 los aanschaffen....wat zouden jullie doen ?

Doorsparen voor de evo.
Maar als je een goedkope tussenoplossing zoekt. Bodiskatvervanger te koop ;)
 
Nou, sorry, vond ik dus echt niet.

Kun je pas echt wat van vinden als je beide hebt meegemaakt dus.
Ik merkte wel met de katvervanger zonder afstelling dat die ging stotteren onderin.
Maar met de katalysator er gewoon onder, prima afstelling, erg soepel.

Het kan nóg beter dus? :Y
 
[...]

Ik stel voor om een tesbank meetingkje te gaan doen :Y

Wanneer? Powerpoint tiel, gelijk zooitje quickshofters monteren :p groepskorting!!!!

Lijkt mij ook wel leuk !



Alle superdukes gaan inderdaad al hard maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat ze niet nog beter kunnen lopen. Al die emissie aanpassingen hoeven er wat mij betreft helemaal niet op en zorgen voor extra gewicht en minder vermogen. Als je er blij mee bent zoals die is, is dat natuurlijk geen probleem. Tot nu toe heb ik al mijn fietsen laten afstellen na wat aanpassingen en heeft dit altijd positief uitgepakt.
 
Af fabriek zijn alle Sd arm afgestelt (vandaar de rode gekleurde bochten bij stationair toerental) dat heeft met het milieu shit te maken.
Met de akra mappping word hij een stuk rijker onderin, ik heb toen een pc5 ingebouwd en in Tiel laten afstellen, de akra mapping was na genoeg perfect, hoefde maar heel weinig aan verandert te worden, eigenlijk niets om de A/F goed te krijgen.
Waar de SD een probleem mee heeft is een chronische te kort aan lucht, de airbox te klein, er kan te weinig lucht naar de motor.
Ook dit heeft weer met het milieu te maken (geluids niveau)

Wil je max uit de SD halen, dan moet je een compleet systeem monteren, pc5, airbox en een ontsteking modulen gaan instaleren, dan is er veel uit te halen, maar je hebt dan wel een stukkie meer herrie.
 
Laatst bewerkt:
Af fabriek zijn alle Sd arm afgestelt (vandaar de rode gekleurde bochten bij stationair toerental) dat heeft met het mille shit the maken.
Met de akra mappping word hij een stuk rijker onderin, ik heb toen een pc5 ingebouwd en in Tiel laten afstellen, de akra mapping was na genoeg perfect, hoefde maar heel weinig aan verandert te worden, eigenlijk niets.
Waar de SD een probleem mee heeft is een chronische te kort aan lucht, de airbox te klein en er kan te weinig lucht naar de motor.
ook dit heeft weer met het milieu te maken (geluids niveau)

Wil je max uit de SD halen, dan moet je een compleet systeem monteren, pc5, airbox en een ontsteking modulen gaan instaleren, dan is er veel uit te halen, maar je hebt dan wel een stukkie meer herrie.
Gewoon zo een akra totaal systeem toch ? 2500,- ?
 
Wil je vest een eind op weg helpen door de z1000 over te nemen. Laat tzt maar weten via pb ;) :t .

Sinds kort een superduke in bezit. Maakt het motorijden wel weer leuk ! Al aardig wat motoren gehad (r1's, r6,ninja,gsxr,z75p,er6n,smc 690 etc) :9~ :] maar dit is anders.

Haha zal het onthouden!
 
Dan doe je iets verkeerds, of hebt een eigen onderneming Hahaha
Dat laatste ;) .

Vandaag door speedy daan zijn schuld een full akra gekocht.
Zijn naar de ktm demodag geweest en terwijl daan een proefrondje aan het maken was stond ik met eigenaar van JTX te kletsen en voor ik het wist had ik een afspraak haha.

As vrijdag de 1000km beurt en wordt de akra gemonteerd. Als het goed is gaan ze meting doen van voor en na de akra evo montage.

Zit beetje in dubio om mijn huidige akra demper wel of niet te verkopen voor ALS ik ooit mijn motor ga verkopen de evo los weg te doen of ALS er apk doorgevoerd....
 
Dat laatste ;) .

Vandaag door speedy daan zijn schuld een full akra gekocht.
Zijn naar de ktm demodag geweest en terwijl daan een proefrondje aan het maken was stond ik met eigenaar van JTX te kletsen en voor ik het wist had ik een afspraak haha.

As vrijdag de 1000km beurt en wordt de akra gemonteerd. Als het goed is gaan ze meting doen van voor en na de akra evo montage.

Zit beetje in dubio om mijn huidige akra demper wel of niet te verkopen voor ALS ik ooit mijn motor ga verkopen de evo los weg te doen of ALS er apk doorgevoerd....
Als je hem verkoopt laat het me weten wat je er voor wild hebben misschien heb ik interesse !
 
Bieden mag altijd haha maar wel naar waarde! Hoe hoger het bod des te hoger de kans is dat ik hem mogelijk wel verkoop :P . mijn pb functie staat aan :)

Zijn er eigenlijk nog meer mfers bij jtx ktm demodag geweest vandaag?
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig daan!.

Zijn hier mensen die interesse hebben in BEAST racing stickers voor op de wielen?

Staat een voorbeeld op mp, kan ze laten maken voor 30e (letters in het wit!) Graag via pb een bericht bij belangstelling.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste ;) .

Vandaag door speedy daan zijn schuld een full akra gekocht.
Zijn naar de ktm demodag geweest en terwijl daan een proefrondje aan het maken was stond ik met eigenaar van JTX te kletsen en voor ik het wist had ik een afspraak haha.

As vrijdag de 1000km beurt en wordt de akra gemonteerd. Als het goed is gaan ze meting doen van voor en na de akra evo montage.

Zit beetje in dubio om mijn huidige akra demper wel of niet te verkopen voor ALS ik ooit mijn motor ga verkopen de evo los weg te doen of ALS er apk doorgevoerd....

Rondje gemaakt op de 1090 adventure 2017 model
stuurt heerlijk, je verwacht het totaal niet voor zo'n grote motor.
Met TC uit kun je er ook mee wheelie-en, aanrader om een keer te proberen!
 
Rondje gemaakt op de 1090 adventure 2017 model
stuurt heerlijk, je verwacht het totaal niet voor zo'n grote motor.
Met TC uit kun je er ook mee wheelie-en, aanrader om een keer te proberen!
'K heb er zelf net eentje gekocht (donderdag gehaald, nu dik 600 km op de teller staan), heerlijk machientje, stuurt nog weer een stuk lichter dan de SD1290, en toch als een scheermes op rails. En een souplesse in dat blok! Kan rotondes met gemak in z'n 4 doen. Voor het eerst op een V-twin gewoon in z'n 6 kunnen afzakken naar 50km/u, en zonder bokken weer accelereren (als je niet teveel gasgeeft in een keer). Heb nog niet voluit kunnen gaan uiteraard, maar merk nu al dat het best een potent blokje is, ook qua koppel (vergeleken met mijn oude SMT bv.). Hij begint al flink te trekken bij 4000 a 4500 toeren, en bij 7000 krijg je nog een keer een schop onder je kont. Belooft wat voor als ie echt is ingereden. *O* :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan