KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een L-twin is een v-twin, maar met een hoek tussen de cilinders van 90° (zoals Ducati gebruikt)
KTM gebruikt een hoek van 75° =v-twin
Qua vermogen en koppel maakt dat vrijwel geen verschil.
Voordeel van een L is de natuurlijke balans, voordeel van een krappere cilinderhoek is compactere bouw.
 
Leuk die meeting! Volgende keer ben ik er ook bij.

Over dat ontkennen... en zeker met de uitmonstering, dat zou bij mij ook wel eens het geval kunnen zijn.

Toch al een beetje aan het kijken, iemand al een keer de boel online op maat en eigen idee laten maken? De gear dan.

Shapeways ook gezien nav het verhaal hier, maar dat is plastic...
 
Kon het niet langer weerstaan als ik me maat met zijn S1000R altijd zo hoorde met ze quickshifter. Ook een healtech exemplaartje besteld.

Diegene die hem hier al gestoken hadden, eventueel iets waar ik op moet letten met montage & misschien iemand met vloeiende settings die ze eens kan delen? ;)
 
Onder het mom van niet geschoten is altijd mis: iemand een DB killer ter overname liggen voor de akra slip-on?
 
Daan, moet je anders bij Pajic ens langsgaan die verkoopt killers

50 per stuk geloof ik

Ja, dat is ook bij mij in de buurt. Maar het liefste heb ik er 2. Eentje die ik net zoveel uit kan boren tot ik het geluid heb dat ik zelf wil en een (originele) stillere voor de duitsland ritjes enzo
 
Laatst bewerkt:
Originele bestellen, jtx gewoon effe bellen. Geloof dat ze voor de 690 35e kosten , heb er destijds een bij besteld omdat ik er een origineel wilde behouden voor buitenland en de ander steeds stukje heb verzaagd tot gewenste geluid.
 
nee dat geplof ga ik inderdaad niet kunnen krijgen, spijtig want dat is wel omnomnomnom.
De quickshifter van BMW werkt heel anders. Deze is zo afgestemd met de ECU, dat is gewoon niet te vergelijken met een aftermarket unit. De BMW onderbreekt de onsteking, healtech onderbreekt de brandstof toevoer. Die klappen zijn de benzine die verbrandt zodra de onsteking weer oppakt. BMW heeft zijn elektronica zo goed door ontwikkeld. Hetzelfde resultaat zal je nooit met een Healtech of een Powercommander kit behalen.
 
De quickshifter van BMW werkt heel anders. Deze is zo afgestemd met de ECU, dat is gewoon niet te vergelijken met een aftermarket unit. De BMW onderbreekt de onsteking, healtech onderbreekt de brandstof toevoer. Die klappen zijn de benzine die verbrandt zodra de onsteking weer oppakt. BMW heeft zijn elektronica zo goed door ontwikkeld. Hetzelfde resultaat zal je nooit met een Healtech of een Powercommander kit behalen.


Nee dat weet ik wel, aftermarket kan in mijn ogen nooit zo goed werken als wanneer het er standaard op zit. Zover ik in de reviews vind en op de filmpjes kan vast stellen is dat hij wel soepel werkt/schakelt en dat is voor mij het belangrijkste. Is gewoon een leuk extratje zeg maar :Y
 
Nee dat weet ik wel, aftermarket kan in mijn ogen nooit zo goed werken als wanneer het er standaard op zit. Zover ik in de reviews vind en op de filmpjes kan vast stellen is dat hij wel soepel werkt/schakelt en dat is voor mij het belangrijkste. Is gewoon een leuk extratje zeg maar :Y

Al begrijp ik van Large dat de upshifts met de quickshifter PC unit op zijn 1290 1.0 beter werkte dan de upshifts met de quickshift van KTM op zijn 2.0
 
Originele bestellen, jtx gewoon effe bellen. Geloof dat ze voor de 690 35e kosten , heb er destijds een bij besteld omdat ik er een origineel wilde behouden voor buitenland en de ander steeds stukje heb verzaagd tot gewenste geluid.

Voor de 1290 kosten ze 48,50 OEM.. :?

Wie biedt minder :Y
 
Laatst bewerkt:

Oei, ik zit op 6.4/100 momenteel :+

Over de QS, ik heb de mijne moeten verwijderen. Er viel steeds een cilinder weg.
Zou dit de stuurmodule zijn? Ik vermoed eerder een kabelprobleem aangezien het telkens maar 1 cilinder is.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt er een een dongle bij waarmee je de qs kunt overbruggen. Neem je qs module maar mee naar arnhem dan proberen we hem op mijn motor als je wilt. Dan weet je waar het bou jouw fout gaat.


_O- 5.3/100???
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan