KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
We gaan het zien... ze zijn al verzonden... :?

Als het werkt, is het goed. Ziet er wel netjes uit, geloof ik. Zo niet, dan maar de kliko in. :W

Vond ze heel mooi, lagen lekker in de hand, goede grip.
Maar wat Leon al zei: na 1 dag had ik een slippende koppeling ermee :? Gelijk eraf gehaald.

1604734_1639619756071964_8805722416213835080_n.jpg
 
Hebben jullie trouwens nog valblokken erop?
Ik vind het niet echt super mooi staan.... maar bij een schuivertje kan het toch aardig wat schelen natuurlijk.
 
O ohw niks geks aan de hand ? 100km retour neem ik aan /
Of wat leuke shit gekocht ?


Nee, nix geks en idd 100km retour.
Nog ff met Arie gesproken over het nut van LC op de 2017 SD, niet dus, werkt alleen als je vol gas staat te draaien en dan moet je zelf nog met beleid de koppeling laten opkomen.
 
Valblokken zijn voor mij ook een beetje een no-go eigenlijk. Ik heb laatst wel zitten kijken voor van die engine case sliders en voorvork sliders van r&g voor als ik nog een keer het circuit op ga. Laatst op het circuit was er iemand onderuit gegaan met een engine case slider van gb-racing met het gevolg dat die alsnog schade had omdat die los was geschoten :') .

De launchcontrol heb ik ook een paar keer geprobeerd maar naar mijn idee ben ik er niets sneller mee al dan niet langzamer. Ook durf ik het eigenlijk niet te gebruiken als ik de anti-wheelie uit heb staan voor het geval dat die LC niet activeert en je hem alsnog achterover trekt.

Hebben jullie de Msr er bij en wat is jullie ervaring daar mee ?

Ik heb er inmiddels bijna 5000 km op staan. De m7rr die achterop ligt is nu wel aan vervanging toe maar die heeft het al langer gehouden als dat ik verwacht had eigenlijk. Nu nog 1 m7rr verslijten achter en dan ga ik misschien toch wat anders proberen *D .
 
Oh en vergeten, zoals Speedy_Daan al had gezegd hebben we zondag 3 september met een groep 1290 sdr rijders afgesproken om elkaar te meeten op een groot industrieterrein net over de grens in België (Lommel). Voor degene die het leuk vinden verzamelen we in Gorinchem op een carpoolplaats om 10:00 om vervolgens om 10:30, 100km binnendoor naar Lommel te rijden en daar dus de rest te meeten.

Vorige keer was er een opkomst van ongeveer 20 personen, maar omdat het niet goed geregeld was waren er een paar zoek en bleven we uiteindelijk met ongeveer 15 superdukes over.

Ik post over een paar dagen nog wel even de exacte locatie waar we afspreken en waar we naar toe gaan.

Mocht je zin en tijd hebben dan zie ik je op 3 september :]
 
Even een korte introductie. Ik heet Rick, woonachtig in het mooie stadje Grave. Sinds afgelopen zaterdag eigenaar van een SDR 1290 uit 2015. Ik ben tweede eigenaar en heb vandaar de 9 duizend km erop gezet. Wat een geweldig apparaat! Hiervoor 9 jaar lang een VTR SP2 gehad dus de klappen van een 2-cilinder wel meer dan gewend. Echter de 50 pk extra nog niet :)
Wat stuurt die SuperDuke toch heerlijk. Vorige eigenaar had wel de veerinstellingen op standje comfort staan, dus die eerst maar eens op sport gezet. Het leek net een toermotor waar ik mee over de dijken aan het zwalken was, nu lekker strak zoals het hoort. Verder is hij helemaal origineel dus van de winter maar eens wat mooie spulletjes erop bouwen. Nou dat was ie dan even voor nu. Tot snel.
 
Even een korte introductie. Ik heet Rick, woonachtig in het mooie stadje Grave. Sinds afgelopen zaterdag eigenaar van een SDR 1290 uit 2015. Ik ben tweede eigenaar en heb vandaar de 9 duizend km erop gezet. Wat een geweldig apparaat! Hiervoor 9 jaar lang een VTR SP2 gehad dus de klappen van een 2-cilinder wel meer dan gewend. Echter de 50 pk extra nog niet :)
Wat stuurt die SuperDuke toch heerlijk. Vorige eigenaar had wel de veerinstellingen op standje comfort staan, dus die eerst maar eens op sport gezet. Het leek net een toermotor waar ik mee over de dijken aan het zwalken was, nu lekker strak zoals het hoort. Verder is hij helemaal origineel dus van de winter maar eens wat mooie spulletjes erop bouwen. Nou dat was ie dan even voor nu. Tot snel.

En ietsje meer rechtop ?
 
Valblokken zijn voor mij ook een beetje een no-go eigenlijk. Ik heb laatst wel zitten kijken voor van die engine case sliders en voorvork sliders van r&g voor als ik nog een keer het circuit op ga. Laatst op het circuit was er iemand onderuit gegaan met een engine case slider van gb-racing met het gevolg dat die alsnog schade had omdat die los was geschoten :') .

De launchcontrol heb ik ook een paar keer geprobeerd maar naar mijn idee ben ik er niets sneller mee al dan niet langzamer. Ook durf ik het eigenlijk niet te gebruiken als ik de anti-wheelie uit heb staan voor het geval dat die LC niet activeert en je hem alsnog achterover trekt.

Hebben jullie de Msr er bij en wat is jullie ervaring daar mee ?

Ik heb er inmiddels bijna 5000 km op staan. De m7rr die achterop ligt is nu wel aan vervanging toe maar die heeft het al langer gehouden als dat ik verwacht had eigenlijk. Nu nog 1 m7rr verslijten achter en dan ga ik misschien toch wat anders proberen *D .

Probeer de Michelin RS eens zou ik zeggen.
Daar stuurt je brommert ...nog .. beter mee !
 
Hebben jullie ook beetje olie kringetjes op de voorpoten? Het lekt niet echt maar...zou het komen door de kleine hopje met hard accelereren
 
Hebben jullie ook beetje olie kringetjes op de voorpoten? Het lekt niet echt maar...zou het komen door de kleine hopje met hard accelereren

Ik weet niet hoeveel km je al met je SDR hebt gereden maar het vet wat ze bij KTM meestal vergeten in je lagers te stoppen smeren op je vorkpoten, na kilometertje of 2000-3000 is het wel weg.
En als het vorkolie is, dan zoals koen al zegt, lost dat probleem zich vanzelf op....demping is wel wat minder. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijne keering is ook al een keer vervangen heb er wel al 27 k op staan 2014 model , het chroom vindt ik er ook niet geweldig uit zien op de poten lijkt wel of er maar een dun laagje opzit .

Voor de rest alles in orde loopt als een kogel

Al vervangen onder garantie .
Hub ivm speling
Klok ivm vocht
En keering vork lek
 
Ik weet niet hoeveel km je al met je SDR hebt gereden maar het vet wat ze bij KTM meestal vergeten in je lagers te stoppen smeren op je vorkpoten, na kilometertje of 2000-3000 is het wel weg.
En als het vorkolie is, dan zoals koen al zegt, lost dat probleem zich vanzelf op....demping is wel wat minder. ;)
Zal het dat wel zijn ja was ook meer zwarte smeer :P
 
Heb er nu 1200km op staan en die oliesporen op de voorvorken waren er al vanaf het begin. Het lijkt nu wat minder te worden. Ik hou het in de gaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan