KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.722
9.035
Op reis
Facebook
Bijna 2 jaar voorbij sinds het eerste topic over de superduke 1290!

KTM 1290 Superduke

KTM-1290-Super-Duke-R-Prototype-07.jpg

tumblr_mv4gqh54BM1qdjz2ho1_1280.jpg


filmpjes en info:
http://www.1290superduker.com/cms/

jeremy mc williams op Ascari in Spanje :

Een 6 minuten durend filmpjes over de Superduke met erg mooie beelden zowel van de motor close up als op de weg, zelfs het Frans stoort niet ;) :

Om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden graag reactie's over dingen die men graag in de Openingspost (dit bericht ;) ) wil hebben.

Handige modificaties, terugroepacties van de fabriek of links naar accessoires of andere nuttige dingen zoals het owners manual

Als iemand graag met zijn motor in de openingspost wil staan, ook graag even een reactie plaatsen in het topic met een foto en misschien een lijstje van dingen die er aan verandert/verbetert zijn.

Op dit moment, augustus 2015 is de minimum prijs voor een superduke 1290 15.000 euro.

nieuw voor 2017 :


De leden die in dit topic 'rondrijden' :

BurgerKing
full



Prikkie
IMG_2161_zpshr3p4hg1.jpg


markktm
full


NATAS-72
2.jpg


Largeproject
20160426_1632421_zpsldvaynql.jpg


RacingRalph
lFe1oTgh.jpg


Pippen
10340_921238.JPG


Jabba
full


catsye
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wel graag een overzichtje willen zien van de + en - punten van de 1290 R. Zit de laatste tijd steeds meer te denken om een 1290 R aan te schaffen. Alleen de S1000RR, Ducati Hypermotard SP zitten in dezelfde prijs categorie (KTM is de duurste). Ik nijg steeds meer naar de 1290 R maar ben heel benieuwd naar de voor- en na- delen van de KTM die jullie hebben ervaren.
+ Design
+ Vermogen
+ Rebels
- KM teller verhaal
- Veer schuurt tegen plastic kapje achterspatbord
 
Ik zou wel graag een overzichtje willen zien van de + en - punten van de 1290 R. Zit de laatste tijd steeds meer te denken om een 1290 R aan te schaffen. Alleen de S1000RR, Ducati Hypermotard SP zitten in dezelfde prijs categorie (KTM is de duurste). Ik nijg steeds meer naar de 1290 R maar ben heel benieuwd naar de voor- en na- delen van de KTM die jullie hebben ervaren.
+ Design
+ Vermogen
+ Rebels
- KM teller verhaal
- Veer schuurt tegen plastic kapje achterspatbord

Ik heb op de Hypermotard 821 en de Superduke 1290 gereden maar de Superduke heeft veel meer pk's en de injectie is vele malen soepeler op lage snelheid/toeren waardoor het minder vermoeiend is om met de motor te rijden. De S1000RR heb ik niet gereden maar wel op gezeten, die heeft een veel sportievere zit (naar voren gericht). In de nieuwe Motoplus staan een supernaked vergelijkingstest met beknopte samenvattingen, S1000RR wint want BMW sponsort Motoplus.
 
Ik heb op de Hypermotard 821 en de Superduke 1290 gereden maar de Superduke heeft veel meer pk's en de injectie is vele malen soepeler op lage snelheid/toeren waardoor het minder vermoeiend is om met de motor te rijden. De S1000RR heb ik niet gereden maar wel op gezeten, die heeft een veel sportievere zit (naar voren gericht). In de nieuwe Motoplus staan een supernaked vergelijkingstest met beknopte samenvattingen, S1000RR wint want BMW sponsort Motoplus.

ik heb ook motoplus vind het een heel leuk blad maar als er een bmw vergelijkings test is dan klopt er weinig van de uitslag |( :r
 
Ik zou wel graag een overzichtje willen zien van de + en - punten van de 1290 R. Zit de laatste tijd steeds meer te denken om een 1290 R aan te schaffen. Alleen de S1000RR, Ducati Hypermotard SP zitten in dezelfde prijs categorie (KTM is de duurste). Ik nijg steeds meer naar de 1290 R maar ben heel benieuwd naar de voor- en na- delen van de KTM die jullie hebben ervaren.
+ Design
+ Vermogen
+ Rebels
- KM teller verhaal
- Veer schuurt tegen plastic kapje achterspatbord

Der is een hele lijst van mogelijke gebreken van de SD, echter komen die lang niet bij alle modellen voor, tis echt exemplarisch dat een probleem zich voordat, heb zelf ooit eens een lijst gemaakt van problemen die op de SD's voor kwamen, de lijst heb ik samen gesteld aan de hand van diverse forá wereldwijd.
Ik ga die niet online zetten, want dat zou geen reëel beeld geven van de SD.

Ik zeg gewoon kopen, heb met de vakantie nog nooit zoveel fun gehad met een motor als de laatste keer met de SD, dit tot ongenoegen van de andere dikke supersports 1000, die konden er niet aan voorbij komen, terwijl dat toch mannen zijn die de zac gereden hebben. :]
 
Klinkt goed, dat is precies wat ik wil een "fun" bike. Lekker een beetje spelen. Echter €18.000,- is een boel geld, vandaar mijn vraag. Waar moet ik op letten "kwa schoonheidsfoutjes". Komt er ook een tweede generatie binnenkort? Of is daar nog niks over bekend.

Der is een hele lijst van mogelijke gebreken van de SD, echter komen die lang niet bij alle modellen voor, tis echt exemplarisch dat een probleem zich voordat, heb zelf ooit eens een lijst gemaakt van problemen die op de SD's voor kwamen, de lijst heb ik samen gesteld aan de hand van diverse forá wereldwijd.
Ik ga die niet online zetten, want dat zou geen reëel beeld geven van de SD.

Ik zeg gewoon kopen, heb met de vakantie nog nooit zoveel fun gehad met een motor als de laatste keer met de SD, dit tot ongenoegen van de andere dikke supersports 1000, die konden er niet aan voorbij komen, terwijl dat toch mannen zijn die de zac gereden hebben. :]
 
Geen idee of KTM snel nieuwe modellen of upgrades uitbrengt, tis mijn eerste KTM.
Als je voor gebruikt ga ff de speling checken van het achterwiel en kijken of het reservoir van de achter schokdemper niet tegen de witte veer aankomt.

KTM de mooiste naked van het moment vind ik, niet alleen om dat ik hem zelf heb, vond Z1000 ook mooi, nieuwe model daar van minder, omdat de koplamp unit teveel scooter gehalte heeft.
Wil je echt hard gaan op de weg of circuit dan is de BMW beter kwa snelheid en rijwiel gedeelte, maar voor de meeste stervelingen is het rijwiel gedeelte van de KTM meer dan genoeg, alleen met snel omleggen van link naar rechts zit er wat beweging in het frame, maar nix om je ongerust om te maken.
Lange doordraaiers met 180 plus rijd met een supersport natuurlijk wat makkelijker dan met zo'n naked.
Staat tegen over dat je op de naked de hele dag op kunt zitten, dat lukte me met een supersporter niet.
Heb de afgelopen keer op een 800km mee gereden zonder een centje pijn, met supersport was bij 400km voor mijn op.
Anderes nakes, aprillia,BMW vind ik teveel afgeleid van de SS, gewoonde kuip ontdaan en je hebt een naked, de Suzuki vind ik ook nog wel wat hebben.
 
Bedankt voor de tips. Ik wil een nieuwe motor kopen na de winter, het gebruikt spul sla ik dit keer over. Wil een motor kopen die helemaal eigen is, eerst lekker standaard en dan stap voor stap aanpassen aan mijn voorkeuren. Dus tot het voorjaar lekker de tijd om rond te neuzen wat de beste keus voor mij is. De 1290 R staat nu ver op nr. 1. :)
 
Je zadel is wel heel nice!
Zit nog ietsje hoger. Knie aan de grond wordt nog lastiger.
Heb laatst VRO bochten gedaan op Lelystad. Gelukkig zat ik in de snelle groep. Met mijn vriendin en motor maatjes waren we het snelst van de dag en heerlijk gereden. Niveau verschil was wel erg groot. Gelukkig hadden we een goede voorrijder.
KTM 1290 is een superfiets!
Leystad is een leuk baantje om aan je techniek te werken en het asfalt heeft veel grip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan