HELP enduro supermoto verlichting issues

joribuyze

MF'er
3 jan 2012
30
0
rotterdam
hallo allemaal, mijn vraag: is het perse nodig om een accu te plaatsen op een supermoto/enduro om je verlichting ''goed'' te laten werken? of is alleen een spanningsregelaar voldoende zonder dat je lampen er uit branden?

er moet namelijk verlichting op vanwege de politie die me aangehouden heeft alleen dit valt qua budget zwaar tegen...

iemand tips/trucjes om het goedkoop maar goed voor elkaar te krijgen?

groeten
 
Persoonlijk vind ik dat wel meevallen, maatje heeft deze op zijn brommer. Johnnies met xenon in hun golf zijn erger.

Maar je kan ook lens units kopen in china met led verlichting die op je stuur te monteren zijn volgens mij. Dan verblind je zeker weten niemand.
 
Persoonlijk vind ik dat wel meevallen, maatje heeft deze op zijn brommer. Johnnies met xenon in hun golf zijn erger.

Maar je kan ook lens units kopen in china met led verlichting die op je stuur te monteren zijn volgens mij. Dan verblind je zeker weten niemand.
Ik heb deze, en als je vindt dat dat meevalt mankeer je iets aan je ogen of aan je beoordelingsvermogen. Serieus 0 richting aan die (enorm sterke) bundel licht. Ideaal voor op de fiets, maar ik neem een extra lampje mee voor wanneer ik bewoond gebied / verkeer kom. Dan gaat zelfs van de fiets deze lamp al uit om over te stappen op iets dat wel te richten valt. Iemand een dergelijke lamp aanraden is dus geen advies waar zijn medeweggebruikers blij van worden dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het probleem niet helemaal. Stuurkuipje erop met lamp, led achterichtje erop formaat aansteker, een klein brommeraccutje van 5Ah en een gecombineerde spanningsregelaar/gelijkrichter. Kan me niet voorstellen dat je dat meer dan, zeg, €250 gaat kosten.
 
Ik zie het probleem niet helemaal. Stuurkuipje erop met lamp, led achterichtje erop formaat aansteker, een klein brommeraccutje van 5Ah en een gecombineerde spanningsregelaar/gelijkrichter. Kan me niet voorstellen dat je dat meer dan, zeg, €250 gaat kosten.
en wat gaat die accu voeden dan?
 
679993.jpg
 
Laatst bewerkt:
er zit een dynamo op.. en hij staat nu bij een relatief goedkope motorzaak een eerlijke vent (dat weet ik) en hij verteld me dat het tussen de 3/400 euro zal gaan kosten.. nieuwe kabelboom, accu, spanningsregelaar en knipper ledjes.. koplamp en achterlicht zitten er al op maar de koplamp is doorgebrand (door het niet hebben van een spanningsregelaar etc.) en achterlicht flikkert een beetje..

het gaat trouwens om een Husqvarna smr 570

Zit er geen lichtspoel op?
 
300 a 400 euro vind ik best meevallen voor zoiets. Als je daarna zonder gezeik lekker kan rond knallen op je huskie. En als het netjes gedaan wordt, dus je besteed het uit. Vindt ik de prijs niet zo gek.
 
ja als er niks anders op zit ga ik dat dus ook doen.. maar ik dacht dat meerdere enduro's zonder accu door het leven gingen en dus alleen een spanningsregelaar wel voldoende zou zijn maar heb me dus vergist?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan