KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eens in de zoveel tijd even eraf halen en met wd40 schoonmaken. Kun je gelijk checken hoeveel "vlees" er nog op zit. Want die wil je echt wel op tijd vervangen ;-)

Denk er wel aan om bij het vastzetten de boutjes ff met een druppel blauwe loctite aan te stippen ;-)

Of je haalt een fles petroleum en borstelt hem daarmee helemaal schoon met een verfkwast, doe ik bij elke wasbeurt, eerst de ketting, tandwielen en geleider helemaal schoon borstelen, werkt perfect.
 
Heb dat nogal gehoord van die petrolium maar ik kan dat precies enkel vinden in 5 liter flessen. Komt behoorlijk duur uit zo :/

Neem een jerrycan en google even op een pomp in de buurt waar ze petroleum verkopen, is veel goedkoper. En je doet er lang mee. Ik maak hier ook altijd mijn achtervelg en achterbrug mee schoon.
 
Wat doet het uberhaupt? Hoef je niet meer te koppelen ofzo?

Vandaag voor het eerst in een dag of 10 weer op de 990 gezeten, wat een TOPMACHINE is dat toch :)
die 450 is heerlijk in de stad en leuk voor wheelies (wat ik op de 990 niet echt durf) maar die 990 is echt something else.
Zo zwaar en agressief en toch zo wendbaar. Maar dat weet iedereen hier al :)

Lol, wheelies op de 990 vind ik juist fun en op een enduro eng _O-
 
Of je haalt een fles petroleum en borstelt hem daarmee helemaal schoon met een verfkwast, doe ik bij elke wasbeurt, eerst de ketting, tandwielen en geleider helemaal schoon borstelen, werkt perfect.

Gaat ook met diesel of lampenolie.
 
balen hee :(
Ik heb ook een dezer dagen gesprek met schade-expert over de 990 sm van mijn vrouw.
Zal mij benieuwen, ik neem niet snel genoegen in ieder geval. Die halve motor moet nieuw +pak/helm +medische kosten anders kom ik ze lynchen :)

al mag ik sowieso blij zijn dat de veroorzaker in bijzijn van agenten en getuige een volledige schuldbekentenis heeft afgelegd, kan me herinneren dat TokTok flink lang moest wachten voor hij een euro zag :(
 
Laatst bewerkt:
Nou het begon natuurlijk heel normaal. Maar toen we het over de prijs gingen hebben, toen kwamen natuurlijk de smoesjes naar boven. Waaronder ja je hebt hem ingevoerd dus mijn bid is niet slecht. Nou ik zeg ik betaal premie voor nederlandse dagwaarde. En niet voor de Belgische. En de beurt 1 maand geleden werd ook niet meegenomen. Natuurlijk zegt is dan ja ik heb even gekeken er staan er al op internet voor die prijs ,maar die zaten hoger in de km,s en met minder acc.
Maar ja dat hebben we gehad weet alleen niet of ik nu wacht tot na de winter met een nieuwe te kopen. Omdat zou ik er nu meteen eentje koop je altijd de kans het dat die gasten terug komen. Dat weten ze.
Politie was ook hier en zei ook al ze hebben geweten dat die motor hier stond. Dat is kennelijk vaker aan de hand hier.
balen hee :(
Ik heb ook een dezer dagen gesprek met schade-expert over de 990 sm van mijn vrouw.
Zal mij benieuwen, ik neem niet snel genoegen in ieder geval. Die halve motor moet nieuw +pak/helm +medische kosten anders kom ik ze lynchen :)

al mag ik sowieso blij zijn dat de veroorzaker in bijzijn van agenten en getuige een volledige schuldbekentenis heeft afgelegd, kan me herinneren dat TokTok flink lang moest wachten voor hij een euro zag :(
 
balen hee :(
Ik heb ook een dezer dagen gesprek met schade-expert over de 990 sm van mijn vrouw.
Zal mij benieuwen, ik neem niet snel genoegen in ieder geval. Die halve motor moet nieuw +pak/helm +medische kosten anders kom ik ze lynchen :)

al mag ik sowieso blij zijn dat de veroorzaker in bijzijn van agenten en getuige een volledige schuldbekentenis heeft afgelegd, kan me herinneren dat TokTok flink lang moest wachten voor hij een euro zag :(

Ja, ik heb er toen de rechtsbijstand bij moeten halen. Was gelukkig alleen maar schuifschade maar een tank kost toch al gauw € 1500,-. Was wel blij met mijn as-sliders, die hebben toen voorkomen dat de voorvork bekrast was. En de duo-steps blijven er ook op want die hebben voorkomen dat de demper bekrast was. Was uiteindelijk de tank, voorspatbord, stuur en voetsteun, voor de rest niks.
 
Nou het begon natuurlijk heel normaal. Maar toen we het over de prijs gingen hebben, toen kwamen natuurlijk de smoesjes naar boven. Waaronder ja je hebt hem ingevoerd dus mijn bid is niet slecht. Nou ik zeg ik betaal premie voor nederlandse dagwaarde. En niet voor de Belgische. En de beurt 1 maand geleden werd ook niet meegenomen. Natuurlijk zegt is dan ja ik heb even gekeken er staan er al op internet voor die prijs ,maar die zaten hoger in de km,s en met minder acc.
Maar ja dat hebben we gehad weet alleen niet of ik nu wacht tot na de winter met een nieuwe te kopen. Omdat zou ik er nu meteen eentje koop je altijd de kans het dat die gasten terug komen. Dat weten ze.
Politie was ook hier en zei ook al ze hebben geweten dat die motor hier stond. Dat is kennelijk vaker aan de hand hier.

Als je de motor reinigt voor de garage en die gasten komen langs in hun golfjes of scootertjes dan vertrouw ik het al niet. Maar je moet bij mij al met een shovel komen anders kom je er niet in.
 
Laatst bewerkt:
Toktok aan dat kenteken hebben we niks blijkt van een verhuurbedrijf te zijn.
Ze hebben nu wel een kopie van het id van diegene die de bus gehuurd heeft.
Maar als je hoort wat de politie voor een acties moet doen om bv een huiszoeking bevel te krijgen. Ze mogen de persoon die de bus heeft gehuurd nog niet eens beschouwen als verdachte.
Als je de motor reinigt voor de garage en die gasten komen langs in hun golfjes of scootertjes dan vertrouw ik het al niet. Maar je moet bij mij al met een shovel komen anders kom je er niet in.
 
Toktok aan dat kenteken hebben we niks blijkt van een verhuurbedrijf te zijn.
Ze hebben nu wel een kopie van het id van diegene die de bus gehuurd heeft.
Maar als je hoort wat de politie voor een acties moet doen om bv een huiszoeking bevel te krijgen. Ze mogen de persoon die de bus heeft gehuurd nog niet eens beschouwen als verdachte.

Ja, mooi is dat weer, tot zover politie en justitie in NL. Maar oh wee als je 20 kmh te hard rijdt in de bebouwde kom, dan ben je het haasje. Komt er wel nog een vervolg op vanuit politie of was het dat nu?
 
nou de "verdachte"word wel opgeroepen om eens uit te leggen hoe zijn gehuurde auto op mijn oprit stond.
Daarna kijken ze wel verder hij zal sowieso gevolgd worden.

Nu heb ik vandaag wel mijn verzekering laten schorsen omdat het sowieso 30 dagen duurt voordat verzekering uitkeert.
En omdat ik toch weer moet gaan kijken voor een nieuwe,
Die van 2013 zijn die alleen in het zwart uit gebracht met de nieuwe striping??

Ja, mooi is dat weer, tot zover politie en justitie in NL. Maar oh wee als je 20 kmh te hard rijdt in de bebouwde kom, dan ben je het haasje. Komt er wel nog een vervolg op vanuit politie of was het dat nu?
 
nou de "verdachte"word wel opgeroepen om eens uit te leggen hoe zijn gehuurde auto op mijn oprit stond.
Daarna kijken ze wel verder hij zal sowieso gevolgd worden.

Nu heb ik vandaag wel mijn verzekering laten schorsen omdat het sowieso 30 dagen duurt voordat verzekering uitkeert.
En omdat ik toch weer moet gaan kijken voor een nieuwe,
Die van 2013 zijn die alleen in het zwart uit gebracht met de nieuwe striping??

Daarom heb ik nu vervangend vervoer bij mijn verzekering aangevinkt. Kost me 2,20 per maand geloof ik en dan kan je die 30 dagen overbruggen met een huurmotor. Best leuk, maat van mij koos elke paar dagen een andere huurfiets :)
Heb je toch nog een pleziertje bij al die ellende
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier mensen die boven de 50K zitten met het 990 ?
Ben aan het uitkijken naar een motor die ook praktisch kan ingezet worden en de smt (incl koffers lijkt wel een perfecte woon werk fiets met enorme speel capaciteiten)
Momenteel heb ik een Aprilia rsv mille met +60K maar daarvan zijn de laatst 43K door mij bijgezet. 2dehands eentje kopen met z'n km stand ben 'k wat bang voor

ik heb 92.000km op de 2009 SMT staan...gaat perfect. Vele reizen, door weer en wind rijden, 6 winters ondertussen, staat ook vaak gewoon buiten, een circuitdagje of 6, heel veel met bagage gereden, met duo...maar 1 keer stilgestaan met een versleten startmotor (borsteltjes afgesleten), maar dat is blijkbaar niet echt courant voor deze motoren.
Alle kleine boutjes roesten wel wat maar dat zal eerder aan mijn 'zwaar gebruik' liggen.

Verder alleen maar gewoon onderhoud gehad...en af en toe eens de balhoofdlagers vervangen omdat ik veel te veel wheelies doe. ;)

Nog steeds de beste moto die ik ooit gehad heb, elke kilometer giechelen als een meisje
 
Vandaag bij het ophalen van de SMT na een kleine beurt, me door de monteur van Mulders Motoren in Veendam laten overhalen om een RC8 gashandel te laten monteren.
Ik was wat huiverig vanwege verschillende reacties op dit forum. Voor mij geldt echter na de eerste rit: beste mod tot nu toe! Geen last meer van hinderlijk hikken in 2e en 3e versnelling. En nadelen heb ik niet gemerkt.
Ook heeft de monteur de "begrenzer" van de 2e en 3e versnelling, middels het afkoppelen van 2 stekkertjes, verwijderd. Doen jullie dealers zoiets ook standaard? En wat is het praktisch effect?
 
Vandaag bij het ophalen van de SMT na een kleine beurt, me door de monteur van Mulders Motoren in Veendam laten overhalen om een RC8 gashandel te laten monteren.
Ik was wat huiverig vanwege verschillende reacties op dit forum. Voor mij geldt echter na de eerste rit: beste mod tot nu toe! Geen last meer van hinderlijk hikken in 2e en 3e versnelling. En nadelen heb ik niet gemerkt.
Ook heeft de monteur de "begrenzer" van de 2e en 3e versnelling, middels het afkoppelen van 2 stekkertjes, verwijderd. Doen jullie dealers zoiets ook standaard? En wat is het praktisch effect?

Wat voor "begrenzer"?
 
Vandaag bij het ophalen van de SMT na een kleine beurt, me door de monteur van Mulders Motoren in Veendam laten overhalen om een RC8 gashandel te laten monteren.
Ik was wat huiverig vanwege verschillende reacties op dit forum. Voor mij geldt echter na de eerste rit: beste mod tot nu toe! Geen last meer van hinderlijk hikken in 2e en 3e versnelling. En nadelen heb ik niet gemerkt.
Ook heeft de monteur de "begrenzer" van de 2e en 3e versnelling, middels het afkoppelen van 2 stekkertjes, verwijderd. Doen jullie dealers zoiets ook standaard? En wat is het praktisch effect?
Die wilde ik laatst ook laten monteren, ook bij Mulders motoren, maar dan zou mijn handvatverwarming niet meer werken. En dat vond ik nu net even te ver gaan. Die begrenzers staan bij mij trouwens al uit via de mapping.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan