KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog 2 zijkoffers voor je liggen.het enige wat je moet bestellen zijn de bevestigingspunten voor betreffende type motor.
De originele zaten op mijn gestolen motor.
Vraagprijs is 475 euro.
Foto kan ik je wel sturen als je me even een pb stuurt.
koffers_ktm-smt-0_136.jpg

Hoi manne,

Even een bagagevraagje. Ik ben van plan koffer(s) voor mijn 990 ADV te gaan kopen. Afwegingen die ik maak:

1. Topkoffer en/of zijkoffers? Zijkoffers geven een lager zwaartepunt, maar maken wel breed. Ik overweeg eerst maar een topkoffer te kopen en dan te bekijken of dat in de praktijk genoeg ruimte geeft. Iemand ervaring(en) mee?

2. Kunststof of alu? Ik kan me voorstellen dat kunststof valbestendiger is dan alu, daarom zijn de standaard koffers van KTM ook kunststof denk ik. Kunststof koffers zijn wel dubbelwandig en levern dus in verhouding minder ruimte. Aluminium is wel sjiek... Prijs maakt niet zoveel geloof ik.

PS: Als iemand nog nette koffers in de aanbieding heeft?? *O*
 
Laatst bewerkt:
Hoi manne,

Even een bagagevraagje. Ik ben van plan koffer(s) voor mijn 990 ADV te gaan kopen. Afwegingen die ik maak:

1. Topkoffer en/of zijkoffers? Zijkoffers geven een lager zwaartepunt, maar maken wel breed. Ik overweeg eerst maar een topkoffer te kopen en dan te bekijken of dat in de praktijk genoeg ruimte geeft. Iemand ervaring(en) mee?

2. Kunststof of alu? Ik kan me voorstellen dat kunststof valbestendiger is dan alu, daarom zijn de standaard koffers van KTM ook kunststof denk ik. Kunststof koffers zijn wel dubbelwandig en levern dus in verhouding minder ruimte. Aluminium is wel sjiek... Prijs maakt niet zoveel geloof ik.

PS: Als iemand nog nette koffers in de aanbieding heeft?? *O*

IK heb zelf de originele (kunstof) KTM koffers op de 990 R adventure (zonder topkoffer). Houd er rekening mee dat ook de zijkoffers al wat gewicht op de weegschaal leggen.

Alles heeft zijn voor- en nadelen. Ik vind de koffers erg handig, vooral met kamperen: je hebt altijd een afsluitbaar koffer bij je voor waardevolle spullen en tevens waterdicht.

Bij het offroad gaan koppelde ik de koffers dan af, en liet ze bij de tent staan met een klein hangslotje er omheen. Zie dit topic voor fotos.

Als je echt een lange trip gaat maken (incl. offroad) waarbij je continu je bagage bij je hebt, dan zou ik gaan voor een paar goeie zadeltassen.
 
Jaren geleden de motor een keer platgelegd waardoor er een paar krassen op de achterbrug, in de buurt van de achteras zijn gekomen. Deze kerstvakantie wou ik dat eens aanpakken. Ik dacht dat het blank alu was, maar er lijkt wel iets van een coating op te zitten.

Iemand een idee hoe deze op te frissen is?
Foto's volgen nog.
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden de motor een keer platgelegd waardoor er een paar krassen bij de achteras zijn gekomen. Deze kerstvakantie wou ik dat eens aanpakken. Ik dacht dat het blank alu was, maar er lijkt wel iets van een coating op te zitten.

Iemand een idee hoe deze op te frissen is?
Foto's volgen nog.

Bedoel je de as zelf? (lijkt me sterk). Denk eerder dat je de swingarm / achterbrug bedoelt?

Enige optie lijkt me netjes laten poedercoaten. (wel netjes alle schroefdraad en "gaten" afdekken, want die mogen niet gevuld worden :-) )
 
Inderdaad, de achterbrug. De krassen zitten achteraan, in de buurt van de achteras. Reactie heb ik iets gewijzigd om het duidelijker te maken.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren met de 1190 adv naar dealer geweest ivm terugroep actie. Kreeg te horen dat het allemaal wel mee viel. Maar toen ik de brommer weer ging ophalen bleek dat die van mij geen overbodige luxe was. Zelfs de draaiboom aan de andere kant laten langslopen.

Als ie toch bij de dealer was gelijk maar de automatische uitschakelaar laten programmeren voor de knipperlichten.
Dus weer klaar voor 2017. (Wordt nu niet meer mee gereden)
Dit jaar toch weer 12.500 km op te teller bij gezet. Dus genoeg voor dit jaar.
 
Ik liet achterbrug en blokdelen voor 100,- mat zwart coaten. Staat de 990 bijzonder goed! Wel veel werk :)

Foto:
1373010765720.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat staat em inderdaad goed!
Hoe heb je de achterbrug verwijderd?
Heb je een werkplaatshandboek gebruikt?
 
Nee de hulp van een handige vriend :)
Subframe en duostepjes en blokdelen gingen ook mee voor die prijs trouwens.
Coaten bij hmax, goed en goedkoop!

20130627_125424.jpg

20130627_113710.jpg

20130627_112101.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag heren,

Ik kwam deze Ktm lc8 forum tegen en dat kwam mij wel goed uit!

Ik zou graag jullie mening horen over een Ktm 990 supermoto van 2008.

Ik heb wel belangstelling bij deze ktm omdat hij er nog heel netjes uitziet en nog maar 16*** km op de teller.

Afgelopen zaterdag ben ik er geweest om hem te test rijden.
Hij reed, klonk en schakelde heel goed, weinig op aan te merken.

Wat zeggen jullie van deze Ktm?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=9
 
Die ziet er op het eerste gezicht fris uit. Wat gelijk opvalt is dat de wielen oranje zijn gecoat, deze zijn standaard zwart.

Heeft hij verder alle onderhoud gehad? Elke 12k moeten de kleppen gesteld worden.

Valt mij wel op dat iedereen nog beste prijzen vraagt voor de 990's. 4 jaar geleden stonden ze voor niet heel veel meer op marktplaats.
 
Die ziet er op het eerste gezicht fris uit. Wat gelijk opvalt is dat de wielen oranje zijn gecoat, deze zijn standaard zwart.

Heeft hij verder alle onderhoud gehad? Elke 12k moeten de kleppen gesteld worden.

Valt mij wel op dat iedereen nog beste prijzen vraagt voor de 990's. 4 jaar geleden stonden ze voor niet heel veel meer op marktplaats.

Kleppen is ieder 15.000 controleren ;)

Lijkt mooie motor inderdaad en weinig gelopen.
 
Goedemiddag heren,

Ik kwam deze Ktm lc8 forum tegen en dat kwam mij wel goed uit!

Ik zou graag jullie mening horen over een Ktm 990 supermoto van 2008.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=9


Met 16 dkm zou ik in ieder geval daar een bewijs van willen zien in de vorm van facturen en boekjes.
Dit vind ik dan altijd weer erg bijzonder.

Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 250 afleverkosten.

-Prijzen zijn exclusief rijklaarmaakkosten.
 
Laatst bewerkt:
poeh die nieuwe 1290 super duke liegt er niet om... wat een mooie machine!
Net dat ene minpuntje hebben ze aangepakt, een mooiere koplamp :)
strak design hoor, jammer dat hij te tam voor me is.

of eigenlijk te duur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan