KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er komt ook een 390 Adventure...ziet er leuk uit

Consent Form | Cycle World

plus wat plaatjes van de 800Adv

Consent Form | Cycle World

Die 800 adventure gaat de volgende worden voor de patatkoning in 2018. Laten we hopen dat ze het voor mekaar krijgen om het gewicht onder de 185 kilo te krijgen.

Dat moet toch niet zo "moeilijk" zijn. De 1090 R is 207 kilo / 125 pk. De 790 kan lichter gebouwd worden, want parallel ipv v-twin.

Iemand een idee wat het huidige 1090 lc8 blok weegt? En wellicht zijn er al data over het aantal kilo voor het 790 lc8c blok?

(edit: het 950 lc8 blok weegt 56 kilo, zonder throttle body).

:-)
 
Laatst bewerkt:
Vond de 1050 superfijn sturen, maar hij miste net dat brute eindschot van mijn oude 990 smt. Dat is met de 1090 vermoedeljk wel opgelost. Zou dus ook zomaar mijn volgende motor kunnen worden, als iets praktischer allround vervanger voor mijn Superduke 1290R. Hou ik de kleine Duke 690R erbij om wat mee te spelen en voor trackdays.

Vond je dat nu werkelijk? Heb zo'n ding eens gehad als leenfiets om mee naar huis te rijden toen mijn SMR voor een grote beurt weg was. Ik vond hem helemaal niet lekker sturen, vond hem erg vaag aan voelen, in ieder geval in vergelijk met de SMR. Ook het blok vond ik niet zo spectaculair als de 990, vond hem gewoon weiniger vinnig. Ik was blij de volgende dag dat ik mijn SMR weer terug had. Nee, de adventure reeks gaat het voor mij never worden...Komend jaar zal ik eens een superduke vragen als leenfiets, daar verwacht ik veel meer van.
 
Vond je dat nu werkelijk? Heb zo'n ding eens gehad als leenfiets om mee naar huis te rijden toen mijn SMR voor een grote beurt weg was. Ik vond hem helemaal niet lekker sturen, vond hem erg vaag aan voelen, in ieder geval in vergelijk met de SMR. Ook het blok vond ik niet zo spectaculair als de 990, vond hem gewoon weiniger vinnig. Ik was blij de volgende dag dat ik mijn SMR weer terug had. Nee, de adventure reeks gaat het voor mij never worden...Komend jaar zal ik eens een superduke vragen als leenfiets, daar verwacht ik veel meer van.
Ik heb een SMT gehad (vrijwel gelijk aan SMR qua sturen), waar ik ook trackdays mee reed, en ik heb nu een SD1290R (dus kan wel een heel klein beetje inschatten wat een goed sturende fiets is en kan). Ik heb nu tweemaal een proefrit met de 1050 gedaan (een keer in het najaar van 2015 en een keer afgelopen voorjaar), en die vond ik niet alleen nog wendbaarder dan mijn SMT, maar ook scherper en preciezer sturen, directer, neutraler vooral ook, en met een betere feedback. En hij stuurt ook nog wat lichter dan de toch niet bepaald sloom sturende Superduke, vooral vanwege de smallere bandjes denk ik.

Het is uiteraard erg persoonlijk, en de afstelling van zo'n fiets, qua vering, bandenspanning etc. kan ook nog flink wat uitmaken. Daarbij komt dat ik zelf slechts 65 kg weeg, ook dat heeft een flink effect op het rijgedrag.

Hoe het ook zij, ik was onder de indruk van hoe 'agile' en ' nimble' de 1050 was, van de lichtvoetigheid, en van hoe vlot en energiek hij in de toeren vloog. Het enige nadeel vond ik dat ie daar al bij 8000 toeren mee stopte, maar dat lijkt nu wel opgelost met de 1090, die lekker tot zo'n 10.000 tpm doorgaat.

Trouwens, als je nog belang bij een Superduke 1290 hebt, die van mij kan ik je van harte aanbevelen :Y Ik heb zo'n lol met de kleine 690 Duke R *O* dat de dikke SDR plaats mag maken voor een adventure.
 
Ik heb een SMT gehad (vrijwel gelijk aan SMR qua sturen), waar ik ook trackdays mee reed, en ik heb nu een SD1290R (dus kan wel een heel klein beetje inschatten wat een goed sturende fiets is en kan). Ik heb nu tweemaal een proefrit met de 1050 gedaan (een keer in het najaar van 2015 en een keer afgelopen voorjaar), en die vond ik niet alleen nog wendbaarder dan mijn SMT, maar ook scherper en preciezer sturen, directer, neutraler vooral ook, en met een betere feedback. En hij stuurt ook nog wat lichter dan de toch niet bepaald sloom sturende Superduke, vooral vanwege de smallere bandjes denk ik.

Het is uiteraard erg persoonlijk, en de afstelling van zo'n fiets, qua vering, bandenspanning etc. kan ook nog flink wat uitmaken. Daarbij komt dat ik zelf slechts 65 kg weeg, ook dat heeft een flink effect op het rijgedrag.

Hoe het ook zij, ik was onder de indruk van hoe 'agile' en ' nimble' de 1050 was, van de lichtvoetigheid, en van hoe vlot en energiek hij in de toeren vloog. Het enige nadeel vond ik dat ie daar al bij 8000 toeren mee stopte, maar dat lijkt nu wel opgelost met de 1090, die lekker tot zo'n 10.000 tpm doorgaat.

Trouwens, als je nog belang bij een Superduke 1290 hebt, die van mij kan ik je van harte aanbevelen :Y Ik heb zo'n lol met de kleine 690 Duke R *O* dat de dikke SDR plaats mag maken voor een adventure.

Haha, goed bedoeld maar ik ben nog uiterst tevreden met mijn SMR, ik voel me daar super op thuis. Is ook nog steeds een publiekstrekker, temeer omdat je ze zo weinig ziet, zeker het 2011 model met de marchesini velgen en de carbondelen...nee hoor, voorlopig blijft die... :Y
 
Iemand interess3 in een set wiel sticker. Passen op wielen tot 21"
30 euro
full
 
Haha, goed bedoeld maar ik ben nog uiterst tevreden met mijn SMR, ik voel me daar super op thuis. Is ook nog steeds een publiekstrekker, temeer omdat je ze zo weinig ziet, zeker het 2011 model met de marchesini velgen en de carbondelen...nee hoor, voorlopig blijft die... :Y
Die heb ik ook nog getest toen ik mijn eerste KTM kocht. Is toch de SMT geworden, vanwege praktischer, en lagere zithoogte (ben maar 1.70m.)
Maar een geweldige fiets, en ik vond hem eigenlijk veel mooier dan de SMT. Deze plaatjes schoot ik in de Amsterdamse haven. Zal eind 2011 of begin 2012 geweest zijn, testdag bij Motor City.
full

full
 
Die heb ik ook nog getest toen ik mijn eerste KTM kocht. Is toch de SMT geworden, vanwege praktischer, en lagere zithoogte (ben maar 1.70m.)
Maar een geweldige fiets, en ik vond hem eigenlijk veel mooier dan de SMT. Deze plaatjes schoot ik in de Amsterdamse haven. Zal eind 2011 of begin 2012 geweest zijn, testdag bij Motor City.
[afbeelding]
[afbeelding]


Jaaaaaahhhhh...dat is em...helemaal geweldig. Ach, praktischer is zo'n SMT natuurlijk wel alhoewel ik er met gemak een roltas achterop bind en een weekje verdwijn. Twee weken wordt wat lastiger, dan moet ik het ondergoed binnenstebuiten draaien en stinken tijdens het diner 's avonds _O-
 
Die 790 Duke lijkt me wel een leuke opvolger van de 990SMT/R....niet zo praktisch als een SMT, maar kampeertrips zoals ik doe met de SMT worden toch steeds zeldzamer en voor een hotelreisje hoef je niet zoveel zooi mee te sjouwen. De 1090-1290 Adv vind ik ook gaaf maar gewoon veel te groot en off road doe ik nauwelijks.
 
Laatst bewerkt:
Die 790 Duke lijkt me wel een leuke opvolger van de 990SMT/R....niet zo praktisch als een SMT, maar kampeertrips zoals ik doe met de SMT worden toch steeds zeldzamer en voor een hotelreisje hoef je niet zoveel zooi mee te sjouwen. De 1090-1290 Adv vind ik ook gaaf maar gewoon veel te groot en off road doe ik nauwelijks.

Dat zal een beetje liggen aan de modellen die ze rondom dit concept gaan bouwen, de duke ziet er in ieder geval gaaf uit maar...is toch zeker geen supermotard, qua zithouding dan. Net die zithouding weet ik zo te waarderen aan de 990 SMR/T. Blijft dus afwachten, wel jammer dat ze van het trellis-frame afgestapt zijn, vind ik wel zo kenmerkend voor KTM.
 
Ik heb nog niet op die 790 gereden dus zitpositie :? .....trouwens tot nu toe hebben alleen KTM testijders op die 790 gereden.

Een supermotard zitpositie?
Dit is een Supermotard
60_org.jpg

leuk voor een rondje om een hele kleine kerk maar verder niet zo praktisch 8-)

Waarschijnlijk komt die 790 Duke pas eind 2017/begin 2018, kan ik nog effe nadenken of ik mijn SMT ga inruilen.
 
Ik heb nog niet op die 790 gereden dus zitpositie :? .....trouwens tot nu toe hebben alleen KTM testijders op die 790 gereden.

Een supermotard zitpositie?
Dit is een Supermotard
[afbeelding]
leuk voor een rondje om een hele kleine kerk maar verder niet zo praktisch 8-)

Waarschijnlijk komt die 790 Duke pas eind 2017/begin 2018, kan ik nog effe nadenken of ik mijn SMT ga inruilen.

Hee dat lijkt wel op de 701, maar dan oranje :+
En daarmee rij ik een shocking 180 km op dat tankje, met pittig stadsgebruik. gekkenhuis!
2017-Husqvarna-701-Supermoto-08.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet op die 790 gereden dus zitpositie :? .....trouwens tot nu toe hebben alleen KTM testijders op die 790 gereden.

Een supermotard zitpositie?
Dit is een Supermotard
[afbeelding]
leuk voor een rondje om een hele kleine kerk maar verder niet zo praktisch 8-)

Waarschijnlijk komt die 790 Duke pas eind 2017/begin 2018, kan ik nog effe nadenken of ik mijn SMT ga inruilen.

Nee, ik ook niet maar de duke-serie bouwt toch meer naar voren dan de SMR/T waardoor je, hoe gering ook, een lichte knik in je nek krijgt...en met een verleden met twee nekhernia's is dat knap vervelend kan ik je vertellen...dus lekker ontspannen rechtop is voor mij iig het beste...maar we zullen zien...want rond dat blok laat zich natuurlijk best een motard construeren...
 
KTM 950 SE weegt 185kg.... hoef je niet te wachten op de '800'.
Wel echt een mooi ding trouwens die 800

full


Weinig 'SE's' in de lijst gezien btw, niet dat er mis is met Adv of SM hoor!!!
 
Laatst bewerkt:
mannen,

Weet iemand van hier of er toevallig een nieuwe supermoto lc8 gaat komen?

Nee, dat weet hier niemand nog, eerst zal de 790 duke geïntroduceerd worden en daarna kan ik me voorstellen dat er een 790 supermoto zou kunnen komen, een 790 adventure concept is immers ook al gespot. Maar dat wordt toch op zijn vroegst 2018/2019 denk ik zo...
 
Wat is er nou met die uitlaat gedaan? Is daar een opbergvak van gemaakt ofzo?


Nee, is een alu buis waar ik een tank van heb gemaakt. Met de standaard 12 liter kom je niet zo ver, en hiermee heb ik ca 5 a 5.5 liter extra.
Aan de andere kant een 2in1 met Wings demper.
full


full


De 2in1 van Rottweiler met Yoshimura demper lijkt me ook best gaaf, heeft iemand deze in NL?
 
Laatst bewerkt:
Hier al meer geïnteresseerde in de 1290S ?. Lijkt me een fantastische fiets ,want is niet zo lomp als de superadventure 1290.
Iemand een idee wanneer deze gepland staat?
 
Heeft er iemand interesse in een setje valbeugels?
Ze liggen nu werkeloos in de berging..
Zijn niet super netjes, wel recht maar kunnen een likje verf gebruiken.
Mogen weg voor 8 tientjes inclusief verzendkosten.
 
Heeft er iemand interesse in een setje valbeugels?
Ze liggen nu werkeloos in de berging..
Zijn niet super netjes, wel recht maar kunnen een likje verf gebruiken.
Mogen weg voor 8 tientjes inclusief verzendkosten.


Misschien handig om het type valbeugel en motor te vermelden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan