KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mannen,
Even snel, ik ben nick, 24 jaar en rijd vanaf mijn 18e motor. Voornamelijk Enduro, maar sinds 2 jaar koop ik in de zomer een motor erbij om straat kilometers te maken.

Ik ben op zoek naar een toermotor voor aankomend seizoen en nu ben ik tegen een 2011 SMT 990 gekomen met 50k kilometer.

De prijs is netjes, maar waar moet ik bij dit model specifiek op letten bij aanschaf.
 
Hoe zat dat nou ook alweer?
Ik heb een nieuwe demper op de 1190adv.
Om hem opnieuw af te stellen, moest je dan niet de motor een kwartier stationeer laten lopen????


PS te lui om terug te lezen.
 
De nieuwe 1290 Super Adv wordt inmiddels ook volop getest door het journaille. Hier een filmpje van Testmotor :

Hier een filmpje van het nieuwe TFT display :
 
Laatst bewerkt:
Hoe zat dat nou ook alweer?
Ik heb een nieuwe demper op de 1190adv.
Om hem opnieuw af te stellen, moest je dan niet de motor een kwartier stationeer laten lopen????
PS te lui om terug te lezen.
Uitlaatdemper, neem ik aan? Ik heb net een Wings besteld. Daarbij staat aangegeven dat je alleen als je de db killer er uit haalt (of ander luchtfilter neemt) je moet laten remappen. Verder niets over stationair laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Uitlaatdemper, neem ik aan? Ik heb net een Wings besteld. Daarin staat dat je alleen als je de db killer er uit haalt (of ander luchtfilter neemt) je moet laten remappen. Verder niets over stationair laten lopen.

15 minuten stationair laten draaien hoort standaard bij het remappen, tenminste bij de 990 blokken...
 
Uitlaatdemper, neem ik aan? Ik heb net een Wings besteld. Daarbij staat aangegeven dat je alleen als je de db killer er uit haalt (of ander luchtfilter neemt) je moet laten remappen. Verder niets over stationair laten lopen.

Zelf rij ik met de Leovince Nero met db-killer en moet zeggen perfect qua sound ed.

Heb ook zonder db-killer gereden en vond hem toen onderin wat minder mooi oppakken; daarna weer gemonteerd en nooit meer verwijderd.

Wings is qua looks een van de mooiste dempers maar heeft helaas geen E-keur en viel daarom voor mij af.

full
 
Zelf rij ik met de Leovince Nero met db-killer en moet zeggen perfect qua sound ed.
Wings is qua looks een van de mooiste dempers maar heeft helaas geen E-keur en viel daarom voor mij af.
Goed punt. En qua kosten maakt het ook niet veel uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Bos Desert Fox gekocht met een verstelbare db-klep achterin. Op deze demper zit ook de e-keur op.
Erg nieuwsgierig naar oppakken van het gas met en zonder db. killer.
Gaaf!
Ik tijfelde tussen de Wings en de Desert Fox. Ik heb toch het idee dat de Wings iets zwaarder klinkt dan de Desert Fox, die vind ik af en toe toch een beetje scherp klinken (hier bijvoorbeeld :
). Ik heb uiteindelijk voor de Wings gekozen vanwege de wat lagere sound (en de prijs :o ). Ben benieuwd hoe de Desert Fox je bevalt!
 
Zo'n fraaie Wings einddemper is ook nog eens bijna 4 kilogram lichter dan het originele exemplaar.
Volgens mij wordt deze ook geleverd met 3 verschillende db-killers.
 
Zo'n fraaie Wings einddemper is ook nog eens bijna 4 kilogram lichter dan het originele exemplaar.
Volgens mij wordt deze ook geleverd met 3 verschillende db-killers.

Geen flauw idee hoeveel kg de desert scheelt ten opzichte van origineel. Maar puur op uiterlijk aangeschaft. Ik heb een complete zwarte besteld.
Maar zelf uiteraard zeer nieuwsgierig naar afgifte.
 
zo, 3 maanden na de diefstal van mijn KTM mag ik me sinds dit weekend weer eigenaar noemen van een mooie KTM 990 SMT uit 2009 :)

 
Gaaf, feli! Er staat ook nog een oranje, zo te zien.

thnx! klopt, en ook nog een zwarte :)

De oranje was ook wel een kanshebber. Dat was een 2012 model dacht ik. Maar ivm het prijsverschil toch voor deze uit 2009 gegaan. Over twee weekjes haal ik hem op en dan kunnen we weer rijden :]
 
Zo'n fraaie Wings einddemper is ook nog eens bijna 4 kilogram lichter dan het originele exemplaar.
Volgens mij wordt deze ook geleverd met 3 verschillende db-killers.
En, plus dat er tevens nog een bijkomt : je krijgt er ook een extragratis T-shirt bij!
 
Hallo,

Vraagje, heeft iemand ervaring met het Airflow systeem van Givi? (zie foto)

mijn excuses voor het merk!
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan