KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Power en handelbaar is de 701 meer dan genoeg.
Maar ik wil een raket die ook wendbaar is, zoals de 990/1290 :)
 
Afgelopen weekend het nieuwe Rade schermpje maar eens gemonteerd. Het voelt een stuk stoerder! :P *D :P *D :P *D

full
 
Ziet er goed uit!


ps jouw onderschrift... ik heb bijna hetzelfde motto: 's-avonds een vent, 's-morgens ziek :Y
 
Hallo Tok,

Bedankt voor je reactie, zo te horen is het grotendeels wennen aan het karakter van de V-twin.
Las die dingen vooral bij revieuws van motorbladen, dat hij fel op het gas kan zijn.

Ik rijdt nu een V4, VFR800, die is erg gemoedelijk/vriendelijk.
Zoek een motor met een (wat meer) rechte zit en wat makkelijker/lichter stuureigenschappen.
Tikje sportiever mag ook, dus de SMT lijkt de ultieme allrounder.

ABS zou mooi zijn inderdaad, maar met goed oefenen en juiste manier van remmen moet het met de brembo's prima lukken.

Motoren waar ik op uit kom is SMT/800GS/800Tiger/DL1000/Z1000SX?, mogelijk zie ik nog wat over het hoofd? Zijn er b.v. bij de SMT aandachtpunten voor de aanschaf?
Goed onderhoud (historie) lijkt me in ieder geval belangrijk, schijnen verder redelijk bullet-proof motoren te zijn? :)

Na een tijdje niet actief te zijn duik ik ook maar weer is MF op :p

Ik kom zelf van een VFR800 fi uit 1998, het is een aardig verschil, vooral merkbaar met stapvoets rijden en rotondes. Maar verder rijdt hij in alle opzichten beter dan de VFR (wel ff opletten met remmen..Dat doet hij ook beter :p )

Ga even proefrijden en koop er 1 :)
 
Iemand met een 990 SM-t interesse in een Carbon hugger (verlengde versie) van HF Carbon?

De verbinding tussen de kettingbeschermer en de hugger zelf is gescheurd (foutje met een kettingslot :$ ) Ik gooi hem misschien in de kliko, maar voor verzendkosten + een aardigheidje naar keuze stuur ik hem graag op naar een liefhebber met 2 rechterhanden.

:W
 
Laatst bewerkt:
Iemand met een 990 SM-t interesse in een Carbon hugger (verlengde versie) van HF Carbon?

De verbinding tussen de kettingbeschermer en de hugger zelf is gescheurd (foutje met een kettingslot :$ ) Ik gooi hem misschien in de kliko, maar voor verzendkosten + een aardigheidje naar keuze stuur ik hem graag op naar een liefhebber met 2 rechterhanden.

:W

Zonde om weg te gooien gewoon repareren :9
 
Na een tijdje niet actief te zijn duik ik ook maar weer is MF op :p

Ik kom zelf van een VFR800 fi uit 1998, het is een aardig verschil, vooral merkbaar met stapvoets rijden en rotondes. Maar verder rijdt hij in alle opzichten beter dan de VFR (wel ff opletten met remmen..Dat doet hij ook beter :p )

Ga even proefrijden en koop er 1 :)

Allen bedankt voor de reactie's !
Klinkt erg goed, volgende week maar eens kijken of ik een proefrit kan maken.
Zijn er naast de logische slijtagedelen dingen waar je naar moet uitkijken bij aanschaf?

Lijkt alsof er best veel VFR'rijders overstappen op een KTM/SMT?
Of er zijn gewoon veel VFR'rijders, blijven ook goede motoren. :]
 
Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor de reactie's !
Klinkt erg goed, volgende week maar eens kijken of ik een proefrit kan maken.
Zijn er naast de logische slijtagedelen dingen waar je naar moet uitkijken bij aanschaf?

Lijkt alsof er best veel VFR'rijders overstappen op een KTM/SMT?
Of er zijn gewoon veel VFR'rijders, blijven ook goede motoren. :]

Redelijk robuuste blokken, de LC8-jes. In sommige jaargangen zitten wat kleine kinderziektes, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben, en je krijgt er een heel mooi KTM-karakter voor terug :-)

Wat nog wel het navragen waard is bij aanschaf:

Slave cylinder koppeling
Aandrijfasje van de waterpomp (is een update voor geweest, en is makkelijk zelf te repareren)
Let even op oliegebruik, de mijne lust wel een slokje, maar is al 3 seizoenen stabiel. Schijnen meerdere LC8 last van te hebben. (De mijne verbruikt 1:4500).
 
nou ik heb hem al, dus ik lees geen reviews meer :)
Ik vind hem erg fijn rijden voor een 1cilinder, maar mijn hart ligt duidelijk bij de lc8.
Ik rij hem een seizoen en ga denk ik in 2018 voor een 1290 sdr
Kan ik me voorstellen hoor, dat je er geen reviews meer over hoeft te lezen. Maar het is toch leuk om je eigen keus en voorkeur bevestigd te zien. Als je daar sowieso al van overtuigd was maakt het ook niks meer uit natuurlijk. :+ Niettemin toch even de conclusie!
full
 
De bandenspanning op het display is bij mij ongeveer 0,1 bar hoger dan de gemeten bandenspanning met meter.
Is dat bij jou ook het geval ?
Klopt is bij mij ook zo. Je moet wel koud vergelijken.

Heb jij je sas al ingereden ? De mijne staat op 750 km. Begin het blok nu zo nu en dan verder door te trekken. Wat een koppel. Prachtig
 
Teller staat op 450 km. Op 1 april 1000km beurt, ik rijd 75 km per dag woon werkverkeer.
Idd lekker koppel, rustig toeren opbouwen tijdens inhalen af en toe wat snelheid maken in zesde versnelling tot ongeveer 6500 toeren. lekker af remmen op motor en remblokken in remmen.

Wat me verder opgevallen is dat neutraal lamp niet altijd direct aan gaat is nogal gevoelig.
zal denk ik beter gaan als er meer kilometers op staan.

Blok wordt minder snel warm dan vorige motor (Daytona 675).

Wat een stuur genot, veel makkelijker te berijden dan vorige motor.

Ik heb niet eens een proef rit gemaakt voor aankoop 8-)


Klopt is bij mij ook zo. Je moet wel koud vergelijken.

Heb jij je sas al ingereden ? De mijne staat op 750 km. Begin het blok nu zo nu en dan verder door te trekken. Wat een koppel. Prachtig
 
Jeuh, SDR ingeruild voor een 1090 Adventure met veel extra's. Kreeg vanmiddag een onweerstaanbaar aanbod van de dealer waar ik niet omheen kon. Ging eigenlijk langs om de koplamp van mijn Duke 690R een stukje naar beneden te laten bijstellen, en kwam weer thuis met een geweldig koopcontract. Geen gedoe meer met particuliere verkoop en toch een prijs gekregen waar ik niet op had durven hopen. *O* *O* *O* 8-) :]
 
Maar ff melden als een nieuwe KTM-er. Ik ga vanochtend een KTM 990 adv ophalen. Hiervoor een Versys 650 gehad en daarvoor een Firestorm 1000. De Adventure voelt als de perfecte combinatie. Een goede stuurfiets met een fantastisch blok.

Foto's komen nog. *O* :)
 
Maar ff melden als een nieuwe KTM-er. Ik ga vanochtend een KTM 990 adv ophalen. Hiervoor een Versys 650 gehad en daarvoor een Firestorm 1000. De Adventure voelt als de perfecte combinatie. Een goede stuurfiets met een fantastisch blok.

Foto's komen nog. *O* :)

Gefeliciteerd !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan