Hobbyist Anodiseerder gezocht!

RinusKachelglans

Die hard MF'er
24 apr 2009
560
0
Amsterdam
Omdat ik het zelf niet dorst!

Ik ben benieuwd of er leden zijn die, al dan niet op proefondervindelijke basis, dusdanig thuis zijn in het spelen met anodiseren, dat zij mij kunnen helpen met het anodiseren van enkele voorvorken.

Ik wil de standaard vorken andere kleurstelling geven en zag hier al enkele voorbeelden voorbijkomen van leden die hier een beetje mee aan het spelen waren, maar voordat ik zelf zover ben is het ook alweer 2018.

Mocht iemand zich geroepen voelen en dit leuk vinden om te doen, hoor ik het graag!

Groet,

Olivier
 
Waarom niet gewoon naar een bedrijf?

Ik heb laatst 10 aluminium deeltjes laten anodiseren (alles bij elkaar ongeveer de oppervlakte van 1 voorvork) voor 50 euro... Was in Son, kom zo snel ff niet op de naam...

Bijkomend voordeel, zij weten wat ze doen.
 
Waarom niet gewoon naar een bedrijf?

Ik heb laatst 10 aluminium deeltjes laten anodiseren (alles bij elkaar ongeveer de oppervlakte van 1 voorvork) voor 50 euro... Was in Son, kom zo snel ff niet op de naam...

Bijkomend voordeel, zij weten wat ze doen.

Idd.Anodiseren kost een drol.Ook al het een en ander laten doen.6 onderdelen voor €30.
 
vork is een gietstuk toch? Volgens mij wordt dat niet heel mooi met anodiseren... maar ik kan me vergissen :)

Wordt niet echt mooi.Als je het laat doen dan vet houden met iets van olie,dan ziet het er nog een beetje uit.Alleen gefreesd werk komt er mooi uit.Hoewel de buitenpoten van upsd vorken wel gefreesd zijn.Ik heb ze ook laten doen van goud naar zwart.
 
Laatst bewerkt:
:^

Als je niet direct bij een bedrijf wat anodiseerd terecht kan dan zou ik het via een metaal verwerkend bedrijf doen. Frezerij of draaierij. Vaak kan je dan wel spullen meegeven als er toch geanodiseerd moet worden en betaal je helemaal niet zo veel. Zo doen wij dat ook wel eens met spul van collega's wat voor prive gebruik is.

Genoeg kleine bedrijven waar je met een kratje bier veel gedaan kan krijgen. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan