nokkenas op tijd zetten cb750

Marius12

Rookie
7 dec 2014
6
0
Assen
Hallo allemaal,

momenteel ben ik bezig met de 750cb, er zit een grind 41 nokkenas in van webcamshafts. deze moet uiteraard op tijd gezet worden, maar de camcard die er bij zit is een beetje verwarrend, omdat er op de site staat dat ze van het centerlobe uitgaan.
Ik heb eerst het bovenste dode punt gezocht met een meetklok, en toen de inlaat laten openen tot 1.27mm ( 0.05 inches ) en dan staat de krukas op 11 graden voor het bovenste dode punt. Klopt dit, of kan ik overnieuw beginnen ?

De camcard zegt;

Valve timing is checked with zero valvelash at 0.05 inches of valve lift.

intake opens 11 Before TDC
Intake closes 46 After BDC
Exhaust opens 44.5 before BTC
Exhaust Closes 9.5 After TDC

Lobe center 107.5 for both exhaust and inlet.

Alle tips zijn welkom!!!
full
 
Heb 'm heel netjes antwoord en uitleg samen met een link gegeven, maar nog geeneens een bedankje of ook maar iets terug gehoord.., en dan wordt er soms gevraagd waarom ik niet meer help op het forum... tja...
 
Heb 'm heel netjes antwoord en uitleg samen met een link gegeven, maar nog geeneens een bedankje of ook maar iets terug gehoord.., en dan wordt er soms gevraagd waarom ik niet meer help op het forum... tja...


Tja het gemiddelde forum mens is blijkbaar niet erg sociaal ingesteld. Wel jammer, want van alle beroepstechneuten ben jij een van de weinige die op het forum zich bediend van normaal begrijpbaar taalgebruik.
 
Ik neem aan dat je TS via PB hebt geholpen/uitleg gegeven hebt. Waarom niet hier in het topic? Ik was nl ook zeer geinteresseerd in dit onderwerp. En ik had je daar wel voor bedankt ook al is het mijn topic/motor niet. Maar het had me vast verder kunnen helpen met mijn technische kennis van nokkenassen. :Y

En ik weet natuurlijk niet hoe lang geleden je, je bericht hebt verstuurd, maar het komt voor dat mensen pas weken later het lezen en reageren. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan