Tips om blok uit het frame te halen

16 mei 2007
228
0
Haacht
Ik zit met 3 afgebroken bouten die de uitlaten aan het blok bevestigen. Ik heb vanalles geprobeerd zoals kruipolie en verhitten, maar ik krijg ze er maar niet uit. Ik vrees dus dat er niets anders op zit dan ze uit te boren, maar het kader zit in de weg. Daarom moet ik dus het blok uit het kader halen. Het gaat om een GS450 van 1986.

Heeft iemand tips om het blok er makkelijk uit te krijgen? Ik heb het blok losgekoppeld en de bevestigingen losgemaakt. Alleen weegt het best veel en het lukt me niet om het er alleen uit te heffen, maar misschien hebben jullie wel handige tips om dit zelf te doen?

Ook nuttige tips om de bouten alsnog uit het blok te krijgen zijn altijd welkom :)
 
Buddyseat er af, op het frame zitten, blok los wrikken, op tillen en op zij tillen en op de grond zetten.

Ik doe dit met een 1000cc blok, moet jou met een 450cc blok lukken.

full


Zet naast je motor een blok (van stoeptegels, hout als het maar stevig is en niet snel kantelt),
bijna even hoog als dat het motorblok in het frame hangt en je tilt hem er zo op zij uit.
Heb ik met een 1985 Z1100 LTD blok gedaan. :Y
 
Laatst bewerkt:
Het heetstoken van de bouten heeft helemaal geen nut.
Als je staal verhit zet het uit dus daarmee wordt de "ruimte" die de bout nodig heeft om in de schroefdraad te kunnen ronddraaien alleen maar kleiner.

Suc6 8-)

Bij mij heeft een moer erop lassen altijd nog gewerkt.
Ik denk dat de bout los komt omdat hij meer of minder uitzet dan het gat waar hij in zit.
Wat je verwarmd maakt dus niet zoveel uit.
 
Ik moet nog een plaatje op het kader laten lassen en zal meteen vragen om een moer op de afgebroken bouten te lassen. Als het blok er niet uit moet, dan vermijd ik dat inderdaad liever.

De foto komt nog hoor. En ik plaats zeker een update als het gelukt is.

Iedereen bedankt alvast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan