waar moet de CCFL op aangesloten worden (honda cbr 600 f2)?

23 jan 2015
202
0
Rotterdam
Hoi iedereen,

Mijn motor blijkt deze koplamp te hebben:

http://www.aliexpress.com/item/Best-Sale-HID-Bi-Xenon-Motorcycle-Kit-for-H7-H1-H4-Ease-install-Bule-Angel-Eye/1420667648.html

En op dit plaatje zie je de ccfl omcirkeld en de pijl van de kabel die nu niet is aangesloten. (zie link bovenaan voor plaatje van de ccfl zelf)

snip.PNG


en hier mijn stekker zonder vrouw:
2015-08-28%2018.49.41.jpg


Waarop moet ik het aansluiten (stekker female heb ik niet, vorige eigenaar weggegooid waarschijnlijk)?
 
De twee stekkers van de ccfl's kan je rechtreeks op 12v aansluiten. Beter met een schakelaartje er tussen omdat je geen rood of blauw licht mag gebruiken. Dat stekkertje wat je op de foto laat zien kan van het groot licht zijn. Als je daar 12v op zet (solenoid) gaat er een metalen kapje omhoog in de lamp waardoor alle licht naar buiten komt. Met dat kapje er voor wordt de helft van de lichtbundel tegengehouden. Op die manier word dus groot licht geregeld, sluit je dus aan op de aansluiting van je (origineel) grootlicht.
 
Laatst bewerkt:
Alles zit aangesloten, behalve dat stekkertje. Ik krijg geen blauw of rood licht dus dat is er iig niet aan de hand (en dat wil ik ook niet) puur en alleen het stekkertje dat ik in het schema met een pijl aanduidt en wat op de foto zichtbaar is, is niet aangesloten. Kan dat dan nog steeds het groot licht zijn? (ik weet zeker dat het stekkertje van de CCFL komt)

daarnaast, waarop moet ik het aansluiten? ik weet niet waar de aansluiting is van mijn groot licht. Ik zie alleen een kabelhoes gaan van mijn linker handvat (waarop mijn groot licht schakelaar zit) naar de stekker-rij achter mijn tellers:

2015-08-28%2018.03.59.jpg

(1 van de dikke kabels rechts op het plaatje)
 
Op dat schema waar je met rood hebt omcirkeld is een invertor kastje gloof ik. Die mist denk ik, daarom krijg je de ccfl ook niet werkend. Het stekkertje is dus die stekker wat direct uit de lamp komt en het gedeelte in de rode circel is niet aanwezig. Als je de ccfl niet wilt gebruiken hoef je die stekker nergens op aan te sluiten dus.

Tussen de stekkers van de accu en ballasten zit een klein plastic kastje waaraan ook de kabel plus stekker voor het groot licht zit.

check: H/L light switch kabel moet je hebben....

20337246764_34faaa931a_o.jpg
 
nee, het komt niet direct uit de koplamp. het zit vast aan het kastje met de tekst easy job erop en dat is het CCFL deel. Verder zit alles wel aangesloten (oa het H/L deel) en toch doet mijn groot licht het niet.

heb vandaag mijn subframe verwisseld, dus alle kabels netjes terug kunnen plaatsen. (vandaar dat ik dat weet)
 
Alles wat ik daarop zie is bij mij ook zo aangesloten. Echter heb ik nog een extra kastje (de CCFL) en daarop zit dat stekkertje op mijn plaatje.

Ik zie bij jou rechtsonder 2 kabels naar beneden gaan, daar zit mijn CCFL kastje aan vast dacht ik.
 
ja, dus het probleem van groot licht heeft dus niks te maken met dat stekkertje. zit ergens gewoon iets fout in de high beam schakelaar. Ga ik binnenkort ff openschroeven.

een gekleurde ring hoef ik niet, dus de ccfl laat ik zo... maar die zou ik kunnen aansluiten op 12v?
 
Terug
Bovenaan Onderaan