HBM kettingpons geschikt voor DID 520VX?

Londen

MF'er
31 mrt 2015
205
6
Amsterdam
Hallo beste mensen,

Ik ben op zoek naar een betaalbare kettingpons om mijn motor eens in de zoveel tijd te kunnen voorzien van een verse ketting, over het algemeen gaan op mijn motor(en die van mijn vrienden) een DID 520VX ketting (of iets breder). Een klink verbinding dus iig.

Ik kwam via de DID site op een rete dure tool die hier in nederland voor zo'n 200 euros gaat, jullie wel bekend waarschijnlijk.

Ik zag op de HBM site een 12 delige kettingpons set LINK voor twee tientjes.
Zou deze geschikt zijn om een Xring ketting te breken en te klinken? Heeft iemand hier ervaring met dit setje, is het een beetje duurzaam en gebruiksvriendelijk enzo..
(van de HBM site en correspondentie wordt suggestie wel gewekt maar geen concreet antwoord, zoek functie op het forum leverde ook niets op)
Het lijkt me een mooi alternatief voor de niet full-time ketting vervanger.
 
Bij Jos Smit Motoren in Haarlem is de DID pons wel betaalbaar.
(en zelfs héél voordelig, 44,90 € als je hem in combinatie met een ketting-set koopt)

Kettingsets did tsubaki esjot stealth jt supersprox

Bij het breken van de ketting slijp ik eerst het kopje eraf. Hiermee verminder je het risico dat je de breek-pin verbuigt. En soms zet ik gewoon de flex in de ketting. (haakse slijper)
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste mensen,

Ik ben op zoek naar een betaalbare kettingpons om mijn motor eens in de zoveel tijd te kunnen voorzien van een verse ketting, over het algemeen gaan op mijn motor(en die van mijn vrienden) een DID 520VX ketting (of iets breder). Een klink verbinding dus iig.

Ik kwam via de DID site op een rete dure tool die hier in nederland voor zo'n 200 euros gaat, jullie wel bekend waarschijnlijk.

Ik zag op de HBM site een 12 delige kettingpons set LINK voor twee tientjes.
Zou deze geschikt zijn om een Xring ketting te breken en te klinken? Heeft iemand hier ervaring met dit setje, is het een beetje duurzaam en gebruiksvriendelijk enzo..
(van de HBM site en correspondentie wordt suggestie wel gewekt maar geen concreet antwoord, zoek functie op het forum leverde ook niets op)
Het lijkt me een mooi alternatief voor de niet full-time ketting vervanger.


Geen idee of het kwalitatief (slijtage/sterkte) een goede set is maar heb hem iig besteld. "Geen geld" die 2 tientjes, kan ik zelf geen nieuwe voor maken.


[me="Mar1tin"]eigenbouw pons heeft z'n beste tijd wel gehad.[/me] :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan