XV1000-RR

Paar uurtjes vrij vandaag: frezen en lassen dus!

Onderarm begint al op de tekening te lijken:
full
 
Boooh, hel erg gaaf! Hangt het driehoekje (waar veer en voorswinger elkaar tegenkomen, ben de naam ff kwijt) nu aan de cilinderkop?
 
Boooh, hel erg gaaf! Hangt het driehoekje (waar veer en voorswinger elkaar tegenkomen, ben de naam ff kwijt) nu aan de cilinderkop?
Effe goed kijken zou niet aan de kop vast kunnen zitten want dan scharniert het geheel niet.
Mooi bedacht en gemaakt. :]
 
bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Voor wat betreft de schokker, het is gewoon een cantilever.
De blauwe plaatjes zitten aan de swingarm vast met twee bouten, puur als verbinding naar de schokker toe.

Dat had ook wel gelast kunnen zijn, maar zo kan ik er nog wat mee spelen straks.

Onderkant van de schokker steunt af tegen de schetsplaat van de achterbruglagering, ook met twee plaatjes.

wit en blauw is plastic uit de 3d printer en wordt straks vliegtuigalu.

kogelkoppen zitten ook nog in plasic busjes omdat ik geen m12 fijne draad tap had liggen.

toch fijn om zo wel ff door te kunnen bouwen, ook al heb ik nog niet alle onderdelen af!
 
1 van die 3 punten moet aan een vast punten worden bevestigd, anders werkt het principe niet ;)
Nou nog een keer goed kijken , dat zit ie toch op het blok waardoor die driehoek kan scharnieren en afgesteund wordt door de schokker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan