XV1000-RR

Het stuur trekt een beetje de vering in, maar dat is alleen in de 'helemaal uit' stand die je ziet op de bok, dat komt in de praktijk niet voor en ik kan nog iets weg vijlen om dat te verhelpen.

dat dacht ik inderdaad te zien, maar top dat het helemaal goed voelt, ben benieuwd naar de vorderingen weer!
 
Het is een beetje druk hier...
Ondertussen zijn wel de uitlaat bochten klaar en afgelast.
Volgende grote ding dat staat te gebeuren is de combinatie tank/zit/airbox.
Dat is wel weer een lastige puzzel dus niet morgen klaar.

Vorige week met vereende krachten een loopkat opgehangen, super handig maar wel de hele avond werk dus geen progressie bij het project.

Morgenavond weer een paar stappies zetten :)
 
Vergeef me de louzy photoshop, het gaat even om het idee. Een rond luchtfilter boven het frame en een alu monocoque die de tank vormt en ook het carbon zitje draagt. Dit is de richting, zoals gebruikelijk bij mij is het geen definitief ontwerp. Bouwende kan alles toch weer anders worden :)

Lijkt het wat?
full
 
Zeker de goede richting!

Ga je de tank alleen aan de achterste cylinder kop bevestigen dan? Dan zou ik er een beetje aan twijfelen. Met een beetje extra steun komt het zeker goed.

Uitlaat ziet er goed uit trouwens. De bochten hebben gelijke lengte/inhoud zo te zien, erg fijn!

Ben wel benieuwd naar het sturen inderdaad. Ik vraag me altijd af hoeveel gevoel je in zo'n voorkant hebt t.o.v. een ordinaire voorvork. Lijkt me leuk om eens te proberen.

Succes ermee!

Later,

Loek
 
Vergeef me de louzy photoshop, het gaat even om het idee. Een rond luchtfilter boven het frame en een alu monocoque die de tank vormt en ook het carbon zitje draagt. Dit is de richting, zoals gebruikelijk bij mij is het geen definitief ontwerp. Bouwende kan alles toch weer anders worden :)

Lijkt het wat?[afbeelding]
Ik weet niet het ding is zo technisch aan de voorkant.
En het mist wat achter, zou het proberen om het een beetje naar elkaar te trekken.
Misschien tank zit combinatie uit een maken, met wat detail erin of zo.
Komt er nog een andere brug in. :t
 
Zeker de goede richting!

Ga je de tank alleen aan de achterste cylinder kop bevestigen dan? Dan zou ik er een beetje aan twijfelen. Met een beetje extra steun komt het zeker goed.

Uitlaat ziet er goed uit trouwens. De bochten hebben gelijke lengte/inhoud zo te zien, erg fijn!

Ben wel benieuwd naar het sturen inderdaad. Ik vraag me altijd af hoeveel gevoel je in zo'n voorkant hebt t.o.v. een ordinaire voorvork. Lijkt me leuk om eens te proberen.

Succes ermee!

Later,

Loek

Bedankt loek. De tank krijgt ook nog een montagepunt vooraan, beetje verstopt in het luchtfilter. Ik wil het alleen optisch laten zweven daar. Ik ben zelf ook benieuwd naar het sturen natuurlijk. Dat is het hele doel van deze fiets. Ik heb er alles aan gedaan om hem nog beter te laten sturen dan proto 1.

Voor de bezorgden: er zitten schoren in de voorvork, net wel te zien op de foto. Ik overweeg nog een schoor aan de bovenzijde ook maar mn berekeningen geven aan dat die niet nodig is.
Toch kan het geen kwaad dus ik denk dat die er nog wel bij komt. Paar onsjes...
 
Ik weet niet het ding is zo technisch aan de voorkant.
En het mist wat achter, zou het proberen om het een beetje naar elkaar te trekken.
Misschien tank zit combinatie uit een maken, met wat detail erin of zo.
Komt er nog een andere brug in. :t

Er komt geen andere brug in. Omdat de voorkant een experiment is wil ik met de achterkant geen fratsen, die gsxr brug doet t prima in een gsxr en zal me hier ook niet verrassen denk ik. Op de foto staan geen uitlaatdempers, die komen ver onder het zitje te hangen, dat verandert het beeld nog wat. En die dempers moeten nog opgehangen worden aan het zitje/monocoque, dus daar kan ik wel weer een mooi beugeltje voor laten snijden in dezelfde stijl als de voorvork.
 
Dan van aluminium!
Top avondje gisteren, echt wat stappen vooruit kunnen maken.
Dit wordt de eerste alu tank die we maken, dus da's weer leuk.

De tank wordt tevens subframe voor het zitje. Voorste bevestigingen toch op het frame(pje) met twee grote silentblocks ivm thermische uitzetting van de cilinders.
Heeft iemand een tip waar ik goed tank appendages kan kopen?
Kraan aansluiting, kraan, tankdop, dat soort zaken.
full
 
Alle tech blijft lekker in het zicht, en ... je kunt zelfs door de fiets heen kijken :)
full
 
Dan van aluminium!
Top avondje gisteren, echt wat stappen vooruit kunnen maken.
Dit wordt de eerste alu tank die we maken, dus da's weer leuk.

De tank wordt tevens subframe voor het zitje. Voorste bevestigingen toch op het frame(pje) met twee grote silentblocks ivm thermische uitzetting van de cilinders.
Heeft iemand een tip waar ik goed tank appendages kan kopen?
Kraan aansluiting, kraan, tankdop, dat soort zaken.[afbeelding]
Kijk dat bedoelde ik nou :t
 
Inspiratie.......alsof jullie dat nodig hebben 😬
full

full


Gaat dan eigenlijk over de alternatieve ophangingen...vond ze wel gaaf
 
Misschien is het een idee om de achter veer aan de andere kant van de achterste cilinder te plaatsen?
Dat vind ik wel een leuk idee.
Toch doe ik het niet :)
De achterste cilinder staat links van het midden, net als het hele blok.
Daarom is er rechts van de cilinder ruimte voor de voorveer.
Ook de massa is zo goed verdeeld.
En de achterveer zit prima waar hij zit.
Functie gaat boven vorm bij deze fiets (bij al mijn fietsen).
 
Dat vind ik wel een leuk idee.
Toch doe ik het niet :)
De achterste cilinder staat links van het midden, net als het hele blok.
Daarom is er rechts van de cilinder ruimte voor de voorveer.
Ook de massa is zo goed verdeeld.
En de achterveer zit prima waar hij zit.
Functie gaat boven vorm bij deze fiets (bij al mijn fietsen).

Groot gelijk , alles moet goed functioneren en het ding moet goed rijden . B|
(wat heb je anders aan zo`n motorfiets ) ;)
 
Check voor koppelingen voor olie en benzine op ebay.co.uk
Wordt veel goed spul geetaleerd,

Ook op de chinese sites, maar geen idee of dat redelijke kwaliteit is.
Ik had voor een ander project ook t eea in de UK gekocht,
Voldeed prima..

Suc6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan