Kwasaki zxr 750 blijft alleen op choke draaien

iceman1964

Rookie
30 aug 2015
10
0
numansdorp
Goedenavond allemaal,
IK ben in het bezit van een Kawasaki zxr 750 uit 1991 met 26000km op de teller.
Nu heeft deze motor door omstandigheden 2 jaar stil gestaan dus ik heb de tank schoon moeten maken, carburateurs schoon moeten maken, filters vervangen. Omdat de motor nog niet wilde starten kwam ik na metingen er achter dat ook de cdi stuk was dus deze is ook vervangen. Ook de bougies zijn nieuw. Nu heb ik dus vanmiddag geprobeerd de motor aan de gang te krijgen en inderdaad starten was geen probleem maar zo gauw als ik hem van de choke afhaal valt ie uit. Ook als ik gas probeer te geven valt ie uit. Heb ook de bezinepomp getest en die geeft ook brandstof. Heeft iemand van jullie nog een idee want ondertussen weet ik het even niet meer wat het nog meer kan wezen. Had heel graag dit jaar nog willen rijden maar zie het somber in.
Alvast hartelijk dank voor jullie moeite.
 
Hallo Jaap,

Zijn toch de carburateurs denk ik hoor. Heb je ze wel ultrasoon gereinigd? Tank had je al schoongemaakt, nieuwe en schone benzine erin neem ik aan? Benzineslang ook nog maar even voor de zekerheid doorspoelen.

Succes (en welkom hier :)
 
Dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik heb inderdaad alles schoongespoeld en ik heb vanmiddag zelfs proefgedraaid zonder tank maar met een los kunststof tankje wat ik zelf gemaakt heb zodat ik kon zien wat er gebeurde. Weet iemand van jullie wat het kost om ultrasoon te laten reinigen en waar dat kan. Ik had zelf nog als laatste verdachte de inlaatrubbers hoe kijken jullie daar tegen aan.
 
Dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik heb inderdaad alles schoongespoeld en ik heb vanmiddag zelfs proefgedraaid zonder tank maar met een los kunststof tankje wat ik zelf gemaakt heb zodat ik kon zien wat er gebeurde. Weet iemand van jullie wat het kost om ultrasoon te laten reinigen en waar dat kan. Ik had zelf nog als laatste verdachte de inlaatrubbers hoe kijken jullie daar tegen aan.
Je carb is niet schoon. Daarom doet ie ook niet wattie moet doen :)

Diverse motorzaken kunnen je prima helpen met echt schoonmaken van je carbs.

Pas als die goed zijn, en je blok loopt zonder choke, kun je nog even testen op valse lucht.
 
Bedankt voor jullie reacties,
Vanavond ga ik de carburateurs eraf halen om te reinigen heb via mijn werk iemand te pakken gekregen die zo`n installatie heeft dus dat is wel handig. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.
 
klinkt eerder als een niet goed werkende brandstofpomp.

of ergens valse lucht.


eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom iedereen altijd verwijst naar het ultrasoon erinigen. Ja een schone set carburateurs loopt natuurlijk mooier, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat ze zo vervuild zijn dat dit nodig is. En ik heb toch wel echt een hoop van die fietsen door mijn handen laten gaan.
 
~
klinkt eerder als een niet goed werkende brandstofpomp.

of ergens valse lucht.


eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom iedereen altijd verwijst naar het ultrasoon erinigen. Ja een schone set carburateurs loopt natuurlijk mooier, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat ze zo vervuild zijn dat dit nodig is. En ik heb toch wel echt een hoop van die fietsen door mijn handen laten gaan.~



Zal niet de eerste zijn die stuk gaat,bekend probleem. "Ultrasoon" mooi woord, maar
als je tegenwoordig je carburateurs niet ultrasoon gereinigd hebt tel je niet meer mee. :)
Gewoon remmenreiniger spuiten [ die goedkope zooi van Action ] en de compressor
er op, werkt bij mij uitstekend.
 
klinkt eerder als een niet goed werkende brandstofpomp.

of ergens valse lucht.


eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom iedereen altijd verwijst naar het ultrasoon erinigen. Ja een schone set carburateurs loopt natuurlijk mooier, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat ze zo vervuild zijn dat dit nodig is. En ik heb toch wel echt een hoop van die fietsen door mijn handen laten gaan.

Ik heb met mijn zxr ook mn carbs laten reinigen. Je carbs worden beter schoon en je hoeft haast je shoke niet te gebruiken. Als je fiets 2 jaar slit staat zal ik wel de carbs laten reinigen. Benzine is rotzooi.
 
Bedankt voor al jullie reacties. Heb al 1 carburateur gereinigd tussen de bedrijven door op mijn werk.
Ook zal ik de inlaatrubbers en afdichting tegen het blok nog onder de loep nemen. Wilde er een fotootje aan toevoegen maar dat lukte niet echt dus die houden jullie nog te goed.
 
Carburateur,s er afhalen alle sproeier er af halen vlotters verwijderen gasschuiven er afhalen dan alle metalen onderdelen in de vaatwasser op lang en heet programma droogblazen met de luchtcompressor vlotter,s op de goede hoogte stellen letop de stationaire sproeier schroeven dat die ook weer op dezelfde stand staan +_. 1volle slag + een halve slag oftewel 450 graden. Succes alvast.
 
he...een brandstof pomp op een 1991 kawa met carburateurs? zeker?

full
Daar heb je hem.
 
Hallo allemaal,
Ik kan met vreugde mededelen dat de kawa weer draait de carburateurs zijn ultrasoon gereinigd, de inlaatrubbers zijn gecontroleerd en opnieuw verpakt ivm eventuele luchtlekkage. Vervolgens heb ik toch de benzinepomp vervangen omdat er ook roest in zat en ik het toch niet helemaal vertrouwde en de contactpunten van de pomp zagen er niet al te best uit (had het idee dat hij er toch af en toe mee stopte). Daarna de carburateurs gesynchroniseerd en alles loopt nu als een zonnetje. Vanavond ga ik de benzinetank er op zetten en een proefrit maken ben heel benieuwd. Zometeen ook nog even een nieuwe accu halen want die was ook overleden.
Bedankt voor al jullie reacties en meedenken.
Gr Jaap
 
Laatst bewerkt:
mooi dat hij het weer doet, en beter dat je ook de moeite hebt genomen een update van de situatie te geven.
het is een bekend problem van de pompen dat de punten inbranden. resultaat is dan dat deze neiet meer open of dicht gaan en dus de pomp het niet meer doet. of dat ze blijven plakken en dus onregelmatig pompen.

success vanavond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan