2007 blok in 2006 KTM superduke 990?

rianto

Rookie
31 aug 2015
11
0
SURINAME
Hallo allemaal,

heeft iemand eens een 2006 KTM Superduke 990 de motorblok vervangen met een 2007 Superduke motorblok? Of zou het het misschien kunnen? In deze denk ik meer aan de ECU van 2006 of die het wel de 2007 motorblok zou kunnen bedienen... graag reaktie en adviezen aub...thanks!
 
X7,
neh... er rijden weinig SD hier...
en als ik hier eentje zou kunnen kopen, moet ik nog van geluk spreken dat ie goed is..
Ik denk te laten uit nederland of america ofzo... maar ik dacht dat het wel kon om een 2007 motorblok op een 2006 te plaatsen...ik wel dat de ECU wel verschilt qua connecties en performances misschien...maar de ophanging en bekabeling zijn het zelfde zie ik...
 
Laatst bewerkt:
Of dat past kan ik je niet vertellen maar het lijkt mij een behoorlijk kostbare zaak om een pakket van ruim 50 kilo naar suriname te zenden.
Meest gebruikte zoekplaats is marktplaats.nl of de nederlandse motorsloperijen googelen.
succes
 
X7,
valt wel mee hoor... heb ook al eerder motorblokken van andere motoren moeten versturen...
en bedankt voor de link...marktplaats.nl heb ik al bezocht...maar weinig resultaat...dus tjek wel effes verder...thanks..
 
Kun je er een ander blok inbouwen.... Ja.

Ook al zou de ecu iets anders zijn zolang je je huidige electra hergebruikt is het geen probleem.

Bij ktm950adv (caberateur ipv injectie) die een donor 990 blok kopen wordt alleen het onstekings tandwiel omgezet. De rest past gewoon.
 
Vonkerboer,

de mijne 2006 SD990 is injectie...zou toch makkelijker kunnen?
alle ophangingen komen overeen...

De blokken 950 of 990 mechanisch past gewoon je moet alleen letten op de electrische componenten. Ik weet niet of de 2006 superduke een contact sleutel heeft met een chip? Latere modellen hebben dit namelijk wel dus kun je bv de ecu/contact slot niet zomaar van een ander jaar monteren. Anders krijg je deze niet gestart.

In jou geval gewoon je gaskleppen en ecu hergebruiken op een donor blok en dan moet het geen probleem zijn.
 
Zijn die 990 blokken niet goed ofzo? Je hoort vaker dat ze stuklopen.

De blokken zijn redelijk bulletproof als je maar goed onderhoud uitvoerd.
En problemen tijdig aanpakt!.

Dus bv niet (te lang) door rijden als je ontdekt als de waterpomp kering gesneuveld is (waardoor dus koelwater in de olie terecht komt en er dus geen smering meer is). want dan kan je inderdaad je blok weg gooien.
 
Martel,
er is niets nog niets mee met die motorblok... maar ik zit aan een upgrade te bedenken met een jonger bouwjaar motorblok erop... ik denk bijvoorbeeld aan de kilometers en de slijtage vanaf 2006 tot heden... :X
 
Laatst bewerkt:
De blokken 950 of 990 mechanisch past gewoon je moet alleen letten op de electrische componenten. Ik weet niet of de 2006 superduke een contact sleutel heeft met een chip? Latere modellen hebben dit namelijk wel dus kun je bv de ecu/contact slot niet zomaar van een ander jaar monteren. Anders krijg je deze niet gestart.

In jou geval gewoon je gaskleppen en ecu hergebruiken op een donor blok en dan moet het geen probleem zijn.

ik moet nog effe nagaan of de mijne een chip heeft...lijt niet erop...maar hoe weet ik als er een chip in mij sleutel zit Vonkenboer? :/
 
Rianto,

Dus..als ik het goed begrijp is je blok van 2006 nog goed maar ben je bang voor toekomstige problemen door de leeftijd en om die te ondervangen wil je een goed blok van 9 jr. oud vervangen door een (hopelijk) goed blok van 8 jr. oud?! Dan heb je dus een hoop werk en ben je volgend jaar met je "nieuwe" blok op hetzelfde punt als waar je nu bent... Ik snap 'm niet helemaal.Als ik jou was zou ik gewoon mijn onderhoud uitvoeren en lekker blijven rijden tot er wellicht eens echt iets aan de hand is en dan gaan bedenken wat handig is om te doen.
Maar goed ,dat is mijn idee en het is jouw motor maar ik wilde het toch even kwijt zegmaar...

Groet,Auke.
 
Laatst bewerkt:
Rianto,

Dus..als ik het goed begrijp is je blok van 2006 nog goed maar ben je bang voor toekomstige problemen door de leeftijd en om die te ondervangen wil je een goed blok van 9 jr. oud vervangen door een (hopelijk) goed blok van 8 jr. oud?! Dan heb je dus een hoop werk en ben je volgend jaar met je "nieuwe" blok op hetzelfde punt als waar je nu bent... Ik snap 'm niet helemaal.Als ik jou was zou ik gewoon mijn onderhoud uitvoeren en lekker blijven rijden tot er wellicht eens echt iets aan de hand is en dan gaan bedenken wat handig is om te doen.
Maar goed ,dat is mijn idee en het is jouw motor maar ik wilde het toch even kwijt zegmaar...

Groet,Auke.

Auke,

aan de ene kant heb je wel gelijk.... maar het is toch goed om te weten als die optie ook kon ... en als een 2007 blok wel kan, dan kan ik tot en met 2010 blok, denk ik,te kunnen gebruiken...
Ik wil altijd een snelle optie hebben mocht het eens gebeuren dat mijn motorblok het begeeft, dat ik het snel met een andere motorblok kan vervangen. Nu ik het vraag...dan weten er ook meer vrienden dat het wel mogelijk is...
ik wil van hieruit ook een ieder bedanken in deze topic... en ik neem alle suggesties mee...

Groeten uit Suriname....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan