Kawa GPZ 900 R '94 na tijd stil gestaan te hebben..

SevenFiftyNL

Rookie
31 jul 2014
18
0
Hallo,

Ik heb gisteren een Kawasaki GPZ 900 R gekregen voor nop (44000 gelopen).
Hij heeft een tijd stil gestaan en scheen, toen de vorige eigenaar hem startte, behoorlijk slecht te lopen (veel klappen, onrustig) en te verzuipen (te veel lucht?) boven de 4000rpm. De motor ziet er verder eigenlijk netjes uit, maar ik heb geen onderhoudsgeschiedenis.

Ik ben eigenlijk behoorlijk niet handig, maar ben wel bereid e.e.a. te proberen en te experimenteren, hij was tenslotte gratis, en ik wil altijd al m'n sleutel skills wat bijwerken dus dit lijkt mij een perfecte start.

Hoe zouden jullie dit aanpakken (ik weet het; behoorlijk open vraag)?

Groetjes,

SFNL
 
Welkom in de wereld van de 4 cylinders, de buitenste lukken nog wel, binnenste zijn de ellendelingen.
De rubbers zijn stug en niet zo flexibel meer, daardoor "floepen" ze niet op hun plek.
Ik ben begonnen met één kant en deze vstgezet en zo goed en zo kwaad naar de andere gewerkt.
Hoeft niet meteen allemaal goed, al zit het maar half.... Vastzetten en verder met de volgende, loshalen en opeens zitten ze.... :+

En geloof me... ik heb ook heel wat afgemopperd.... bij iedere 4cylinder weer _O-

Mwoa bij de meeste 4 cilinders is het eventjes vloeken maar dan lukt het vaak toch wel.
Bij de GPZ 900 heb je écht geen ruimte en je kan nergens bij.

Bij mijn bandit 400 gaat het ongeveer 100x zo makkelijk als bij de GPZ 900.
Ik was bijna op het moment op airbox in de prullenbak te gooien en podfilters te halen.
 
Laatst bewerkt:
1 keer aan liggen kloten bij mijn Z650 indertijd, 2de keer airbox in de vuilbak en losse K&N's erop.

originaliteit speelde toen geen rol, is nu wel even anders, een GPZ900 is een klassieker in wording. dan nog zette ik er K&N's op en hield de airbox gewoon bij.
 
1 keer aan liggen kloten bij mijn Z650 indertijd, 2de keer airbox in de vuilbak en losse K&N's erop.

originaliteit speelde toen geen rol, is nu wel even anders, een GPZ900 is een klassieker in wording. dan nog zette ik er K&N's op en hield de airbox gewoon bij.
Had et ook gedaan was het niet dat je dan ook weer andere naalden en sproeiers moet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan