Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ami, zie je bericht en wilde je laten weten dat ik precies hetzelfde had toen ik mijn JL's had besteld! Hoort echt zo.

hey b1ker, ja bedankt man! Goed om te horen.
Nu alleen nog spuiten, eronder monteren, afstellen bij ps tuning en volgas blasten :9~
 
zelf geracet in de begijaren van de Club Met in de lichte klasse.

verschil tussen een standaard 400 en een standaard 250 mag niet zo groot zijn. meeste standard ZXR400's zijn ook piekerig en hebben ongeveer een even grote powerband (10.000-14.000 tr), maar mits wat aanpassing aan de carbu's (iets rijker in het middengebied) worden ze een pak soepeler.
met de RS geen ervaring, 1x een race gereden met een RGV : was inderdaad aan de piekerigere kant (een KR1 heeft duidelijk een beter blok, chassis RGV iets beter), powerband +/- even groot maar in het begin ervan is het wat minder.
maar kwa vermogen deed die toch ook niet onder voor 400's

race gewonnen met een ZXR400 en een KR1, en met de RGV lagen we op een zekere 2de plaats toen mijn teamgenoot op een half uur van het eind onderuit gekegeld werd, dus kwa verschil van moto's lag het niet. Heb zo'n vermoeden dat je RS eens op de dyno mag, en dat daaruit gaat blijken dat je blokje niet helemal gezond is. Of die standaard 400's waar je tegen racet zijn niet zo "standaard" .
 
Ik weeg nu 93kg met pak aan. Ook niet ideaal natuurlijk....
Al die anderen zijn anorexia pygmeeën.
En ja, soms zit ik rondenlang te zoeken tussen 2 versnellingen in een bepaalde bocht.
Binnenkort op anneau du Rhin. Daar zit een laaaaaang recht stuk en zal ik zien of 200 haalbaar is ( nota voor mezelf : voor de bbq - na het wc bezoek)
Nogal onbekend circuit voor de Benelux.
Is in Frankrijk.

wqscmzaejtsud.jpg

jua10hajwry5u.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien ook wat pk's kwijt gespeeld want het was 30-32°C in de zon en stond op standaard afstelling.
Bougies waren zwart.
Ik denk dat we de afstelling een beetje meer uit/buiten zijn "veilige zone" gaan instellen....
 
ik heb zelf ook een FZR400 en heb ook jaaaren rgv gehad.
Om eerlijk te zijn heb ik een fzr aangeschaft omdat ik het moe was om telkens die kleinigheden te fixen op de rgv.
wil je een stevige basis voor de 250 heb je al snel het volgende nodig.
uitlaten
powervalves ( en telkens goed afstellen, de vaste PV's zijn kut maken het kut om uit bochten te komen )
vhm koppen.
hoop sproeiers.
( dan heb je nog een hele hoop KIT parts waar je je kunt in verdiepen, speciale airbox, ontstekingen enz enz )

dan kun je al eens richting de 60pk hebben want dat hebben ze standaard echt niet!

de fzr daarintegen is gewoon makkelijker..uitlaatje goed, carbus en klaar..kun je seizoen mee rijden zonder je zorgen te maken over het motorische en je gewoon focussen op je rijwielgedeelte.

om eerlijk te zijn de 250's zijn gewoon goed om iemand eruit te remmen en het bochtenwerk ( zeer licht en zeer goede remmen)..maar zodra de motor rechstaat is het weer vechten met de tegenstanders tot de volgende bocht.

wil je echt competitief zijn op een 250 gaat er al snel wat geld in en veel afstelwerk ( zowel motorisch als op je rijwielgedeelte, achterveer is gewoon rommel ) of heb je gewoon veel talent nodig want ik ken er ook die met een standaard rs250 menig 600 inhalen.
neem je een 250 ben je gewoon de underdog
 
Gisteren even mijn oor te luisteren gelegd bij de plaatselijke goeroe en die zegt ongeveer hetzelfde.

10 pk erbij is geen echte moeite, maar begin dan met naalden, sproeiers en vijsjes te spelen voor elke race en dat hebben 4 takt niet.

Het spijtige is dat je aan die rs'jes niet makkelijk aan kunt zoals een crosser of een antieke 2 takt....

betere PV'tjes zitten er reeds op en gaan volgens mij volledig open.

De beste man vertelde me ook dat je bij 32°C in standaard afstelling een beetje vermogenverlies hebt....(dit was de situatie in Mettet)
 
Laatst bewerkt:
enig idee hoe warm je koelwater wordt ?
Jan Thiel heeft bij Aprillia eens wat testen gedaan, en iedere 5°C dat het blok kouder was, leverde een halve pk winst op. veel meer dan 65° moet een 2-takt niet hebben.
 
is toch altijd hetzelfde ?
temperatuur wordt steeds gemeten net na het verlaten van het blok. water temperaturen ergens anders zijn onbelangrijk

Bij dezelfde motorfiets zitten ze op dezelfde plek.
Als ik me niet vergis zit de temperatuur sensor bij de RS/RGV bij de thermostaat.

Je hebt ook motorblokken waar de sensor in de cilinderkop zit of een sensor per 'bank'.
Ik heb 'em ook eens gezien na de radiateur.

Het was niet mijn bedoeling hier een flinke discussie van te maken. Het enige wat ik wilde zeggen is dat een ideale bedrijfstemperatuur (volgens de onboard temp.sensor) niet persé de ideale bedrijfstemperatuur is voor een andere motor. :)
 
Bij dezelfde motorfiets zitten ze op dezelfde plek.
Als ik me niet vergis zit de temperatuur sensor bij de RS/RGV bij de thermostaat.

Je hebt ook motorblokken waar de sensor in de cilinderkop zit of een sensor per 'bank'.
Ik heb 'em ook eens gezien na de radiateur.

Het was niet mijn bedoeling hier een flinke discussie van te maken. Het enige wat ik wilde zeggen is dat een ideale bedrijfstemperatuur (volgens de onboard temp.sensor) niet persé de ideale bedrijfstemperatuur is voor een andere motor. :)

Klopt,
Heb de default sensor in de themostaat en 1 in de onderste kop.
Thermostaat sensort geeft altijd 5 a 8 graden minder aan dan die in de kop.
 
Het enige wat ik wilde zeggen is dat een ideale bedrijfstemperatuur (volgens de onboard temp.sensor) niet persé de ideale bedrijfstemperatuur is voor een andere motor. :)

exacte temperatuur doet er niet toe, ook niet hoeveel dat verschilt tov verschillende motoren.

het gaat erom dat hoe kouder een 2-takt is, hoe meer vermogen hij levert.
Jan heeft ook getest met gewoon water van de kraan door het blok te sturen, en dat gaf het beste resultaat ;)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren even mijn oor te luisteren gelegd bij de plaatselijke goeroe en die zegt ongeveer hetzelfde.

10 pk erbij is geen echte moeite, maar begin dan met naalden, sproeiers en vijsjes te spelen voor elke race en dat hebben 4 takt niet.

Het spijtige is dat je aan die rs'jes niet makkelijk aan kunt zoals een crosser of een antieke 2 takt....

betere PV'tjes zitten er reeds op en gaan volgens mij volledig open.

De beste man vertelde me ook dat je bij 32°C in standaard afstelling een beetje vermogenverlies hebt....(dit was de situatie in Mettet)
Luchtsproeiers kunnen op deze manier van buitenaf afgesteld worden.
full
 
hey dat systeem had ik ook !
Flow commander! super handig idd als je op het circuit gewoon ffe wat aanpassingen wilt doen "on the fly"
 
Hmm, je leest het wel vaker, meestal van een ander, maar nu ben ik zelf de pisang.
Mijn brommer is uit de standaard gevallen.....

Resultaat: remhendel gebroken, rempedaal krom en twee letters zitten krassen op.

Nu de vragen: heeft iemand soms nog een remhendel liggen? Zou het pedaal weer rechtgebogen kunnen worden met een brandertje erbij?
En ik heb ooit al eens van die webwinkels gezien waar je voor normaal geld een stickerset koopt. Dat is misschien handiger dan twee stickers laten maken.

Ideeën iemand?
 
Ik zie alleen een advertentie van 'onze' kleur. Weet niet of ze ook die van Gert hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan