Kan/wil iemand misschien 4 busjes draaien iemand?

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
Beste, ik ben opzoek naar iemand die voor mij een viertal aluminium bussen kan draaien.

49mm lengte, 19mm omtrek, en de holte van 10mm in diameter.

Ik heb er vier nodig. Dit hoeft uiteraard niet voor niks. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben er 2 helaas verloren toen de bouten van mijn duosteunen los zijn getrild. De bussen zitten ertussen omdat de seatpipes wat extra ruimte nodig hebben.

Ik hoop wat te horen, alvast bedankt!

Mvg, Dennis
 
19mm omtrek met een gat van 10mm gaat niet lukken.
Je boord dan de bus we die een diameter heeft van 6.05mm


Precies :^

Daarnaast vraag ik me af of je niet beter wat kan laten draaien van RVS ofzo. Een M8/M10 bout heeft een best aanhaalmoment, en alu vervorm je op wat voor manier dan ook in een dergelijke toepassing best snel.
 
Laatst bewerkt:
Precies :^

Daarnaast vraag ik me af of je niet beter wat kan laten draaien van RVS ofzo. Een M8/M10 bout heeft een best aanhaalmoment, en alu vervorm je op wat voor manier dan ook in een dergelijke toepassing best snel.

Er moet een M8 doorheen, heb een beetje speling nodig, vandaar de 10mm.
De huidge bussen hebben er 1,5 jaar lang op gezeten, genoeg mensen achterop gehad en is allemaal goede gegaan. Ze zijn nu ook van alu.
Ik laat mensen wel eerst hun been over de motor staan alvorens op de steps te steunen. Niet met hun hele gewicht op 1 steun, ivm met het extra moment/arm door de lengte van de bussen.
 
De bussen zijn klaar, gaan morgen op de post.

full


Gr R
 
Ga je ze nu ook plaatsen met locktite of borgmoeren?

Ik heb de boel nu gemonteerd met borgmoeren. Aan de zijde waar er letterlijk geen beweging in was te krijgen heb ik dat nu ook gelijk gedaan voor de zekerheid.

En aan de andere zijde nu ook, ookal zitten er nog geen bussen tussen. Uiteraard zal ik dat weer doen zodra de bussen ertussen zitten.

Maar ik denk eerder dat het een andere ookzaak heeft gehad. De beugel zelf die de demper vast houdt zit met 3 imbussen vast in de demper (er zit schroefdraad in de demper)

1 imbus daarvan is losgetrild, 1 was half los, hierdoor zat speling op de beugel. Dit heeft denk ik tot overmatige trillingen gezorgd op de bevestiging van de steun incl bussen waardoor die uiteindelijk toch los zijn gekomen.

Nieuwe imbussen in de demper gedraaid inclusief locktite, en de M8;s vastgezet inclusief borgmoeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan