Yamaha fzr600 problemen

Opzouten

MF'er
23 jun 2015
60
0
Geachte motorliefhebbers,

Ik zou graag uw advies willen. Ik heb een yamaha fzr600 gekocht uit 1990 voor 500 euro.
De kappen en body zijn in perfecte staat, maar uiteraard waren er wat problemen.
Vooraf bekend was dat de voorvork keerringen lek waren en de retour gas kabel was gebroken. Dit heb ik hersteld, totale kosten aan onderdelen en olie ongeveer 60 euro.

Nu wilde ik gaan rijden maar ik merkte dat de motor als ie warmer werd ging brommen en knallen bij de uitlaat. Hij liep ook niet meer goed stationair. Hij viel na 1 km uit en starte daarna niet meer. Ik moest teruglopen. Na 10 min ging ie dan weeraan maar zodra deze weer iets warmer werd viel die weer uit. De uitlaat gaf dus een soort brom alsof de uitlaatgassen niet volledig werden uitgespuugd, soms ook een knal.

Tevens bokte de motor bij lagere toeren en reed het gewoon niet lekker. De achterrem pedaal is ook niet lekker soepel in te drukken. De koppeling pakt pas hoog op en dit is niet aan de hand van de kabel meer af te stellen. Waarschijnlijk moet er dus ook een nieuwe koppeingin. Verder (als deze motor reed) reed hij erg slecht en gewoon niet zo soepe op alle fronten als mijn Gsx.

Als laatste is me opgevallen dat werkelijk elk schroefde is verroest. Dit viel mij waarschijnlijk niet eerder op omdat de kappen zo gaaf zijn.

Mijn vraag aan jullie is: zouden jullie deze motor opknappen en nog meer geld erin pompen (ik zou een carb syncset moeten kopen bv.) of zouden jullie een verlies nemen en hem bv voor 400 verkopen met de informatie die ik hierboven gaf. Het wordt zo wel een heel project en dat was nietecht de bedoeling. Graag u reactie.

Gr dennis
 
Mensen ik heb het geprobeerd. De compressie is goed en alles lijkt in orde. Ik word er gek van. Ik heb deze motor in t begin goed lopend gehad maar ik krijg het gewon niet voor elkaar. Ik weet gewoon niet wat het probleem is:(
 
Je hebt dus vonk, compressie, brandstof en lucht.
Maar toch doet die ene cilinder niet mee.

Klepspeling heb je gecontroleerd neem ik aan?
Word de bougie nat?
Weet je zeker dat hij nergens valse lucht trekt?
heb je de carburateurs gereinigd?
Heb je nog steeds vonk op de betreffende cilinder als de motor warm is?
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed toch ergens valse lucht. Die fzr-en staane r wel om bekend dat de aanzuigrubbers naar de carbs verdrogen, en daardoor niet meer goed aansluiten.Met als gevolg dat een van de cilinders niet meer meedoet door te weinig lucht
 
ook als er veel te veel benzine in de cyl komt ?
Zou best kunnen, maar dat heb ik zelf niet meegemaakt. Dan zou die mi meteen moeten stoppen met vonken. Uit je verhaal begrijp ik dat hij aanvankelijk wel goed loopt maar naar een tijdje niet. Dan vermoed ik dat een onderdeel van je ontsteking het bij hogere temperatuur laat afweten. Ik zou de bougiekabel en dop vervangen. Die dingen zijn niet zo heel duur.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, met de bougie is nat bedoel ik dat de bougie gewoon benzine krijgt als ik deze test zonder bougiekabel. Ik zou de doos graag ophalen, hoe kan ik verder met jou in contact komen Kars?:) Ik ben er nog steeds niet uit, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Er is dus een kans dat er inderdaad iets stuk is in de motor. De motor loopt trouwens nu altijd op 3 cilinders. Ik heb hem dagen al niet meer op 4 cilinders kunnen berijden.

Gr en bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan