Schijfrem voorkant r1 loopt aan

46repsol46

MF'er
18 mrt 2006
75
0
echt
Heren,

Even een vraagje

Na het eruit halen van het voorwiel (klauwen los voorwiel eruit en erin klauwen vast) nergens aan gekomen. Loopt de remschijf aan zonder de klauwen draait het wiel perfect.
Ik heb de zuigers er al uit gehad en school gemaakt hier waren geen gekke dingen aan te zien nieuwe olie erin maar loopt nog steeds aan.

Het gaat om een racer dus ik kan niet ff een rondje gaan rijden om te kijken of de schijf heet wordt maar het wiel draait draait amper 1 keer rond dus ik neem aan dat dit niet lang goed gaat.

Iemand tips?
 
Jij, je zegt dat je niet ff een rondje kan rijden maar volgens mij is het vrij normaal dat de schijf vrij komt te lopen als je een stukje hebt gereden. Maar goed als je er al mee gereden hebt en hij loopt nog steeds aan dan gaat dat niet op.
 
Ik heb er niet mee gereden heb geen kenteken spiegels of lampen en ga volgende week pas het circuit op.

Dat het schijven een beetje aanlopen is idd normaal maar ik heb het idee dat dit meer is dan maar een beetje aanlopen het is ook niet weg na een paar keer oprit op en af
 
zou eens controleren of de schijf geen kromming heeft.
laatst ook meegemaakt en na het richten was het probleem over.
de kromming was minimaal, tijdens remmen geen trilling maar was genoeg om de schijf gedeeltelijk aan te laten lopen.
 
Hoe ontlucht je de rempomp dan ? Door de remslang los te halen?

welk type zit er nu op? als het één met ontluchtingsnippel is dan spreekt het voor zich.

nog iets, je zegt dat je de zuigers hebt schoongemaakt van de klauwen maar kunnen de remblokken ook vrij bewegen? ik neem aan van wel aangezien je de klauwen hebt schoongemaakt...

en ook: waarom moest het voorwiel eruit in de eerste plaats?
 
Het probleem is ontstaan na het wisselen van de voorbleef zonder dat ik ergens aan ben gekomen. Hierna ben ik gaan schoonmaken zuigers zijn er uit geweest en schoon gemaakt de rubbers niet en die zagen er optisch goed uit de remhandel is niet los geweest die zit nu vast met een spanband om mischien de laatste lucht eruit te krijgen.

Maar het probleem is ontstaan zonder dat er iets gedemonteerd is geweest dus daar zoek ik het niet
 
eerst nog een vraag: hoe is je remdruk nu met de aanlopende schijven?

-ik zou eerst nog eens goed ontluchten aan de klauwen en als allerlaatste de pomp.

indien geen nippel aan de pomp:
-remhendel indrukken (niet te hard)
-banjo losdraaien tot er remvloeistof uit komt
-banjo weer vast
-remhendel dan pas lossen.

Let op voor remvloeistof dat het niet lekt op je motor. leg een vod eronder voor eventuele druppels op te vangen.

Als er lucht ophoopt bij de pomp, komt ze meestal hierdoor eruit.

en gebruik nieuwe koperen afdichtingen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan