Remdruk plotseling in 1 klap volledig weg

Schapekop

MF'er
27 okt 2009
124
0
Dordrecht
Hallo Allen,

Gisteren heb ik iets heel raars meegemaakt, en niet geheel ongevaarlijk. Sterker nog denk dat ik heel veel geluk heb gehad dat het niet op een andere plek was gebeurd, en met een andere snelheid.
Ik reed ongeveer 50 toen ik afremde voor een stoplicht, toen ik bijna stilstond...(schat dat ik nog 15 tot max 20 ging) hoorde ik een soort ''tok'' geluid bij mn remschijf vandaan komen, op hetzelfde moment schoot ik dus naar voren doordat mn rem helemaal niet meer reageerde. Remhendel bood 0,0 weerstand. Mijn achterrem deed het overigens nog wel.
Vervolgens probeerde ik de druk terug te krijgen door te pompen met mn rem en heel langzaam kwam de druk weer terug, ben hier best lang mee doorgegaan tot de druk weer goed was. Heb voor zover geen lekkage kunnen ontdekken, dacht in de eerste instantie dat al mn vloeistof eruit geknalt was ofzo....niet het geval.
Ik ga dit uiteraard laten checken, maar vroeg me af of iemand enig idee heeft wat dit geweest kan zijn aangezien het best link is.
 
Kijk eens of er nog wel remvoering op 1 van je blokken zit, je zal niet de eerste zijn, waarbij de remvoering loslaat van de stalen achterplaat. Vriend van mij is door zo'n geintje gecrashed. Voering had losgelaten en was uit de klauw gevallen


En bestel meteen een nieuwe onderbroek, je schrikt je lam met zoiets. :+
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens of er nog wel remvoering op 1 van je blokken zit, je zal niet de eerste zijn, waarbij de remvoering loslaat van de stalen achterplaat. Vriend van mij is door zo'n geintje gecrashed. Voering had losgelaten en was uit de klauw gevallen


En bestel meteen een nieuwe onderbroek, je schrikt je lam met zoiets. :+

Dat zou heel goed kunnen ja, dat gaan we checken straks.

Onderbroek is geregeld :+

Thanks.
 
Vreemd..... heb er net mee gereden, geen ijzer op ijzer geluid. Blokjes zitten er gewoon nog, het enige opvallende is dat ze bijna aan vervanging toe zijn, maar dat kan hier toch niet de oorzaak van zijn ??
 
Vreemd..... heb er net mee gereden, geen ijzer op ijzer geluid. Blokjes zitten er gewoon nog, het enige opvallende is dat ze bijna aan vervanging toe zijn, maar dat kan hier toch niet de oorzaak van zijn ??


Hoe vol zit je reservoir nog ? Dunne remblokken betekent een lager niveau.

Hoe oud is je remvloeistof?

Heb je een Chinese hoekietoekie remhendel erop zitten?
 
Waarom ga je er mee rijden ipv gewoon kijken of je ijzer op ijzer remt _O-

Haha ik zoek graag de grenzen op.... nee had gekeken, maar dacht just in case, voor t geval ik t niet goed gezien zou hebben ofzo, ff luisteren. Bij nader inzien, was dat eigenlijk niet nodig :?

Heb inderdaad een tijdje terug zo een mooie ebay hoekietoekie remhendel erop geplaatst, snap alleen het verband niet....kan je dat uitleggen ?

Remvloeistof een jaartje of anderhalf oud, reservoir 3/4e gevuld.
 
Waarom ga je er mee rijden ipv gewoon kijken of je ijzer op ijzer remt _O-

Haha ik zoek graag de grenzen op.... nee had gekeken, maar dacht just in case, voor t geval ik t niet goed gezien zou hebben ofzo, ff luisteren. Bij nader inzien, was dat eigenlijk niet nodig :?

Heb inderdaad een tijdje terug zo een mooie ebay hoekietoekie remhendel erop geplaatst, snap alleen het verband niet....kan je dat uitleggen ?

Remvloeistof een jaartje of anderhalf oud, reservoir 3/4e gevuld.


Soms is de pasvorm van die hendels niet zo goed waardoor de plunjer van de pomp altijd iets ingedrukt blijft, ook als je de hendel niet bedient.
 
Heb inderdaad een tijdje terug zo een mooie ebay hoekietoekie remhendel erop geplaatst, snap alleen het verband niet....kan je dat uitleggen ?

Remvloeistof een jaartje of anderhalf oud, reservoir 3/4e gevuld.

Die ebay hoekietoekie remhendels uit China kunnen een afwijkende maatvoering hebben.Je knijpt , je cilinder perst en plots valt je druk weg of je hebt plots minder druk.Of je rem loopt net aan dat kunnen ze ook veroorzaken.

Er zijn goede China's te koop :Y er is ook veel bagger te koop.Is alles verder technisch in orde dan zou ik een tijdje gaan rijden met je originele hendels om e.a voor 100% zeker uit te sluiten.

Is het remdruk probleem opgelost dan weet jij genoeg ;) Er zijn hier op MF meer topics over ff zelf zoeken okee !!

ps; Zelfs de Chinese restaurants hier in dit land verkopen je geen echt chinees eten _O- Is 90 % Indisch zelfs de Peking eend komt gewoon uit Nederland :+
 
Die ebay hoekietoekie remhendels uit China kunnen een afwijkende maatvoering hebben.Je knijpt , je cilinder perst en plots valt je druk weg of je hebt plots minder druk.Of je rem loopt net aan dat kunnen ze ook veroorzaken.

Er zijn goede China's te koop :Y er is ook veel bagger te koop.Is alles verder technisch in orde dan zou ik een tijdje gaan rijden met je originele hendels om e.a voor 100% zeker uit te sluiten.

Is het remdruk probleem opgelost dan weet jij genoeg ;) Er zijn hier op MF meer topics over ff zelf zoeken okee !!

ps; Zelfs de Chinese restaurants hier in dit land verkopen je geen echt chinees eten _O- Is 90 % Indisch zelfs de Peking eend komt gewoon uit Nederland :+
Ik heb er 1 uit China gekocht, ze kan heerlijk koffie zetten en koken _O-
 
Je hoeft de hendel er niet af te halen, een beetje bij slijpen, totdat de plunjer vrijkomt is reeds voldoende. Toch tijd voor een keurmerk voor dat soort onderdelen, want ik ben er ook al eentje tegengekomen tijdens een sleuteldag van het VFR forum. Pas als je heel goed kijkt zie je dat de hendel de plunjer iets indrukt. Linke soep, als je rem weigert, of vastloopt. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan