Knippers vervangen Yamaha xt 600E hellup!

bramkooij

MF'er
28 jul 2015
121
0
Beste mede leden,

Onlangs ben ik in het bezit van een yamaha xt 600e *O* . Het is tevens mijn eerste motor. Zoals jullie, met name de mede XT'ers, weten zijn die originele knippers echt om te kotsen. Ik denk dat ze oorspronkelijk op een onderzeeër thuis horen zo groot zijn ze.

Ik had een setje knippers van mlmparts gekocht en helaas past dit niet. Het zit namelijk zo: de kabelboom komt (vanaf achter bekeken) ver links uit. Aangezien de draadjes bij knipperlichten allemaal even kort zijn heb ik dus een probleem met mijn rechterknipperlicht. Het draadje is te kort om bij de connectoren te komen. Nou zat ik te denken aan een verloopkabel maar dan zit ik als nog met het probleem dat het zwarte draadje niet bij de "ground connector" komt (dat is het aansluitpunt waar beide kabels samen komen).

Wat zijn nu mijn opties? Iemand een idee?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Beste mede leden,

Onlangs ben ik in het bezit van een yamaha xt 600e *O* . Het is tevens mijn eerste motor. Zoals jullie, met name de mede XT'ers, weten zijn die originele knippers echt om te kotsen. Ik denk dat ze oorspronkelijk op een onderzeeër thuis horen zo groot zijn ze.

Ik had een setje knippers van mlmparts gekocht en helaas past dit niet. Het zit namelijk zo: de kabelboom komt (vanaf achter bekeken) ver links uit. Aangezien de draadjes bij knipperlichten allemaal even kort zijn heb ik dus een probleem met mijn rechterknipperlicht. Het draadje is te kort om bij de connectoren te komen. Nou zat ik te denken aan een verloopkabel maar dan zit ik als nog met het probleem dat het zwarte draadje niet bij de "ground connector" komt (dat is het aansluitpunt waar beide kabels samen komen).

Wat zijn nu mijn opties? Iemand een idee?

Bedankt alvast!
Mijn gedachte is: als je voor twee draadjes van een lampje al extra hulp nodig hebt, is het wellicht verstandig om er zelf niet veel aan te doen.

Natuurlijk is leren altijd goed, zeker bij je eigen motor :)

Maar zwarte dropveter op de zwarte dropveter....

Laat ik het anders vragen: wat had je zelf al bedacht als oplossing voor je probleem?
 
Ik ben zelf inderdaad (nog) niet erg handig met sleutelen, ik vind het wel leuk en ik dacht dat dit knipperlichten vervangen een goed begin is. Ik had zelf gedacht om dus een verloopkabel te kopen en die te monteren, alleen dan zit ik dus nog met een probleem waar ik niet zo snel een oplossing voor weet
 
Martel, ik weet hoe je het moet aansluiten alleen dat draadje is dus te kort. Ik ben niet van plan om te veel aan de kabelboom te klooien. Ik zoek dus eigenlijk een knipperlicht met langer draad. Moet er vast zijn..
 
De meest gebruikte oplossing is gewoon even wat te solderen. Knippers met (veel) langere bedrading ga je niet vinden.

Woont je huis ver?
 
Als je wilt leren sleutelen is dit toch juist een goed begin? Naar de bouwmarkt, soldeerboutje scoren en wat krimpkousjes, stukje zwart draad van de rol en gewoon proberen!
 
ff googelen op knippers met langer draad :? ................ :+

Dat heb ik al geprobeerd. Echter dan vraag ik mezelf maar af of ze dan ook echt daadwerkelijk lang genoeg zijn. "knipperlicht met langdraad" is nogal subjectief..

Bedoelen jullie dan dat ik het draad van de knipper verleng of het draad van de kabelboom? Ik ben als de dood dat ik straks de hele boel verknoei :X
 
Als je de draden van de originele knippers afknipt en die aan de nieuwe knippers soldeerd, is de bedrading dan lang genoeg?

Dan zou ik dat doen, grote kans dat de stekkers van de nieuwe knippers anders zijn dan origineel.
Maar je kan ook mazzel hebben.... dan de je de originele heel houden en alleen een stukje draad ertussen zetten.
Moet je alleen 2x zoveel solderen ;)
 
Dat is een goede tip! Ga ik proberen! Bedankt allemaal :)

Als je de draden van de originele knippers afknipt en die aan de nieuwe knippers soldeerd, is de bedrading dan lang genoeg?

Dan zou ik dat doen, grote kans dat de stekkers van de nieuwe knippers anders zijn dan origineel.
Maar je kan ook mazzel hebben.... dan de je de originele heel houden en alleen een stukje draad ertussen zetten.
Moet je alleen 2x zoveel solderen ;)
 
Als ze te krijgen zijn kan dat best. Maar een draadje met passende connector aan een te kort draadje solderen is echt een heel klein klusje wat je volgens mij gewoon moet proberen.
 
Aha oke, toen ik de laatst bezig was met de knippers hadden de originele connectoren een betere fitting dan die ik nieuw had gekocht (logisch natuurlijk). Ik heb met een waterpomptang het mannetje en het vrouwtje vast geklemd. Het bleef zitten, maar je moest er niet te hard aan gaan trekken.. dan zou het weer loskomen. Is dit zorgwekkend? Kort samen gevat: wat is een acceptabele speling tussen de connectoren?
 
Aha oke, toen ik de laatst bezig was met de knippers hadden de originele connectoren een betere fitting dan die ik nieuw had gekocht (logisch natuurlijk). Ik heb met een waterpomptang het mannetje en het vrouwtje vast geklemd. Het bleef zitten, maar je moest er niet te hard aan gaan trekken.. dan zou het weer loskomen. Is dit zorgwekkend? Kort samen gevat: wat is een acceptabele speling tussen de connectoren?
Geen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan