Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Dit wil ik graag even met jullie delen:
In dit jaargetijde heb ik na een rit steeds behoorlijk last van vocht in de koplamp. Onder garantie is de hele koplamp al een keer daarvoor vervangen. Het probleem bleef.
Zelf dacht ik steeds dat het te maken heeft met het temperatuurverschil van het glas aan de bovenkant (dimlicht) met de onderkant (groot licht).
Om het probleem op te lossen zou het groot licht (gedimd i.v.m. verblinding andere weggebruikers) moeten mee branden. Dan wordt het glas ook daar warmer.
In Motoplus 01 las ik dat daarvoor iets bestaat: Doubletronics. Bedoeld voor motoren met twee aparte koplampen, maar voor mijn doel zeker bruikbaar.
Dat heb ik aangeschaft en vandaag gemonteerd nadat ik lang geprutst had om het instrumentenpaneel te verwijderen.
De montage was verder eenvoudig en het werkt!
De dimstand van het groot licht is met een schroevendraaier nog aanpasbaar. Hiermee ga ik nog experimenteren. Ik denk dat ik nu wel een erg voorzichtige stand gekozen heb. Door het iets feller te zetten verdwijnt ook de gelige kleur nog wat.
De groot licht schakelaar werkt ook nog steeds.
Ik hoop dat ik hiermee mijn probleem opgelost heb. De volgende rit zal het duidelijk maken.
Op de foto's zien jullie het groot licht gedimd en in groot licht stand
full
 
Ik heb inderdaad ook vaak last van vocht in de koplamp, volgens mij is dat een bekend probleem. Ik ben benieuwd of jouw oplossing werkt! Het zorgt ook vast wel voor een betere lichtopbrengst.
 
Het was mooi weer vandaag dus ik dacht: laat ik maar beginnen.
Dat viel tegen want ik had een klus verwacht zoals bij mn vorige fiets, maar ja, toch gelukt voor het donker is geworden.


soeszonder.jpg


Klik HIER als je geïnteresseerd bent in een DIY beschrijving.
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn gsf1250 ingeruild op een nieuwe Vstrom DL1000.
Ik heb nog wat spullen te koop die zowel op de GSF1250 alsook op de GSX1250 en 650 modellen passen. ( oa uitlaat, rem en koppelingshendel, gel zadel, zijtassen, stalen rem en koppeling leidingen enz ).
Misschien iets erbij voor een van jullie, kijk in het te koop aangeboden topic naar de onderdelen aangeboden door blackb@ndit
 
Rijden zit er nog even niet in.

Ben wel gistermiddag bezig geweest om al de verschillende onderdelen te passen/meten hoe dat in elkaar moet steken. Na wat puzzelen ben ik er uit nu :-)

Ik denk dat ik ze vooraf ga wrappen en daarna in elkaar steek.

@blackb@ndit
Nope, zit niets voor mij bij
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erg benieuwd

Ik ook Eric. als ik bij elkaar, incl luchtfilteraanpassing 8 - 10 pk haal mag ik in mn handen knijpen.
Ik wil m zo laten afstellen dat het meeste koppel rond de 4000 zit en dan lang doorhaalt, Daar zijn de bochten ook op berekend. Die pk's zijn leuk maar of je dat nu echt gaat merken lijkt mij niet.
Als ik weer wat heb gespaard dan zet ik m op de bank bij Hoegee om alles op elkaar af te stellen.

Ik ga over twee weken met een ploegje een avondje naar Hilltech in Brabant waar we een uitleg krijgen over het wat en hoe van rollenbanken. Lijkt mij heel interessant.
 
Laatst bewerkt:
Hilltech, leuke en kleine zaak. Weten waar ze over praten! Heb ik mijn GSX ook eens op de bank gehad.

Leuk spul die uitlaatbochten. Vraag me alleen af waarom je niet voor het verwijderen vd sec. Kleppen gekozen hebt. Is goed zelf te doen en daarmee kun je het volledige toerenbereik benutten aangezien deze kleppen de zaak dichtgooien bij zo'n 8d toeren.
Op n referentiestukkie bij mij in de buurt scheelt dat een behoorlijk stuk!
 
niet voor het verwijderen vd sec. Kleppen gekozen hebt

Klopt. Ook dat is een ingreep van Suzuki om aan de milieueisen te voldoen. In plaats van ze te verwijderen heb ik het in de ECU zo laten instellen dat ze gewoon altijd open staan.
Ik heb voor een andere benadering gekozen ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi! Maar dat moet je toch merken neem ik aan? Dat zal uiteindelijk meer schelen dan de nieuwe bochten. Ik kwam aan zo'n 135 pk geloof ik, teruggerekend aan de krukas
 
Maar dat moet je toch merken neem ik aan?


Hahahaha Ik ga het allemaal nog zien Frank. Eric en ik hadden het hiervoor enkel over de bochten.
Wat de "open" stand van de secundaire kleppen gaat doen weet ik niet. Het is een winterprojectje en ik ben er nog mee bezig, heb er nog niet mee gereden.

Maar meten is weten, dus zodra ik bij Hoegee ben geweest weet ik meer :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn 13de maand wordt nu ook geïnstalleerd. Pakketje van hole shot performance. Nieuwe vorkveren, gold valves en een fork brace. Ben benieuwd. Ben er bijna klaar mee en dan maar hopen op een zonnige testdag.
 
Heren

Ik gooi het ook even hier in de groep.
Aangezien ik ‘verslaafd’ ben aan de bergen wil ik ook dit jaar weer eens richting de alpen om daar wat kilometers te maken.
Ondertussen heeft Willem ook al interesse om mee te gaan.
Aangezien we met 3 / 4 personen willen gaan zijn we aan het kijken of er nog meer mensen interesse hebben.
De bedoeling is om ergens begin juli in 2 dagen (deels autosnelweg/deels binnendoor) richting Oostenrijk gaan. Daar circa 5 dagen sturen. Om vervolgens in 2 dagen weer richting Nederland te rijden.
In Oostenrijk willen we een hotel/pension in de buurt van Landeck (Tirol) zoeken.
Centraal gelegen tussen 5 landen (Oostenrijk/Zwitserland/Duitsland/Italië/Liechtenstein).
De bekende alpenpassen (Stelvio/Timmelsjoch/Silvretta) zijn binnen het uur bereikbaar.
Daarnaast biedt de centrale ligging enorm veel mogelijkheden om de vele andere alpenpassen (over de 30 passen binnen 1,5u rijden) te verkennen. Wie heeft er in interesse om mee te gaan?

1 waarschuwing. Na weekje alpen, is sturen in de Eifel saai. ;)
 
Laatst bewerkt:
@#$%

Ik heb afgelopen weekend afspraken gemaakt om naar de Dolo's te gaan. Voor mij voor het eerst en voor mn maat ook.
Dit kruist elkaar Sjoerd, ik had mij anders gemeld.

Wij gaan in eerste week oktober omdat mn maat niet eerder kan. Naar Molveno.
 
Terug
Bovenaan Onderaan