Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Ik rij overigens wel gewoon met DB killer om gezeik te voorkomen.
Met db killer klinkt ie nu ook al redelijk hard.
 
Dat klinkt zeker goed! Zet je de fiets ook nog op een Dyno om te kijken wat het qua vermogen heeft gedaan? Ben wel benieuwd wat dat nou doet.

ik heb wel KW en PK uitdraai van toen ik hem kocht,
Dit is echter wel met originele headers en originele demper.

full

full


volgens mij zit mijne al 3kw boven de specificatie's van wat die eigenlijk zou moeten hebben.
 
al 3kw boven de specificatie


Kan vast meer bij ;)


Vandaag meer even een gaatje in de std beugel geboord.
Zoals je kunt zien klopt het gat in het (Corbin) zadel compleet niet met de maatvoering
van de beugel.
Nu lijkt alles weer net echt ;)

GaatjeBij.jpg



Laatste week februari laat ik nieuw rubber voor en achter plaatsen.
Ik Stap van de PR 4 af en ga eens ervaren hoe de Roadtech 01 zich laat aanvoelen.

Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
~DickTrom schreef op 01 februari 2017 @ 16:12:

Laatste week februari laat ik nieuw rubber voor en achter plaatsen.
Ik Stap van de PR 4 af en ga eens ervaren hoe de Roadtech 01 zich laat aanvoelen.



De Roadtech 01 bevalt mij zeer goed. Zeer goede grip bij nat en koud weer, ook vandaag bij temperaturen onder nul. Ook het oprichten bij remmen onder hellingshoek is aanzienlijk minder. Absoluut ontevreden ben ik over de duurzaamheid. Waar ik met de PR4 met gemak 20.000 haal, lijk ik met deze max 12.000 te gaan halen.
 
Is dat de te wijten rijstijl Eric ?
Met die Roadtech ben je toch ook op Assen geweest of niet?

met de PR4 heb ik er nu 14K op zitten en zijn nodig aan vervanging toe.

Zowel voor als achter. De fabrieksband (Dunlop) deed er 6K over, dat was echt bizar.
 
Nee de rijstijl is onveranderd gebleven; sterker nog, de Roadtech zit er pas sinds het najaar onder, dus daar is nog helemaal niet sportief mee gereden. Assen staat in april weer op het programma })

De Dunlops gaan inderdaad bizar kort mee! Die heb ik ook rond 6.000 km vervangen.
 
De Roadtech 01 bevalt mij zeer goed. Zeer goede grip bij nat en koud weer, ook vandaag bij temperaturen onder nul. Ook het oprichten bij remmen onder hellingshoek is aanzienlijk minder. Absoluut ontevreden ben ik over de duurzaamheid. Waar ik met de PR4 met gemak 20.000 haal, lijk ik met deze max 12.000 te gaan halen.

Pfoe, da's wel erg weinig. Haalde met mijn Pirelli ST angel 18.000km bij redelijk ruige rijstijl...

Aan de andere kant, Haalde 3500km met Pirelli met mijn TL1000S :+ (bij een verbruik van 1:11) rondje Duitsland :} :]
 
Laatst bewerkt:
Nog een geluk dat de brandstof daar ietsie goedkoper is Marc.

Met die cijfers geloof ik er niets van als je zegt dat je daar bent wezen toeren. Eerder scheuren denk ik

Valt wel mee, alles in z'n 2 gedaan. Bergje op, bergje af. Ding remt lekker af op de motor. Veel lol gehad. Alleen was ik diegene die telkens aangaf wanneer er getankt moest worden O-) _O- :W

Ging vorig jaar met de bandit wel een stuk rustiger (en dus zuiniger) , zal wel met de leeftijd te maken hebben :$
 
Laatst bewerkt:
Nog een geluk dat de brandstof daar ietsie goedkoper is Marc.

Met die cijfers geloof ik er niets van als je zegt dat je daar bent wezen toeren. Eerder scheuren denk ik
Met een beetje sportief rijden met de dagelijkse kilometers reed ik ook al 1 op 13 hoor :P
 
Ik zou mijn bandit 1250 hier ook willen posten, maar zou echt niet weten hoe ik die foto s erop moet zetten, ook de dynouitdraai weet ik niet hoe dit moet
Het is een suzuki bandit 1250 K9, is een klein beetje aangepast.
Wat heb ik aangepast of aan laten passen;

hyperpro vering voor en achter
stuur LSL
K&N luchtfilter
valdoppen
spiegels
volledige uitlaatlijn arrows
carbonfolie zwarte zijpanelen en cover koplamp
taartschep wat ingekort, maar dit ga ik nog veranderen

Is getuned met woolich software op een dynobank; heeft dus nu 133.25 achterwiel pk en 129nm koppel
is een beest nu, geweldig om mee te rijden

Wat staat er nog op het programma, radiale remklauwen suzuki bking met adapters, wordt momenteel aan gewerkt. zo snel het klaar is post ik hier mijn bevindingen
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier, Freddy! Ik plaats de foto altijd in mijn documenten en voeg het dan toe aan mijn bericht. Maar er zijn meerdere manieren geloof ik. Ik ben benieuwd naar je foto's!
 
Was ik nog vergeten te vermelden, heb ook al een radiale rempomp van gsxr 1000 geplaatst en ik heb zelf nog een radiatorcover gemaakt
full

full

full
 
Mooie Fiets Fred.

En wat een vermogen haal je dr uit zeg!
Die airflow is ook heel netjes constant. goed afgesteld zo te zien.

Veel plezier er mee en behandel m goed :Y
 
En dat is enkel met ander uitlaatlijn, K&N luchtfilter en woolich racing tuning.
Dat is eigenlijk een soort van chiptuning waar topteams ook mee werken.
Normaal moet je bij de bandit de vlinderkleppen eruit halen om de top te laten doorlopen, hetgeen met deze software dus niet moet. Er staat zelfs geen powercommander tussen, Geen andere ECU, niets
Is zelfs heel gemakkelijk terug te plaatsen naar de originele file.
Kost iets, maar dan heb je ook iets
 
In de ecu is plaats voor 2 maps.

Door middel van een aparte schakelaar kun je dan overstappen van de ene mapping naar de andere.
Standaard zijn de twee mappings aan elkaar gelijk.
Als het goed is dan heb je, naast de getunde map, nog een std mapping in de ecu zitten, switch er tussen en je kunt zelf bepalen in welke mapping die moet hanteren. handig als je besluit om rustig te toeren of juist meer power wil gebruiken.

Er is wel een verschil in de kabelboom. De recentere versies hebben geen optie voor een switch terwijl de ecu dat wel toe staat. Je zult in dat geval zelf wat moeten prutsen als je handig bent.
 
Ik doe een hoop zelf als het nodig is, Koppelingsplaten, Electra, Starterclutch dat soort dingen. In het blok zelf ben ik echter nooit geweest. Durfde ik gewoon niet aan.

Ik vond dat daar verandering in moest komen en heb mij daarom ingeschreven om een workshop te volgen waarbij je van alle losse onderdelen uit een blok er in een dagje weer een compleet motorblok van moest zien te maken.

En dat is gelukt.

Voor aanvang van de workshop een tafel vol met onderdelen

20170218_102518.jpg


En de missie is volbracht als al het spul op de juiste wijzig in elkaar is gezet.

IMG-20170218-WA0006.jpg



Je leert hoe het allemaal in elkaar steekt en vooral waar je op moet letten. Nu kan ik in het vervolg zelf zaken uitvoeren als kleppen stellen en dat soort dingen en, als het moet, het splitsen van het blok en alles wat er bij hoort.

Was een leerzame dag met een leuke ploeg.
 
Laatst bewerkt:
Leuk he?!

Heb al diverse keren blok volledig vanaf de krukas opgebouwd. Ben gewoon begonnen (met WPH)
Allemaal goed afgelopen. Enorm voldaan gevoel als je je opgebouwde blok voor het eerst start en hij loopt ook nog :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan