Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

T is jammer dat er een ketting op zit, anders had hij hoog op mijn lijstje gestaan als opvolger van de BMW GS.

Ja, het is inderdaad jammer dat ze er geen cardan op hebben gezet.
Maar ik ben gelukkig nog niet verwend met die luxe dus voor mij maakt het niet zoveel uit :)

Er zitten al redelijk wat aan accessoires op de brommer, maar een middenbok en een hoger ruitjes staan hoog op mijn verlanglijstje.
 
Hallo,
Ik rijd momenteel met een suzuki dl650 v-strom maar heb hier last van vervelende turbulentie rond mijn helm, heb al een paar ruiten geprobeerd maar telkens zonder veel resultaat. Ben op zoek naar een andere motor en kwam dan ook bij de gsxf uit. Hoe zit het bij de gsxf met eventuele turbulentie van rijwind rond de helm ? Zit echter liever met mijn helm volledig in de wind en uit de turbulentie, ben zelf 1.76m.
 
Hallo Piranha,

Ik heb volgens mij precies dezelfde lengte als jij en heb geen merkbare last van turbulentie. Uiteraard is er wel turbulentie, maar voor mij is het geheel acceptabel. Wellicht biedt een proefrit uitkomst?

Eric
 
De laatste fijne dag van het jaar???
Vorig jaar heb ik in elk geval nog op 22-11 een ritje gemaakt, dus wie weet wat de rest van de maand ons nog brengt.
Ondanks dat ik nog steeds met angst op de motor zit (en als een dweil door bochten ga) toch nog een rondje gepland van circa 160km
24c9izm.png


Eerst eens richting Krefeld Uerdingen. Stadion had ik nog net op mijn lijst staan.
Weliswaar niet (meer) 1 of 2e bundesliga, maar hij lag op de route.
Het Grotenburgstadion

sexdtt.jpg

Thuishonk van KFC Uerdingen 05.
34.000 zitplaatsen en dat voor een stadion van de 5e divisie!
Ter vergelijking het PSV Stadion heeft 36.500 zitplaatsen.
Dichterbij kon ik helaas niet komen aangezien er later op de middag een wedstrijd zou plaatsvinden.

Dan de Rijn over richting Duisburg

alkto6.jpg

Life is Rollercoaster you just gotta ride it.

Dan duiken we deze tunnel in.
xdib1t.jpg


Helaas een plek waar tijdens Love parade 2010 21 dode en 500 gewonden vielen
m8gwmc.jpg

20p82v4.jpg


Brr wat een kille,koude en enge bedoeling hier. Snel doorrijden
28rfu5s.jpg


Op naar het volgende stadion
Schauinsland-Reisen-Arena (3x woordwaarde bij Scrabble) thuisbasis van MSV Duisburg
2lbbyj5.jpg


We rijden 20km zuidwaarts richting Dusseldorf.
Onder de aanvliegroute van de luchthaven ligt de Esprit Arena
2s6oifm.jpg


Mooi van lelijkheid
w8rjmb.jpg


Voor een stadion van 54000 plaatsen had ik toch gehoopt op een mooie foto voor de hoofdingang maar helaas.
mctcg5.jpg


Vanaf Dusseldorf de route gewijzigd en niet binnendoor, maar over de A46 en A52 naar huis.

De statistieken voor vandaag

Afstand: 157,9 km.
Gem 50km/u
Rijtijd 3:04u
Max. Snelheid 176km/u
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's weer sjoerd! :) Ik hoop toch echt wel voor je dat je weer snel eens met wat minder angst op dat ding zit...


Trouwens, voor de mensen die willen of het al weten. Mijn F'je is ingeruild, en aangezien ik komend seizoen naar wat anders ga kijken, heb ik nog o.a. een 1250 zadel liggen (mag voor een paar tientjes weg), een led achterlicht spiksplinternieuw:
2015-10-02-10.02.07-Small.jpg

Mag voor 50 euro met verzendkosten weg. :)

En het belangrijkste, een Mivv Oval Sportuitaat, 8000km en een jaar oud:
2015-11-09-16.23.19-800x451.jpg

Mag ook voor een zacht prijsje weg alleen liefst wel ophalen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als we er dan toch een verkoop topic van maken.... :+

Deze zijn ook te koop, tassen voor in de Givi 35L zijkoffers.

full


Voor de liefhebbers heb ik ook nog een setje self-made spiegel-arm verlengers liggen en een self-made steuntje voor een TomTom XL *D
 
Om er meer PK's uit te halen en een andere gasresponse.

Alles is geknepen om te voldoen aan wetgeving dus ik wil de knijp er uit halen :-)
 
Winst is minimaal. Als je echt wat wilt moet je denken aan minder tamme nokken en andere inlaat en zie gein. De motor is gewoon ontwikkeld om zo soepel en makkelijk als wat te maken.

Gasrespons lijkt mij ook prima, zijn heel veel tragere en loggere motoren te bedenken. :)
 
Het zal zo rond de 6-7pk zitten, afhankelijk ook van op welke bank je staat. Heb eens in het verleden contact gehad met Hoegee hiervoor, omdat ik wat koppel mistte. Ze kunnen hem beter afstellen dat ie wat soepeler loopt en ook van onderuit wat beter oppakt maar het is minimaal. Als je een R afsteld, is het afhankelijk van de uitlaat soms al wel een 15-20pk wat erbij komt....

Dus het zijn vrije dure pk's. :P
 
Dank Johan.

Het is zeker niet mijn bedoeling om te gaan klooien met nokkenassen of dat soort zaken. Had ik beter een ander model kunnen nemen dan de bandit.

Ik ben aan het kijken hoe je eenvoudig meer uit het ding kan halen.
Heb ondertussen al veel gelezen over (echte) performance uitlaten, lucht-inlaat en dus ook ecu.
de Power comm. doet enkel de afstelling mbt brandstof. Daar is op zich al wat mee te "halen" maar staat los van de ecu flash waarbij je niet alleen de brandstof maar daarnaast veel meer instelling kunt wijzigen die naar meer performance moeten leiden.

Wijzigingen die je dus simpel kan terug draaien. Nokkenassen of verwijderen van de SDTV komen op mijn lijstje niet voor. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Luchtinlaat brengt ook weinig, vaak krijg je zelfs meer rotzooi binnen door de minder fijne filtering waardoor je op lange termijn meer slijtage hebt... Uitlaat, tsja dan moet je de kat eronderuit gaan halen en dikke bochten nemen wil je echt wat winst hebben. Een slip on demper is een of twee pk winst of zelfs soms verlies... En gezien een volledig uitlaatsysteem behoorlijk kostbaar is... :P

Maar goed, beter afstellen helpt wel qua rijden en soepelheid, daar heb je wel wat aan. Die paar pk ga je niet echt merken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan