Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Het zal zo rond de 6-7pk zitten, afhankelijk ook van op welke bank je staat. Heb eens in het verleden contact gehad met Hoegee hiervoor, omdat ik wat koppel mistte. Ze kunnen hem beter afstellen dat ie wat soepeler loopt en ook van onderuit wat beter oppakt maar het is minimaal. Als je een R afsteld, is het afhankelijk van de uitlaat soms al wel een 15-20pk wat erbij komt....

Dus het zijn vrije dure pk's. :P

is dat zo :?

ik dacht dat de pk winst in je uitlaatbochten zat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik er over gelezen heb is dat een eventuele winst primair aan de bochten toe te schrijven is, de demper een stuk minder.

Bij een iets grotere diameter kan het uitlaatgas beter weg, daarbij is de lengte van de bocht belangrijk tot aan het punt waar alles (4:1 voor de bandit) samenkomt cruciaal heb ik begrepen.

Dit in verband met de onderdruk die in de bocht gaat ontstaan doordat het gas dat door de ene pijp stroomt en daarbij onderdruk veroorzaakt in de pijp waar de andere cylinder het gas nog in kwijt moet, door de onderdruk in die pijp wordt het gas dan zeg maar extra snel afgevoerd doordat de ene gasbeweging die in de andere uitlaatbocht "wegtrekt" .


Schiet mij maar lek als ik het wat krom verwoord, ben geen techneut, maar zo begrijp ik het uit de pagina's die ik gevonden heb.

Als je een demper hebt die vervolgens de uiteindelijke afvoer naar buiten tegenhoudt schiet dat ook niet op
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Eric.

Ik ben erg te spreken over het "natte" deel in de ochtend. was voor mij heel leerzaam en dan vooral dat er wat tussen de oren heeft plaats gevonden. :-)

Jij hebt begin dit jaar zelf op Assen gereden. Als je dat hebt gedaan dan is het middag deel verloren tijd, zeker als het droog is. ik denk dat als het plensde er wel leermomenten waren geweest maar ik begon mij stierlijk te vervelen en ben dus "afgezwaaid" .
 
Jammer, want Lelystad is een ontzettend leuk baantje. Ik heb daar dit jaar tijdens de VRO Expert voor het eerst de stepjes aan beide zijden aan de grond gehad (en de glimmende kant boven gehouden *D ). Maar ik kan mij goed voorstellen dat als er geen vaart in zit, je het wel voor gezien houdt!
 
Stepjes gaan mij niet lukken Eric.

In Assen schraapte mn valbeugel over de grond , die is net een fractie breder dat het stepje.
Helaas is de valbeugel niet van metaal gemaakt dat makkelijk afslijt en werd ik echt een meter op zij gezet. Schrok mij een bult.

Vandaag mn custom onderdeeltjes ontvangen. Als ik dit weekend tijd heb/en het is droog, ga ik eens kijken of ik ze kan plaatsen.
Maak ik een pica van om hier te showen. :-)
 
Laatst bewerkt:
Kon het niet nalaten om tussen de buitjes door de custom plaatjes
te bevestigen.

Ben dr blij mee 8-)


custom.jpg
 
Idd een mooi exemplaar zeg! Die kleur en bestickering zie je niet zo veel. :)

Ik heb nog een Mivv Oval sportuitlaat en een led achterlicht of een xenon set voor je als je wilt. :P
 
Laatst bewerkt:
Jep, hij is nog niet ingereden, dient enkel voor de mooi weer dagen.
Zijn broertje (V-strom 650) is mijn dagelijks werkpaard, en die is momenteel onder een dik laagje tectyl bedekt.
Hier leeft Suzuki :}
 
Wat een rust hier. Is iedereen al in winterslaap?

Ik heb de motor vanmiddag gewassen en uitgebreid ingespoten met acf50.

full


Naakt is de soes toch eigenlijk ook best fraai. Ik ben in ieder geval klaar voor de winter!

full
 
ik heb die zijpanelen er nog nooit afgehad sinds ik hem heb... (9maanden)
heb begin deze week ook een fles anti-corrosie gekocht, scottoiler fs365 (ik blijf doorrijden in de winter zoals ik altijd al heb gedaan).

ben benieuwd wat ik ga aantreffen, en of ik de bouten loskrijg!
op hoeveel nm zat jij die terug vast?
 
Ik zet de bouten gewoon handvast, gebruik daar geen momentsleutel voor. Vooral niet te strak aandraaien want dan loop je het risico op barsten in het kuipwerk.
 
Ik heb de motor vanmiddag gewassen

Hij was na het wassen zeker snel winddroog Eric 8-)
Ik waaide bijna uit mn vaste vorm vanmiddag.

Soes staat lekker in t schuurtje totdat het wat beter wordt. Zou zo maar eens een tijdje kunnen duren.
 
Hier was het de afgelopen 3 weken ook rustig. De 1250 deed het niet meer...
'S morgens trok de startmotor de spanning naar een 8V.
Accu bleek goed. Vervolgens startmotor uitgebouwd en getest. Ook in orde.
Daarna de aandrijving bij de startmotor gecheckd, niks mis mee. Daarna de koppeling eraf maar de bak bleek ook goed te zijn, zat niet vast.
Na het kleppendeksel gelicht te hebben en wat gedoe met de nokkenasketting bleek bij het kijken in de kettingtunnel dat ik niet op het rondsel op de nokkenas keek maar op iets zwart......
Dat was dus de bovenste nokkenaskettinggeleider. Deze is naar beneden gekomen en tussen het rondsel en de ketting gekomen.
Om een lang verhaal kort te maken. De kop heb ik eraf gehaald en de geleider met wat vissen tussen het rondsel en ketting vandaan gehaald.
Daarna alles goed gereinigd en netjes op het gemak teruggezet.
Na de nokkenassen op tijd gezet te hebben en alles teruggebouwd te hebben sloeg de motor afgelopen zaterdagavond weer aan. Klonk als muziek in de oren 😄
 
B7EB3C5D-3FC2-4D69-942F-D9C75B3C1539_zpsz0c4himh.jpg

F99A6EB0-F519-439C-9813-D95FF7A44C76_zpsnomdjc5m.jpg

image_zpsiiwinjv6.jpeg

image_zpspeseinui.jpeg

image_zpsavozjvz3.png

Gaat hierboven dus om onderdeeltje 3
image_zps7szjce9n.jpeg

Is hierboven nog net te zien
image_zpsrz4ntcj1.jpeg

Dit is dus het bewuste dingetje, enigszins getekend
image_zpsmq5ngfgm.jpeg

image_zpshlgccrko.jpeg

Alles dus weer schoon in elkaar gezet en het loopt weer als nooit tevoren!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan