Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Blij met mijn nieuwe beugel voor achter de buddy
full
 
Voor de restauratie van mijn 1976 Suzuki gt 250 zoek ik nog de volgende onderdelen :
- koplamp
- lamporen (Chrome)
- toerenteller
- ronde reflectoren vooraan
En nog een aantal kleine spullen.
Iemand die nog iets heeft liggen ?

Bedankt ! :} :]
 
Oldtimer Motoren te koop. Oude & Klassieke motorfietsen

Vind 'm te groot, ga voor een GT250 die is een stukkie kleiner en past beter in de schuur.
Zo Henk jij wisselt nog al eens van motor!! Wel leuk dat je je best doet om de nummerborden af te plakken maar wel het volledig kenteken op een andere foto hebt staan waar letters en cijfers van nummerbord op staan...

Maar succes met de verkoop en de nieuwe aanwinst.
Een van de leukste dingen de jacht en de weg naar een motor die af is.
 
Voor de restauratie van mijn 1976 Suzuki gt 250 zoek ik nog de volgende onderdelen :
- koplamp
- lamporen (Chrome)
- toerenteller
- ronde reflectoren vooraan
En nog een aantal kleine spullen.
Iemand die nog iets heeft liggen ?

Bedankt ! :} :]

welke kleine onderdelen zoek je?
Is het een 1976 A model dus met de cilinderkop uit 1 stuk zonder de ram air kappen of een 1975 M model die overjarig is verkocht/ op kenteken gezet?
ivm de toerenteller *D

Groet Erik
 
welke kleine onderdelen zoek je?
Is het een 1976 A model dus met de cilinderkop uit 1 stuk zonder de ram air kappen of een 1975 M model die overjarig is verkocht/ op kenteken gezet?
ivm de toerenteller *D

Groet Erik

Voor de 'kleine onderdelen' moet ik nog een lijstje maken, moet hem nog demonteren :-)

Is voor een A model uit 76! Momenteel zit er een toerenteller in met bruine achtergrond en een high beam en neutraallampje, weet niet of het de originele is maar hij is wel defect :-)
Grtz !
 
Voor de 'kleine onderdelen' moet ik nog een lijstje maken, moet hem nog demonteren :-)

Is voor een A model uit 76! Momenteel zit er een toerenteller in met bruine achtergrond en een high beam en neutraallampje, weet niet of het de originele is maar hij is wel defect :-)
Grtz !
Heb je al gekeken of het niet de aandrijving of kabel is,die toerentellers gaan zelden zelf kapot.
 
Heb je al gekeken of het niet de aandrijving of kabel is,die toerentellers gaan zelden zelf kapot.

Heb de teller al open gehad, het veertje dat ervoor zorgt dat de naald terug naar beneden komt was gebroken. Heb deze weer vastgemaakt maar nu 'danst' de naald maar wat op en neer als hij in toeren stijgt..
 
Zo Henk jij wisselt nog al eens van motor!! Wel leuk dat je je best doet om de nummerborden af te plakken maar wel het volledig kenteken op een andere foto hebt staan waar letters en cijfers van nummerbord op staan...

Maar succes met de verkoop en de nieuwe aanwinst.
Een van de leukste dingen de jacht en de weg naar een motor die af is.

Dank is ook gewijzigd .....ja leuk joh dat wisselen :-) De Honda heb ik alweer een jaar :-)
 
Voor de 'kleine onderdelen' moet ik nog een lijstje maken, moet hem nog demonteren :-)

Is voor een A model uit 76! Momenteel zit er een toerenteller in met bruine achtergrond en een high beam en neutraallampje, weet niet of het de originele is maar hij is wel defect :-)
Grtz !


op een A model horen tellers met een blauwe achtergrond
full
 
Heb de teller al open gehad, het veertje dat ervoor zorgt dat de naald terug naar beneden komt was gebroken. Heb deze weer vastgemaakt maar nu 'danst' de naald maar wat op en neer als hij in toeren stijgt..
Dat dansen kwam wel vaker voor in die tijd als de motor aardig wat km,s hadden gelopen.
De teller verliest naarmate hij ouder word wat van zijn magnetisme en gaat daardoor slingeren.
Met een gebruikt ander exemplaar mag je hopen dat die het wel beter doet,alleen van
een nieuwe kan je er vanuit gaan dat die het goed doet.
 
Laatst bewerkt:
Allen,

Even voorstellen, ik ben Derek de Leeuw. 25 jaar en woon in Brabant. Rij sinds 2009 motor (18 jaar), altijd al supersport en momenteel een Rc8r red bull limited edition.

Gisteren heb ik een suzuki t500 van een bekende gekregen, hier heeft mijn vader zelfs nog op gereden toen hij jong was. Status van de motor is nogal bagger, overal roest het chroom is bijna niet meer te zien (roest erop).

Foto:
full


Mijn plan is om deze te gaan restauren om, om deze motor weer het leven in te blazen en er zelf veel van op te steken.

Mijn plan is om eerst te kijken of ik de motor aan de praat krijg en dan ga ik aan de looks werken. Nu heb ik vandaag de motor al deels gestript (motor blok eruit) om dit eens open te gaan trekken en alles goed schoon te gaan maken.

Wat vragen hierover, voor de blok/kop pakkingen weten jullie waar is daarvoor terecht kan? Ook mis ik een paar ondelen of zijn deze kapot zoals:
- rechterspiegel (missend)
- zijkap links (missend)
- snelheid en toerenteller (kapot)
- snelheid kabel (van voorwiel naar teller) (missend)
- koppelingshendel (kapot)

Er zullen vast nog wel wat dingen zijn. Maar dit zijn vooral de grote dingen.

Groetjes,
Derek
 
Ook zijn hieronder de nummers die op het frame staat. Iemand enog idee over werk model en bouwjaar het precies gaat (papieren zijn missend maar zit wel kenteken op)

SUZUKI
Model T500
Capacity 492cc
Weight 187kg
E.NO 35638
F.NO 35638

Groetjes
 
Aha Derek een T500 R uit 1971. Mooie kleur en leuke motor!!

Als ik zo op de foto kijk ziyt er nog al wat werk in!

Blok: reken sowieso op krukasrevisie vanwege de krukaskeerringen die meestal verdroogd zijn.
chroom: onderste vorkpoten, spatborden, beugels, koplamp knippers etc etc
spuitwerk moet wellicht opnieuw,
voor en achter wiel: velgen nieuwchroom of rvs vervangen, nieuwe spaken, banden
dan nog buddy seat etc etc

Maar er is veel kennis hier op forum.
Maar bereid je voor op best wel hoge kosten die deze t500 met zich mee gaat brengen!

Maar het is het waard. Zoveel t500 in originele staat zijn er niet meer

succes!!!!!
 
Allen,

Even voorstellen, ik ben Derek de Leeuw. 25 jaar en woon in Brabant. Rij sinds 2009 motor (18 jaar), altijd al supersport en momenteel een Rc8r red bull limited edition.

Gisteren heb ik een suzuki t500 van een bekende gekregen, hier heeft mijn vader zelfs nog op gereden toen hij jong was. Status van de motor is nogal bagger, overal roest het chroom is bijna niet meer te zien (roest erop).

Foto: [afbeelding]

Mijn plan is om deze te gaan restauren om, om deze motor weer het leven in te blazen en er zelf veel van op te steken.

Mijn plan is om eerst te kijken of ik de motor aan de praat krijg en dan ga ik aan de looks werken. Nu heb ik vandaag de motor al deels gestript (motor blok eruit) om dit eens open te gaan trekken en alles goed schoon te gaan maken.

Wat vragen hierover, voor de blok/kop pakkingen weten jullie waar is daarvoor terecht kan? Ook mis ik een paar ondelen of zijn deze kapot zoals:
- rechterspiegel (missend)
- zijkap links (missend)
- snelheid en toerenteller (kapot)
- snelheid kabel (van voorwiel naar teller) (missend)
- koppelingshendel (kapot)

Er zullen vast nog wel wat dingen zijn. Maar dit zijn vooral de grote dingen.

Groetjes,
Derek

Ha Derek dat kan een leuk ding worden.

Voor onderdelen kan je bij onderstaande adressen terecht.

Knalnaarpotz.nl - 2 Stroke Parts, World Wide Delivery
Welkom | Classic Suzuki Parts NL
 
Terug
Bovenaan Onderaan