Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Heren,

Bedankt voor de snelle reacties, zijn er mensen die hier een workshop/service/parts manual digitaal hebben voor deze motor?

Een investering van 4000 euro is aardig wat, maar ik heb het gevoel dat deze motor dat dan ook minimaal wel waard is. Dat houdt me zeker niet tegen!

Groetjes,
 
Nieuwe piepkes :)

full

full

full
 
Wegens einde T500 restauratie hobby, wil ik eens gaan opruimen ;( kan de ruimte wel heel erg gebruiken, en de euries in de huidige projecten stoppen :+

Dus: hulp, onderdelen, versnellingsbakken nodig van T500/GT500 :W

O, en ik verveel me niet, dus zit niet alle dagen op mf O-)
 
Laatst bewerkt:
Wegens einde T500 restauratie hobby, wil ik eens gaan opruimen ;( kan de ruimte wel heel erg gebruiken, en de euries in de huidige projecten stoppen :+

Dus: hulp, onderdelen, versnellingsbakken nodig van T500/GT500 :W

O, en ik verveel me niet, dus zit niet alle dagen op mf O-)

Heb je ook onderdelen voor een 71 t500 r? Ik zit met wat kapotte tellers, knipper en achterligt glas, verroest chrome, missende zijkap etc.
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook onderdelen voor een 71 t500 r? Ik zit met wat kapotte tellers, knipper en achterligt glas, verroest chrome, missende zijkap etc.

Ik heb ook veel kapotte tellers... misschien kun je met donor spul nog wat inelkaar knutselen? Knipper moet ik kijken (heb nog 1 stel nodig) achterlichtglas heb ik niet meer, zijkap maak ik zelf...

chroom werk is schaars, ik ben nu zelf met een partij aan het klaar maken/zoeken om opnieuw te laten verchromen (sorry ben een zeikerd, ben helaas niet gauw tevreden)

tis maar net wat je wil :+
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook onderdelen voor een 71 t500 r? Ik zit met wat kapotte tellers, knipper en achterligt glas, verroest chrome, missende zijkap etc.

Tellers zijn eventueel ook te repareren,kost alleen wel een paar centen.
Ik heb ooit mijn Kreidler teller laten repareren ,dat was 140,- aan kosten.
Maar ja beter dat dan niet te krijgen.
 
Heren (en dames?),

T500 blok eindelijk open gekregen, wat zitten sommige boutjes vast zeg!

Helaas heb ik met het loshalen van de koppeling een stuk van het koppelingshuis afgebroken... Zou dit nog te reparen zijn? Ik denk dat zoiets lassen ook niet alles is als het uberhaupt mogelijk is, en als het afbreekt als de motor draaid.. Is het eventueel met een pinnetje minder nog ok om ermee te rijden of komt er dan ook teveel onbalans in de motor?

Verder zagen alle tandwielen e.d. er nog goed uit. De carters hadden hun beste tijd wel gehad. Zat wel wat dutsen in en hier en daar kleine scheurtjes.

full

full
 
Slopert ;( ,hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar :? ,ga maar voor een andere kijken
want lassen gaat hem niet worden,en met 1 lamel minder rijden is ook niet echt de bedoeling. :N
 
Wie kan en wil mij helpen om te controleren of de CDI-unit van mijn GT500 nog wel goed werkt? Controleren met behulp van een multimeter is niet mogelijk :N . Ik heb alle andere elektrische componenten al gecontroleerd, de accu is net vervangen door een vers exemplaar en er zitten hagelnieuwe bougies in, maar er is geen enkele vonk.
Ik zoek iemand met een lopende GT500 of X7. Het plan is simpel: Ik neem mijn ("verdachte") CDI-unit mee, die sluiten we aan in plaats van je eigen CDI-unit, en als de motor dan niet start is mijn CDI-unit dus overleden. Start je motor ook met mijn CDI-unit, dan sta ik voor een raadsel :? en moet ik weer verder gaan zoeken.
Ik woon zelf in Schiedam, dus regio Rijnmond zou handig zijn, maar afstand is in principe geen probleem O-)

Groeten, :W

Gerrit
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan