Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Ik vind het wel een gave GT550 caferacer.......... doet mij ergens aan denken :)

full
 
Wie kan en wil mij helpen om te controleren of de CDI-unit van mijn GT500 nog wel goed werkt? Controleren met behulp van een multimeter is niet mogelijk :N . Ik heb alle andere elektrische componenten al gecontroleerd, de accu is net vervangen door een vers exemplaar en er zitten hagelnieuwe bougies in, maar er is geen enkele vonk.
Ik zoek iemand met een lopende GT500 of X7. Het plan is simpel: Ik neem mijn ("verdachte") CDI-unit mee, die sluiten we aan in plaats van je eigen CDI-unit, en als de motor dan niet start is mijn CDI-unit dus overleden. Start je motor ook met mijn CDI-unit, dan sta ik voor een raadsel :? en moet ik weer verder gaan zoeken.
Ik woon zelf in Schiedam, dus regio Rijnmond zou handig zijn, maar afstand is in principe geen probleem O-)

Groeten, :W

Gerrit

Wie kan Gerrit helpen??? Het wordt eens tijd dat hij de toerrit eens kan uitrijden... juni komt snel dichterbij })
 
De toerrit uitrijden zal dit jaar wel gaan lukken... O-)

Afgelopen zaterdag een bezoekje aan Friesland gebracht, en binnenkort rij ik met een andere GT500 rond! :Y :Y :Y

Ik ga nog even bedenken wat ik met mijn eigen GT ga doen. Verkopen, of slopen voor de onderdelen....

Voordeeltje: ik kan dan wel zelf even de truc met de CDI-units doen! :Y

Binnenkort dus weer lekker :] :] :]
 
Prijzen van RG500's blijven me verbazen, een opknappertje wordt verkocht voor dik 11000 Euro......

suzuki RG 500 Gamma Two Stroke Classic Uk BIKE, Not NSR RD 350 500 RGV 250 KR1S | eBay

Ja mooi he, wetende dat je er minstens 1 hebt :) Maar wat te denken van de prijzen van de RGV's?

3 Jaar geledens stonden de VJ22's gemiddeld te koop voor E 3000,- En VJ21's wilde niemand hebben. Nu 3 jaar later denkt iedereen met een VJ21 goud in handen te hebben met prijzen tot boven E6000,- En VJ22's worden echt schaars. En zeker die met de goede kleur.
 
Laatst bewerkt:
Klopt net als de Appie RS250 die zijn ook flink in prijs gestegen.
 
Laatst bewerkt:
Nou als je op details gaat letten moet er een hoop aan gebeuren, kuip- en spuitwerk is niet best meer.
 
Heren,

De restauratie is in gang. frame + andere delen zijn weg voor stralen + powdercoaten.
Vandaag gaat de krukas voor nieuw keerringen en O-ringen. Hopelijk is de rest is goed op nog te gebruiken e.g. lagers.

ook wil ik de blokdelen e.g. karters, zijcovers, cilinders en koppen aanpakken om dit allemaal weer mooi netjes te krijgen. Mijn plan is om alles te laten glasparelstralen en dan de zijcovers nog te polijsten. Is er verder nog iets nodig om het blok mooi te houden?, heb het idee dat het na een tijdje weer gaat verweren als ik er niet veel aan doe. Zijn hier nog opties voor?

Groetjes
 
Benzine zou ik nooit nemen,is toch een zeer giftig spulletje,neem dan wasbenzine als alternatief,of lampolie.
 
7c025149c0.JPG

7bc0ec1220.JPG


Vond nog een Suzuki achterlamp tussen mijn spullen.
Ja, het witte deel van het glas is gebroken.

Mocht je een zelfde kapje hebben met gebroken rood dan kun je van twee één maken.
(is mij meerdere malen gelukt met achterlamp kapjes van oude Suzuki 's DR)

Misschien kan iemand er wat mee. Om niet op te halen. :)
(of tegen vergoeding verzendkosten)
 
Ik vond tussen mijn spullen nog een nieuwe zwarte RG500 duo buddy,dus als er nog liefhebbers
voor zijn, koste nieuw bijna 280,- ,mag weg tegen elk aannemelijk bod.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan