Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Tja dat is natuurlijk moeilijk uit te leggen. Ik kan ook gewoon een moderne motor kopen. Rijdt ook veel beter. Of een die al gerestaureerd is. Maar het zelf doen geeft voldoening.maar als het inderdaad zwaar tegen gaat zitten laat ik het doen. Maar bij mijn Yamaha ging dit uitstekend zelf.

In die context bedoelde ik het niet,maar omdat het blijkbaar moeilijk schijnt te zijn een goed passend dekje te vinden is het makkelijker er gewoon 1 te laten maken,en geloof mij zo strak als een stoffeerder krijg je het zelf niet.
 
Eens! Toch ga ik het eerst met dit bestelde dekje proberen (hoezo eigenwijs?). Mocht dat niet lukken ga ik met dekje en origineel dekje naar stoffeerder toe om te kijken hoe of wat.
 
Vorige week is er een project van een Suzuki GT 750 bij mij op de heftafel komen te staan wat al zeer geruime tijd stil ligt. Gaat om een aangepast frame met een getuned blok met een uitlaatsysteem waarbij 1 uitlaat door het frame naar de andere kant loopt. Zoals de TR dat had.
Geen dynamo, geen startkoppeling, dus de krukas oogt wat korter. Nu is er een HPI ontsteking aan de rechterkant gemonteerd, de kant waar oorspronkelijk de dynamo zat. De eigenaar heeft deze HPI jaren geleden nieuw aangeschaft maar heeft nooit gefunctioneerd. Ik heb de montage gegevens van internet geplukt en alles lijkt goed gemonteerd te zitten. Ik heb wel de timing goed gezet volgens de instructie, maar hij vonkt totaal niet, echt helemaal niks. Ik heb de bougies eruit gedraaid en een sterke boormachine op de krukas gezet en stevig rondgedraaid, maar hij vertoont totaal geen leven. Deze ontsteking moet toch zonder accu zijn vonken kunnen leveren?
Massa is ook goed denk ik. Er zaten wat dunne draadjes aan en die heb ik vervangen door deugdelijke kabels.
Ik heb de indruk dat het aan de CDI kasten ligt. Ik heb gehoord dat er meerdere types van zijn..
Heeft iemand ervaring met deze ontstekingen?
 
Was leuk zaterdag Cor, moesten er even een stukje voor rijden, maar dan heb je wel wat...Ben blij dat ie het doet. Zo zie je maar weer dat een blik van de meester veel verheldering kan brengen... Ik heb vulbussen achter de modules gemaakt dus zit nu definitief op de goede plek ten opzichte van de magneet. Massa heb ik ook verbeterd. Nu aan de gang met de carburateurs...
 
Bedankt voor het compliment , ik heb gewoon wat meer ervaring met deze spullen das alles
Succes met de motor en ik zie jullie op de racebaan , als jullie nog wat willen weten , je weet me te vinden gr cor Samracing
Was leuk zaterdag Cor, moesten er even een stukje voor rijden, maar dan heb je wel wat...Ben blij dat ie het doet. Zo zie je maar weer dat een blik van de meester veel verheldering kan brengen... Ik heb vulbussen achter de modules gemaakt dus zit nu definitief op de goede plek ten opzichte van de magneet. Massa heb ik ook verbeterd. Nu aan de gang met de carburateurs...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het echt niet weten, anders moet je me eens de afmetingen van een RG250 schokbreker mailen.
 
Zo Bas uitverkoop aan het houden?,ik weet nog een mooi RG500 duokap kussentje te koop,
past mooi bij die kap. :Y :+
 
Aparte T500,maar voor bijna 10000 pond :?
Al had Barry Sheene er nog mee gereden had ik er dat niet voorover.
Beter daar een leuke RG500 van kopen :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan