afplaktape bijna niet plakkend..

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.081
10.975
nultwintig
wie weet waar ik dat krijgen kan,

tape die je op vers gespoten oppervlaktes kan plakken, liefst cm of 2 breed, zonder dat t je verf beschadigd of resten achterlaat..

krijg alleen treffers van meer dan 10 rollen..
of dat er verder geen verdere informatie bij staat..
gaat erom dat ik mn verse verf niet beschadig en strakke afscheiding maak...
 
Goed, en dan nu een iets andere reactie:

Géén troep van de Gamma of de Action gebruiken...... :N


(Mooi hé, zo'n forum waarbij je telkens een andere reactie krijgt :) )


Er zit een duidelijk kwaliteits- en productieverschil tussen de goedkope rollen tape van de Gamma/Action en een beter merk zoals bijvoorbeeld Tesa (wat ook bij de Gamma verkrijgbaar is).

Zo is bij de goedkope zooi de lijmkracht niet constant, dus de ene rol pleurt er zo vanaf en de andere plakt zo hard dat je de onderliggende verf meetrekt. De lijm hoeveelheid is vaak niet constant bij goedkoop en dus veel lijmresten op je werkstuk. De rand is vaak te ruw en staat te ver omhoog waardoor er verf onderloopt en vaak is goedkoop niet flexibel genoeg waardoor de tape loskomt als je er een strak bochtje mee wilt plakken.

Ik gebruik voor strak afplakwerk met afplaktape alleen maar de blauwe rollen van Tesa, niet de blauwe van de Gamma want dat zijn gewoon blauw geverfde standaard crépe rollen, meer niet. Sommige merken hebben ook fel gele rollen maar ik bedoel dat dunne en gladde tape, niet die crépe zooi

Maar eingenlijk gebruik ik helemaal geen schilderstape-achtig spul voor afplakwerk. Ik zet de lijnen uit met plastic lineertape en plak de rest af met schilderstape. het randje is dus van plastic tape waardoor het wel haarscherp blijft.

Blauwe Tesa kan ook, is 5 keer zo duur als een gewone rol troep van de Action en het zou desondanks best mogelijk zijn dat je met een rol van de Action ook goede resultaten bereikt.

Alleen voor die paar euro verschil ga ik het risico niet lopen, als het fout gaat verziek ik de reeds opgebouwde spuitlagen en dat repareren kost me een veelvoud in tijd & geld.

Just my two cents...
 
Laatst bewerkt:
Tape van Action, Gamma e.d. is inderdaad helemaal kut.
Je woont in Amsterdam zie ik, beter even langs gaan bij Spectrum Verfindustrie en een paar euro meer uitgeven voor goed tape dat niet lekt en meestal veel narigheid geeft.

Adres:

Langsom 3
1066 EW Amsterdam
020-6176923
 
Inderdaad goede tape gebruiken. Heb wel is gehad dat er overal lijm resten bleven zitten(wat een bende was dat...)
Bij een verf winkel gehaald maar dat was ook troep. Leuk voor de ramen af te plakken misschien...
 
hahahhhaahahaaa...

daar woon ik ook hoor..
alleen niet in sloten.. O-)
Dan begrijp je mijn grap ook wel.

Gaat ik doen....
Windows 10 heeft alleen geen paint meer.... dus ik moet even kijken hoe ik jouw iets ga berichten...

Komt goed!
*O*

Het mooiste programma van Micro Soft, dat zal toch niet?

In Windows-10 is the mspaint.exe full path, also in C:\Windows\system32\mspaint.exe e.g. %WINDIR%\system32\mspaint.exe!

Content:
1.) ... Start the ms-paint via Run-Command Dialog in Windows 10!
2.) ... Create a ms-paint desktop shortcut for the Windows-10 Desktop!
3.) ... Start the mspaint via Windows-10 Search!

Met andere woorden, we gaan een beetje terug naar DOS. Gelukkig zit CMD.EXE er ook nog in, kan je hem daarvandaan ook nog opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan