MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Het gebeurde aan het kruispunt in Steenokkerzeel, komende op de Tervuurse steenweg, met het opdraaien naar de Haachtsesteenweg. Je draait met 2 rijrichtingen tegelijkertijd af. De vrachtwagen stond nota bene op het linkervak om af te draaien, mijn vrouw op het rechtervak. Die kerel had 2 vakken nodig om af te draaien en beukte zo in de auto aan de chauffeurszijde die mooi in het vak reed. Ik rij zelf met de vrachtwagen, wat doet die kerel op dat linkse vak, dat vraag ik me eerst af. Dat is vragen om problemen. Hij reed met de zijn rechterneus-flank in de VW Golf.
Ik ga hier werk maken van de opvolging van het PV, en wens zeker het gevolg te kennen. Ik laat het er niet zo maar mee. Dit is nu 2 keer op korte tijd. In wat voor een wereld leven wij hier.
Maar ja, ze rijden zelfs door bij dodelijke ongevallen. Dit zijn geen mensen meer, maar onmensen.
Hebben geen moraal en zijn totaal gewetenloos, egoïstisch en egocentrisch.
Ja gelukkig is ze ongedeerd, maar we waren wel allebei ook een halve dag kwijt aan om alles te regelen en voor een vervangwagen te zoeken.
 
Ja, Old. Ik begrijp je woede.

Mooie handleiding by the way. Vooral die foto waar die juffrouw in de koffer zit van de Maxsym. Ze past er helemaal in. Wil dat nu zeggen dat het een grote koffer is of dat die Taiwanezen klein zijn?
 
Ja, ik zie de Westeuropese dames niet passen in de bagageruimte, lol.
Wat ik wel zie dat in China ze heel van houden van glimmer en glitter, als je de kleuren van hun MaxSYM ziet ...
Maar die bandenspanning die afleesbaar is en waarschuwt op het Lcd-scherm, dat vind ik dan wel nuttig. Spijtig dat ze dat hier niet standaard op leveren.
Ik vraag me wel af of firmware van het dashboard daar sowieso op voorzien is ? En of je dan met gelijk welke ventielsensorzenders kan werken ?
 
Laatst bewerkt:
ik heb onlangs ergens ventieldoppen gezien die de banden spanning controleert en bij te weinig druk geeft die een signaal op de gps. en gaan de topjes rood op lichten.
 
Mensen sterkte allemaal.
Gelukkig vallen verwondingen mee, al is n zwaar gekneusde pols nogal n probleem als die niet geneest.
(Mn vriendin had bij ongeluk motorrijles een zwaar gekneusde arm/elleboog, maar dat heelde niet goed, ontslagen, pijn, na 3 jaar weer blij want toch weer werk, mn bmw ingeruild voor n mp3 voor haar zodat we samen kunnen rijden)

Ongeluk zonder iemand te raken:
Lang geleden reed ik met mn auto naar t werk en het had onverwacht gesneeuwd die nacht en dus was alles bedekt onder dikke laag sneeuw.
Ik kom aanrijden op n kruising waarvan de stoplichten kapot zijn, ik op de voorrangsweg.
Rechts trekt een auto op en stopt midden op de baan (waarschijnlijk dacht hij dat hij goed stond maar door de sneeuw had hij niet in de gaten dat hij zn auto dwars op de weg stil had gezet.

Ik wijk uit, glij langs hem heen en kom tot stilstand tegen een vuilniswagen.
Vuilniswagen n krasje, mijn auto total loss en die man..rijdt door!!
Gelukkig had de vrachtwagenchauffeur het kenteken opgeschreven.

Heb het toch vergoed gekregen, ondanks dat die man mij niet geraakt had.
 
Hallo, iedereen bedankt voor attenties!

@old-s :
Het was droog en aangenaam weer! Ik had mijn motojas, helm en handschoenen aan, alles volgens de regels want het is al gevaarlijk genoeg!

Het is al total loss volgens de dealer als de herstellingskosten meer dan de helft is van de cataloguswaarde! De hele voorkant (carosserie en lampen) is stuk, veer/vork licht gebogen, radiator een klein gat en dus ook stuk...

ik stond op mijn rijstrook achter vrachtwagen. De vrachtwagen sloeg af en reed zijwegje in. Ik vervolgde mijn weg en zag plots wagen voor mij die dwars op mijn rijstrook bevond. Ik remde, botst ertegen en voor ik het wist lag ik op de grond. Heb een getuige die blijkbaar alles gezien heeft dus wacht ik even op verslag... Volgens mij ben ik in mijn recht want ik bleef op mijn rijstrook en andere voertuig had gemanufreerd.
Ach, ik neem afwachtende houding aan en zullen wel zien wat uit de bus komt...

Ondertussen heeft dokter mijn pols toch in gips gezet. pffff

Jullie allen met oog op herfstweer : wees voorzichtig en geniet van jullie ritten!
 
Laatst bewerkt:
Ja, het belang van met een goeie kledij, helm, schoenen en handschoenen rond te rijden, is o zo belangrijk. Als je iets tegenkomt besef je dat nog meer.

Ik wist niet dat de motor al total loss verklaard wordt als de herstellingskosten 50% zijn van de cataloguswaarde. Eigenlijk is dat erg, want zonder de verplichting tot herstelling (als het frame natuurlijk niet verwrongen is, en de balans weg is), krijg je dan een peulschil terugbetaald als je in je recht bent. En daarvoor heb je natuurlijk niet direct een vervangende nieuwe of tweedehandse.

Ik denk dat het alle kanten op kan als ik de omstandigheden lees :
- voor : dat de tegenpartij zich dwars op je rijvak bevond, en dus een gevaarlijk obstakel was.
- tegen : in het verkeersreglement staat dat je altijd voor een obstakel moet kunnen stoppen.
De vraag is natuurlijk of de auto op de weg aan het komen was van een oprit of zo.
Als ik dat lees heeft die man misschien de vrachtwagen gebruikt als scherm om zo de baan op te rijden.
Maar alleen jij en die andere bestuurder weten echt wat er gebeurd is.

Ik wens je een spoedig herstel met de pols. Lichamelijke letsels altijd vermelden in de schade !!!
Ik hoop voor jou dat je nu geen schrik opgedaan hebt met met motor(scooter)rijden.
Denk maar gewoon terug dan aan jullie mooie reis naar het zuiden van Frankrijk dit jaar, dan komen de kriebels zeker terug.


Oh, ja, voor de deelnemers (zeker Erik en Mario) die op 17/10/2015 meereden met de DBS Najaarsrit met vertrek in Peer doorheen Belgische Limburg : ik heb de RAR-bestand met foto's en wat ik gefilmd heb tijdens de rit, met mijn smartphone met dashcam-app, op de website van DBS gezet ... de linken waar je het kan afhalen vanuit mijn Dropbox.
 
Ja Old-S,
ik zou graag direct terug willen rijden maar alles hangt natuurlijk af van het financieelplaatje, hé.
En ja dat ongevalletje heeft mij toch een zekere impact achtergelaten... echt wel!
 
Laatst bewerkt:
Wat erg is dat de som van alle onderdelen (zonder montage !) een veelvoud kost van wat de motor(scooter) in zijn geheel kost. Daardoor wordt die rap "total loss" verklaard.
Maar indien het frame één kleine maatafwijking vertoont in het oorspronkelijke 3D-model, dan krijg je dit bijna niet meer goed, en ga je zeker op snelheid een raar gevoel krijgen en geen optimale balancering en wegligging.
Ja, een ongeval blijft altijd wat nawerken, zeker omdat je er zelf een letsel aan hebt overgehouden en omdat er nog de onzekerheid speelt van of je iemand iets kan verhalen.
Ik hoop echt zat alles weer goed komt en je toch nog veel kan recupereren.
 
@Rotgerbo

Iets soortgelijks is mij een paar jaar geleden ook overkomen. De tegenpartij was ook nog eens een collega van me hoorde ik later. Ik kende de hele man niet. Maar wat een gezeur kan je er van hebben. Er is door de politie proces-verbaal opgemaakt, maar de tegenpartij heeft later tegenover de verzekeringsmaatschappij alles omgedraaid, zodat het net leek of hij onschuldig was. Op aanraden van de motordealer heb ik een letselschade advocaat in de arm genomen.
Dus als de tegenpartij moeilijk gaat doen niet te lang wachten met het inschakelen van een letselschade advocaat.

Mijn pols was wat gecompliceerd gebroken en die is een paar dagen later operatief hersteld door middel van een metalen plaat. Al met al ben je er een tijd mee zoet. Gelukkig wist de rechtsbijstand advocaat ook de letselschade te claimen. Toevallig hadden we ook nog dezelfde verzekeringsmaatschappij.

Mijn scooter had ongeveer dezelfde schade als jij beschrijft en die werd ook total loss verklaard. Ik kreeg wel de nieuwwaarde uitgekeerd, omdat de scooter nog geen drie jaar oud was. Dat was nog een geluk bij een ongeluk.

Ik wens je succes met de afwikkeling van de schade en herstel meet je pols.
 
Dank Old-S!

@JOS GP
Nieuwwaarde voor jouw 3 jaar oude motoscooter??
Dan zou ik zeker de volledige waarde moeten krijgen want mijn maxsymmeke was amper 4 maanden oud en 6000km verder, allez laat ons hopen...
 
Ja, ik wist ook niet wat ik hoorde, maar het stond zo in de verzekeringsvoorwaarden. Ik was er blij mee. Je zou de voorwaarden even kunnen doornemen.
 
@old-scooterfan mijn complimenten voor de leuke foto's en filmpje de tekst er bij is wel heel leuk gedaan. keep up the good work. :-) mvg
 
Zo mijn maxsymeke geupgraded voor de winterperiode ;)

heb hand protectors geplaatst tegen de regen en wind , zodat men handschoenen droog gaan blijven tijden de regenval in de winter , heb het een keer voor gehad in de regen rijden en mijn handschoenen waren klets nat :( , ni aangenaam moet ik zeggen , de handprotectors zouden dit in de toekomst moeten tegen gaan ( handprotectors zijn van piaggo voor de MP3 scooters , minst kleine extra aanpassing gemakkelijk te plaatsten ( 10 min werk per stuk ))

hierbij enkele fotookes :]

Jd2thbHw1VwRkLRj6VH53CObuk_izg39iQrMOhsPxhMvNhEymWLucBJdhMzpu-qfGNzYmoWyL1YgGvrKe0XvbPw5IFsrPXe6tQQ4HunbvkBNWtF6dQMXmafOUkbSi7Iz-74Ku4FAWei46mn6WCcLIV2VLTB-kN9t8huLyVX4hrtT9GuxeLBiNv7Sq5UUepkOTedz9GDR_phdmAAEhbyDA2OdKnCQDu2bUcBSEhcl7MNCJIGO1eu6vOnjU32NbUkcb-UuzpXewdxP3_rNtz2zhx4nScJomNreQpt8aF0aN4iw_S8jBVIbD8eQ3RLGJvg26V_wkFYMeqh25LHKygNbzCnKbzjttMo9e8gBngZ3InIw71t1KGNsL70Rxk_MLDYLEPJ4at2YGOUB8M2B8zrGhpeiFZxTsZk5SLiaPk9LgxK3Z0OCv1CTn97qw7djsrzy44mVULAXFMZ_relNcnwdSBTwDPbUFsTXqrZHQh3ho1AjnpU0g-kVr-3Fid7EsgjzuOZXYAlm7nTG36UgeAmtkgLOwisiR1_eeOr0RIhswGk=w600-h800-no


u9vE9USq4DV7T_ZuxohCqWVM1lK0hhtsEwUPhKgL9L76l4dwosKys7P_cSUYFCMbUs2-7CVPm0dZuTZbqSlCfRZIrqNqpT9xaZngU6G9tpwO-vzNkW2EyO7l0Go4btdx2wWL36L_5IaeRnpjCdSjknEa-_DhDA6N0u18PAbonHs-U3ecq3vtdII5KEPl3FS8O1JYHojV8Yx8wipsGBsKosf9ds_2_0jQyi6WTpXFoya2wBqSlWvjDWkDwJjlaR1giKpKYKpTj2Lw_Bcq509073Nyb57lY1Wk1gB8K-YmsvzhPmb0-ZVQabuj2cMlnwK48Jl0pnuPKQP0KbxK8ZX6kt3MXL4GMH403fZy1BsA_aTn4zdUsteahDLwuRNXOiXuw9eijZUPbrZ7_RKjl3THDN5uyvBi-Sebu1g8-4uBpZ7H3xVRy5KPubvVFTpweBr0SWzafnYX7rHWt-17EIBHy3IjsS4k7NVEvFmxffIAwaphVjfJvHEahNxjPYRvG7v9MskCbnaFOH3nRhZFO7Y_646zHzJbVwxq1O8d4WyksAo=w600-h800-no


WRtnBEBt-5-qdoSzDwlyM7TydJaAZ16218iJQgVOCH_GZ9pjSCGH10w5G4teZvZG1I3x4DLIAJ3Fc5pkZoU9wtJc31QbWBjGL4LgZzc1OIY_uSFBIQRGuaCiYMG1ksCD2iDTbsiDl77FHSxjynkYgbgKr02aFkn9OaQUEAQeS-yObC_aV6f1jkmjBNxyjQ28u61v66NMD-HirOggW2zUWp7A_ZGBBEML9odKFZFEBPDZqEzLnSwfqp-Uu6MfgbfEZgvTJQ-zRZzb2S7pxDg0lE2DvrJTiAoMIU7UwBR-JwBrggRLifJl5wBguDhcIY3w55kRXsL855FJY62S6kyYYNGi0fP31O1na6YBxq11jqPKZNjZYcOOuS3B8DCaKfjc-9W-jK_lE2imLGa4-GAlsYfpNWbJBg0U8xcPPW7hRxozLYmLj5w1xKVQG91OAgXVghVwKtiN0k4-uSb1rCVBO8z_LhtL2vVcpHgYOshzIjls9er5KltiYgwfIsv1GWS0aobC-_TdW4cTyjC_JCrsfrY8SP9DllzRTjpk0MIPvh8=w600-h800-no



alleen spijtig , de komende twee weken kan ik niet rijden door een hand operatie , ;( en dit met zon schoon weer :X
 
Laatst bewerkt:
Schitterend toer-weer vandaag. Brugge - via via - Geraardsbergen - 'terrasje' - en terug. 180 km met z'n tweetjes onder een stralend zonnetje... Toch fris eens de zon onder was. Maar genoten van het tripje en het terrasje.

@Krispy: handprotectors zeker aan te raden voor 4-seizoen rijders. Je foto's zie ik echter niet op dit forum.
 
@goodtimes
Ja, heel mooi toerweer, alleen spijtig dat ik nog geen tijd heb gehad om te gaan toeren. Teveel werk.
En gisteren was het kerkhovendag.

@Krispy
Je hebt stilaan een Executive Full-Option MaxSYM600. Ik zie wel dat je ook een manusjevanalles bent.
Mocht je zin hebben om één van de komende zondagen eens mee te gaan toeren, laat je maar iets weten.

@sym fan
De filmkwaliteit was nog niet zo goed, het was meer een test, en daarom werd er enkel gefilmd in SD, maar de camera in mijn smartphone laat ook toe om in HD 720 en Full HD 1040 te filmen. Onlangs heb ik het even getest, en dit is natuurlijk veel beter en scherper. Alleen heb je voor een 40 min filmen snel 10 tot 20 GB nodig, maar ik heb er genoeg geheugen op zitten via de micro-SD kaart van 32 GB en de 16 GB aan intern geheugen.
 
Ik vrees Johnny dat je zelf een bevestigingschassis in elkaar moet steken dat goed verankerd kan worden om dan de koffers naar keuze op vast te zetten. GIVI heeft allerhande zijkoffers, maar ook andere merken.
Je hebt 2 bevestigingspunten via elke side bar (handvat achteraan voor passagier).
Naar onder toe wordt het moeilijker om te gaan verankeren ... misschien met wat vindingrijkheid.
Maar jij hebt dat ongetwijfeld, als ik herinner hoe je je aanhangwagen hebt gemaakt.
Ben je de zijtassen beu ? Deze kunnen ook afgesloten worden hoor, mits wat vindingrijkheid.
Ik gebruik een fijne ketting die door de eindpunten van de ritssluiting gaan en dan door de ogen van de tas met een sleutelhangslotje vastzetten, 1 voor elke tas. Het houdt een dief toch even bezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan