MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Hey, Stefan, hoe gaat het met de knie ? Alles in orde ? Terug aan het rijden ?
Ik denk volgende week zondag een trip met meet en greet te plannen naar de Nederlandse kust, Hoek van Holland. Zijn er geïnteresseerden voor ?

Met welke GPS systeem rij je, Mario ? Stuur me anders je e-mailadres via een PM naar me. Ik zal dan later de kaart en GPS-file doorsturen.
 
Met de knie gaat het al weer beter. Ik rij weer. :] :) :)
Ik ga wel nog 3x per week naar de kinesist want er is nog wat werk aan de knie.

Volgende week ga ik ook moeten passen. Er staat een uitstap gepland naar Scheveningen met overnachting. Samen met de vrouw en de hond. De maxsym gaat niet mee.
 
Laatst bewerkt:
Als je die zondag nog in Scheveningen bent, zitten we heel dicht in de buurt, want Hoek van Holland is niet ver van Scheveningen, soms doe ik beiden op 1 dag.
Ik denk dat er langs het strand van Scheveningen niet veel meer is te zien inzake drink- en eetgelegenheden, want in Scheveningen moet alles van het strand weg tussen 1 oktober en 1 of eind april. In Hoek van Holland blijft alles gans het jaar staan op het strand.
Misschien een tip voor als je in Scheveningen zit, om even naar Hoek van Holland te rijden.
Ik ben er zeker van dat je er aangenaam van verrast zal zijn.
Geniet van het komende weekend Stefan, en misschien lopen we elkaar daar nog tegen het lijf.
 
Helaba Eddy, ik dacht gelezen te hebben dat je niet ging proeven................. was de lokroep te groot????. :-) :-)
 
Wel, Erik, in Reims drinken ze champagne zoals er hier koffie gedronken wordt. Er is daar een locatie waar je verschillende champagnebars naast elkaar hebt liggen.
Voor het bedrag dat je hier een porto koopt, drink je daar een coupke champagne, en je mag kiezen tussen verschillende soorten.
Om 18:30 was ik terug thuis, maar de MaxSYM heeft nu wel een wasbeurt nodig, deze morgen lagen de banen, vooral de binnenbanen er vettig bij, door de regen van vorige nacht.
Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn om volgend jaar eens een toer van 1 of 2 dagen naar Parijs te rijden ? Dit zat vandaag al in mijn hoofd te spelen.
 
Heb vandaag gezien dat er geen koelvloeistof meer aanwezig is in het reservoir onder de linkse voettrede. Mag ik daar gewoon water bijvoegen ? Mijn oliepeil staat ook zeer laag, staat bijna op het minimum. Ik heb nu 10500 km gereden, nog 500 en hij gaat binnen voor onderhoud. 1000,6000,11000 kms dit zijn mijn onderhoudsschema's. Voor mijn vaste zijkoffers ben ik nog op zoek naar 2 de handse dan ga ik beugels maken voor bevestiging.
 
voor koelvloeistof is subzero van denicol ideaal voor alu radiators en heeft zelfs betere koel eigenschappen zou de temperatuur met 10 graden laten zakken. gebruik die altijd en nog nooit problemen gehad. mvg
 
@Dedollekever
Gewoon bijvulllen met SYM BRAMAX H68 radiator agent (Concentratie 50%), of koelvloeistofmiddel tot -36°C (zie of je moet mengen met water, staat op de verpakking in functie van de minimum gebruikstemperatuur). Zeker geen gewoon water bijvullen.
Koelvloeistof heeft een hoger kookpunt en koelt ook beter dan gewoon water.
Altijd opletten bij het bijvullen, zeker als je het doet via de ingang, gelegen onder de batterij.
Zorg dat het niveau tussen max. en min. blijft (zie aanduidingen van het reserveexpansievat onder de linkertreeplank). Vul het best bij koude motor.
Olieverbruik is gekend bij de MaxSYM600, zeker als je sportief gaat rijden. Gewoon regelmatig controleren en bijvullen met dezelfde type olie die gebruikt werd bij de oliewissel bij het onderhoud.
Vul bij tot het bovenste max.peil (is gemarkeerd naast het olievenstertje).
 
Laatst bewerkt:
Antwoord op vraag van Old;
(Hoe is het met de voet, Robert ? Alles terug in orde, weer volop aan het toeren )


Voet is bijna terug in orde Eddy. We hebben vorige zondag een trip van ong.350 km gereden. We zijn ook in Doel gepasseerd om foto's te maken nu het nog bestaat.

Ik had na de middag weer het probleem van inhouden. Heb dat vroeger gehad toen ik benzine E10 getankt had, maar is toen terug verdwenen zonder fout te hebben gevonden. Zondag begon het plots weer. We reden door Antwerpen stad en de Maxsym wilde niet meer boven 3000 toeren draaien, hield zelfs in bij meer gas geven. Optrekken ging tot 50 km/u en dan met moeite naar 70/u en zo van de éne licht naar het andere, plezant is anders.

Intussen is de CPU al met de computer getest maar geeft geen fouten. Nu zijn we bezig met de invoerder om een oplossing te vinden.

Het probleem met mijn Metzeler FFW voorband heb ik kunnen oplossen bij de nodige versleten banden wissel.
Met de combinatie voor en achter Metzeler banden was niet te rijden boven 120 km/u, daarom had ik vorige keer een Metzeler achteraan en een Bridgestone vooraan moeten plaatsen. Ik heb nu achteraan een nieuwe Heidenau K66 band gemonteerd en vooraan de Metzeler F.F.W en kan nu probleemloos 160 km/u rijden. Met deze banden combinatie is er geen probleem meer met de Metzeler voorband. Mijn Maxsym is nu ook bij hoge snelheden baanvast en het stuurgedrag is veel soepeler.
Klinkt raar maar intussen toch al dikke 600 km mee gereden en dat liegt niet.
 
@jarolo
Dat is echt rot. Als de diagnose van de ECU goed is, en met hetgeen je al voor gehad hebt, zou ik al beginnnen denken aan een slechte injector. Misschien eens nuttig om een injector-cleaner in de brandstof te doen. Dat lost soms ook het probleem op.
Ik ben echt wel benieuwd wat de oorzaak is, laat maar iets weten.
Ik hoop dat dit snel opgelost is.
Ik ben nog altijd erg tevreden over mijn Maxxis banden, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik veel autosnelweg rij.

@sym fan
Ik heb je net een Privé bericht gestuurd.
 
@ Old,
Er is intussen al injector-cleaner ingegoten en de invoerder denkt ook aan een probleem met de ontstekingsspoel, volgende week komt er een nieuwe in.
 
Ik heb net een nieuwe toer aan het maken geweest naar Le Crotoy (baai in Normadië aan Zee) over Arras (met stopplaats). Maar is best een pittige dagrit. 535 km-7u32 in het zadel.
Indien ik deze rij, is het vroeg vertrekken en laat thuis.
Arras ken ik, heel mooie stad en heerlijk om te eten met mooi centrum.
Iemand al in Le Crotoy geweest ?
Zouden er kandidaten zijn om deze rit mee te rijden in 1 dag ?
In Nederland, vanaf Zuid-Holland zou het weer kans geven op regen.
België en Noord-Frankrijk zou droog en zon met wisselende bewolking.

Hieronder even de visuele route :
full


Ik denk dat het morgen deze route gaat worden.
Vertrek in Kortenberg om 08:30-09:00.
Als er mensen willen meerijden of aanpikken, laat maar iets weten.
:] :) ;)
 
Laatst bewerkt:
vandaag een stevige winderige rit gemaakt met old scooterfan naar de baai van normandie (le crotoy) was voor mij een tocht van 645 km. was een mooie afwisselende tocht met heel mooie pittoreske dorpjes. bedankt edddy voor de mooie tocht. grtjs mario
 
Graag gedaan Mario (sym fan). Chapeau voor wat jij gepresteerd hebt met je SYM Joymax 125i.
Autosnelweg toch rond de 100-103 km/u GPS snelheid. SYM maakt toch heel goeie motorscooters.
Ik zie in dat segment van 125cc weinigen dat doen. En je zit ook goed beschermd. Heel mooie scoot trouwens.
Ja, in Arras en vanaf daar naar La Crotoy en terug naar Arras was het heerlijk toeren. Mits ik op de terugweg een parallelle weg heb herwerkt, hebben we toch veel verscheidenheid meegemaakt.
In Arras hebben we dan entrecote met frietjes gegeten voor 10,70 €, je hebt dat in België kwijt aan een frietkot met een snack.
Toen we in te terugreis Arras weer even aandeden in het centrum, was het heel mooi verlicht, echt een prachtstad.
In La Crotoy kwamen we nog een andere Belgische motorrijderskoppel tegen met de Goldwing.
La Crotoy is zo'n typisch Normadisch dorpje, in een baai aan de kust, waar je enkele zaken hadden die hen verse vis en delicatessen in kraampjes en open winkels tentoonstelden. Heerlijk die geur.
Met mijn 550 km had ik er ook een lange rit opzitten, ook rekening houdend dat ik me aan de Joymax van Mario aanpaste op de autosnelweg. Eens op de andere wegen, deed de Joymax helemaal niet onder.
Wel opletten voor degenen die deze rit eens willen rijden : want er staan heel veel flitspalen in Frankrijk, en in allerlei soorten gedaanten.
Je ziet ook dat iedereen er zich toch aan houdt, zeker nu in Frankrijk er ook het rijbewijs met punten is. Maar als je dan door de dorpjes rijdt aan 50, dan rij je niet alleen veilig maar geniet je ook meer.
Ik heb ook maar 1 keer getankt onderweg, dus verbruik was laag.
Nogmaals dank Mario om samen dit avontuur te rijden. :) ;)
Ik stuur je later de foto's door.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan