MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

@guy ik heb de pullys gehad op mijn 600i was een merkbaar verschil in acceleren en hernemen maar topsnelheid ging wel fors naar benden top was rond 150 km/h gps. en je draait wel iets hogere toeren. heb ze trouwens toen ik mijn maxsym verkocht ze er terug uit gehaald. mvg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde ervaring als Wouwer hierboven, toerental omhoog en topsnelheid naar beneden. Acceleratie was iets beter en gaan langer mee. Ik heb nu terug de gewone van SYM er in gezet en dat bevalt mij nog het best.
 
Laatst bewerkt:
Allee, geen aanrader dan, Nochtans geven ze hieromtrent veel positieve info over, maar je moet het zelf ondervinden, en ik moet zeggen, als de vaststelling van jullie lees, zijn jullie niet echt tevreden over de aanpassingen.,Nog effen bekijken dan maar.
 
Als ik het zou veranderen,. zou ik de ganse inboedel veranderen,ook het gedeelte waar de rollen inzitten,Pully heeft daar ook een onderdeel voor, (alles van Pulley) maar dat gaat wel een kleine 700 € kosten dacht ik.Nu een andervraagje, heeft er iemand een navigatie systeem in het midden geplaats (op het stuur) of op de cover van het stuur, lijkt mij de beste plaats, maar weet niet hoe ik daar moet aan beginnen.
 
full

Hier tussen in geplaatst.
 
Persoonlijk zou ik het daar niet plaatsen , nogal laag om naar te kijken (kan je gps en weg niet samen in een oogopslag bekijken )

Ik heb hem bovenop de teller behuizing geplaatst , tussen scherm en afdekking tellereenheid )

Hiervan zijn verschillende foto in dit draadje te vinden

Succes dermee
 
ik had mijn gps ook bovenop het dashboard gezet is de beste plaats zit hij ook nog beetje beschermd als het regent. P.S. als je 700€ wilt spenderen voor de maxsym sneller te doen acceleren vind ik dat je beter een motor of een 2 cilinder scooter neemt. ga je meer geniet van hebben. nu gaat alles gwn weg sneller slijten zekers de riem.
 
Hey, bedankt voor jullie meningen, maar ik zou enkel het vervangen als de originele versleten of aan vervanging toe zijn, zeker niet eerder. Maar het is niet dat ik een snelheid- duivel ben, maar als je het nodig hebt (zoals in de bergen) is het goed wat meer of betere trekkracht te hebben.
En ja , als het allemaal wat sneller verslijt, watever, Er zijn meer scooters dan ik er zal zijn toch.
Dat is het minste van mijn zorg.
Ik ben best tevreden met de maxsym, maar met de tijd ga ik toch wel over schakelen naar de BMW 650. (60 pk) heeft wel iets te vertellen,
 
Ik heb de 15g sliders gestoken in combinatie met de tech pulley kiss clutch (de straffere drukveer niet vergeten )
.da geeft een snelle start😆.de topsnelheid is inderdaad iets minder ....bij 120 vind ik het allang meer dan snel genoeg .ik ben dik content van deze setup .vooral de soepelere en snellere acceleratie zijn pluspunten .nu nog de veertjes in de koppeling veranderen en ik vertrek nog wa sneller ....dolle pret 😆
 
Het betere weer komt er aan. Als alles goed zit ga ik zondag eens toeren. Ik kijk er echt naar uit.
De gezondheid laat het me toe.

@Guy5712
Als je een GPS-systeem wil plaatsen raad ik je ook aan om het te monteren boven de afdekking boven je dashboard en onder je scherm. Als je op het forum hier wat opzoekt vind je voldoende foto's en details. Best werk je met een RAM Mount systeem, en demonteer je best je scherm eerst en dan die afdekkap. Om een eventuele voedingskabel naar je USB-aansluiting te brengen zal je best de neus er eens afhalen, zo kan je het best en het meest verzorgd werken, en zorg je er voor dat die kabel niet in de weg komt te zitten van je voorvork.
Qua tuning kan je inderdaag de accelleratie verbeteren door andere rolletjes (lager gewicht) te monteren, eventueel gecombineerd met andere drukveer en andere koppelingsveertjes. Alleen opletten, want dit moet perfect afgesteld staan en hou er rekening mee dat je aandrijfriem sneller zal verslijten.
Als je je topsnelheid wil behouden, doe je best niets.
Ik vind persoonlijk de MaxSYM's voldoende optrekken, het zijn Maxiscooters hé, geen streetbikes.
De BMW 650 GT is een mooi machine. Je moet er alleen meer dan het dubbele voor neerleggen. Voor zulke bedragen heb je ook goeie geschakelde toermotoren of met een beetje opleg. Ik vind het raar dat je dan toch voor de MaxSYM600 gegaan bent, als je nu al spreekt van nadien over te gaan naar een BMW 650. Best doe je eerst wat testritten met diverse merken, en dan neem je een beslissing voor wat voor jouw primeert (prijs/kwaliteit, comfort, snelheid, merk, .....)
Toer je graag en zit je graag beschermd ook in de winter, is een maxiscooter wel een voordeel.
Succes met wat je ook van plan bent. Mvg. Eddy :) ;)
 
Ja, eigenlijk heb ik verleden jaar na enkele jaren niet meer gereden te hebben besloten om opnieuw de motor op te gaan. Ik heb jaren gereden met tamelijk zware motoren, maar nu wil ik enkel wat genieten met mijn vriendin en wat ritjes maken, en ...comfort is belangrijk,(ben ook wat ouder geworden)
Schakelen is daarmee uit den boze, wil ik niet meer.
En om deze redenen heb ik een Maxsym gekocht. Maar natuurlijk wil ik nu ook misschien wat meer power. dit jaar ga ik zeker verder met mijn Maxsym 600i.
 
@Webengine
Jan, kleine correctie ivm onderhoudsintervallen :

MaxSym 400
Kleppen Inspectie elke 10.000km.
Olie=5000km/Olie-filter(2)(karton) 10000km.
Transmissie olie elke 10.000km.
Luchtfilter vervangen bij 10.000km.
V-Snaar 15.000km.(in de praktijk alle 20000km).

MaxSym 600
Kleppen Inspectie elke 12.000km (in de praktijk op 1000 km dan op veelvouden van 18000 km).
Olie= 6000 km / Olie-filter(2)(karton) 12000km.
Transmissie olie elke 12000km.
Luchtfilter vervangen bij 12000km.
V-Snaar 18000km (in de praktijk alle 24000km).

Nu, het kan zijn dat de nieuwe MaxSym's 400 andere intervallen hebben, maar dit zijn deze dit ik had toen ik nog een 400 had.
 
Zondag gaan ik en Mario(Wouwer hier) een uitstap doen naar Hoek van Holland.(aan de Nederlandse kust, tegen de inham van de Haven van Rotterdam). (voorziene aankomst daar tussen 13:30 and 14:00)
We zullen afspreken in Merksem rond 10:30 aan de McDonald om van daaruit samen te rijden.
Er is een nieuwe zaak geopend op het strand. We nemen ook onze laarzen mee om een strandwandeling te maken daar, nadien iets drinken en eten.
We stoppen tussenin in Minderhout langs de autosnelweg om een koffie te drinken en eventueel een broodje te eten. (Minderhout ligt voor mij ongeveer half weg).
Als er mensen zijn die graag eens meerijden of voor een "Meet and Greet" ter plaatse, laat maar iets weten.
Zondag zou het droog blijven tijdens die rit, zeker in Nederland.
Mvg. Eddy :) ;)
:] :] :t
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog altijd aan het wachten op nieuws van de fabriek in Taiwan. Ik veronderstel toch dat ze daarginder intussen uitgefeest zijn en terug aan het werk.

De vraag over mijn Maxsym600i is nochtans heel simpel.

Ik heb mijn vorkpoten open gedaan omdat aan de linker kant de oliekeerring wegens lek moest vervangen worden. Na montage van de nieuwe keerringen stel ik vast dat de linker poot echt veel moeilijker en trager in en uit veert.
Soms wordt dit gedaan bij sommige motoren maar dan heb je dus twee verschillende onderdelen nummers.
Bij onze Maxsym600 is er echter maar 1 nummer opgegeven op alle tekeningen, ook op de officiële van SYM zelf.

Ik heb dan de poten terug uit mekaar gehaald en ontdekt dat de demper onderin de poten verschillend is. In de rechter poot heeft het gesloten buisje onderin 2 grotere gaten en bovenin 2 kleine. Links heeft dat buisje onderin ook 2 grotere gaten maar boven zijn er geen gaten. Er is dan ook wel degelijk een verschil tussen linker en rechter veerpoot.

Er moeten dan ook ofwel verschillende onderdeel nummers zijn ofwel is er iets verkeerd met mijn vork.

Ik denk aan het tweede omdat van in het begin mijn ABS heel vlug ingrijpt. Bijvoorbeeld in een afdaling met kasseien kan ik zelfs niet stoppen als ik de voorrem gebruik.

Ben nu al weken (maand) op een antwoord aan het wachten en zou nu eindelijk alles terug willen monteren.
Volgende maand beginnen we terug met dag- en buitenlandse ritten dus zou ik graag het boeltje weer in mekaar hebben.


Het is een hele uitleg geworden en mijn vraag is dan ook of iemand hier de juiste samenstelling kent.

Zo ziet mijne tuffer er nu uit.
152ma6b.jpg

Ik heb zelfs een Symzusje Joyride200 bij gekocht voor in en rond leuven.
2rdvxg8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Robert, ik had even gekeken in mijn Excel Spreadsheet die ik ooit eens gevonden heb online, en hier ook heb vermeld, maar daar geeft men geen verschillen van onderdelen, tussen links en rechts.
Heb je met MotorSprint geen antwoord gekregen ? Misschien eens rechtstreeks bellen met de invoerder of eens tot in Kontich rijden waar ze zitten, als het wat lang duurt.
 
Laatst bewerkt:
Eddy, Bart heeft al verschillende keren gebeld en gemaild naar de invoerder maar die weet het ook niet. Hij, de invoerder ging contact opnemen met de fabriek in Taywan maar die waren toen gesloten wegens het nieuwjaar (het jaar van de haan of kip). Intussen is er nog altijd geen antwoord. Weten die het zelf niet en zijn ze het het daar aan het uitpluizen wat er niet klopt, ik weet het niet.

Met de invoerder kun je geen rechtstreeks contact opnemen. Ik heb dat vroeger al geprobeerd maar dan krijg je als antwoord dat je je tot Bart moet wenden. Die kan ook niet meer doen dan informeren zekers.
 
Laatst bewerkt:
@Guy5712
Dit lijkt me de RAM-B-367U, als sokkel, met de RAM-B-201U-A als arm.
Zorg dat je een grote rondel eronder plaatst of werk met een andere sokkel.
Ik heb persoonlijk met dezelfde arm gewerkt maar met volgende sokkel, die 2 vijsopeningen heeft :
RAM-B-238U-INT1 (Ik rij met een speciale houder om mijn smartphone in te steken, omdat ik navigatie gebruik via die smartphone)
Op de website van RAM Mount vind je wel alle modellen, maar als je in een winkel (bv. Waypoint) gaat, dan volgen ze niet alle modellen in stock, maar je vindt er zeker je ding wel.
Succes met de realisatie. ;) :t
 
@jarolo
Robert, Ik denk dat je best zowel links als rechts vervangt. Het is zoals een auto : als je schokdempers moet vervangen worden die ook aan beide zijden van de as vervangen. Best voor de veiligheid. De vraag is nu tot welk onderdeel er aangeraden wordt om te vervangen. Ik ben wel benieuwd welke onderdelen er nu gaan vervangen worden en met welke stocknummers. Hou ons op de hoogte, het kan misschien nog iemand voorvallen met een MaxSYM.
 
Kan er nergens wat extra's over vinden Jarolo

enige wat ik steeds en veel voorbij zie komen is dat ze de veerset vernieuwen
voor een stevigere aftermarket set en olie 15W maar net zo vaak 20W er dan in doen.

image.php


image.php


image.php


HK suspension blijft volgens mij ook een aanrader voor aanpassen etc.
HKsuspension De juiste instelling

Leg via mail je probleem uit en kijk wat ze te zeggen hebben.
info@hksuspension.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan