MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Ben daarstraks nog eens bij Bart geweest.

Er zijn intussen al drie mails verstuurd en volgens het antwoord van de invoerder zijn ze in Taiwan bezig met het probleem. Voorlopig is het dus afwachten wat het antwoord gaat worden.

Ik lig er in ieder geval niet van wakker. Rij nu rond met mijn Joyride200, tof bakske en als ik een zware nodig heb wordt daar voor gezorgd door de firma. We zullen wel zien......
 
Nieuw natuurlijk
Ik denk er aan die van mij te verkopen en terug naar een motor te gaan die minder verbruikt.
 
Laatst bewerkt:
Old-s :
Blij dat je genezen bent en jammer genoeg kan ik niet mee naar Nederland.

Guy5712 :
Het is mijn ram-mount dat je daar ziet, de bol ervan is dacht ik een RAM-A-336U

Jarolo :
ben echt benieuwd wat ze als uitleg zullen hebben over jouw voorvork
 
Dat is hier echt een speciaal geval aan het worden. :) ;)

Ik heb vandaag een nieuwe linkse vorkpoot gekregen en deze werkt dus wel zoals de originele rechtse. De schema's zijn juist, de 2 poten zijn inwendig identiek en de demper zonder gaten is dus verkeerd. Hoe dat erin gekomen is weet ik nog niet.

Heb nu dus buiten mijn garantie een gratis nieuwe vorkpoot gekregen alleen ..... het is een zwarte en ik heb ..... grijze poten onder mijne zwarte Maxsym ... :}
Ik heb dat van in het begin raar gevonden, maar schoon grijs onder zwart is ook niet mis. Daarbij je hebt iets dat een ander niet heeft. 8-)

Volgens mijn chassisnummer moeten er echter zwarte onderpoten onder zitten ..... hoe en waarom dat niet zo is zal nog verder moeten onderzocht worden.

De service die ik krijg van zowel mijn garage Motorsprint Leuven alsook Motana de invoerder van SYM in Belgie is prima, zij doen wat moet om mijn probleem op te lossen en dat is het belangrijkste.

Nog even geduld dan komt de volgende aflevering, maar we zijn op de goede weg 8-)
 
@Rotgerbo
Gery, geen probleem hoor.
Voor de RAM-Mount kan het zijn hoor, er zijn zoveel mogelijke onderdelen, ook die sterk op elkaar trekken. De meeste verkopers ervan nemen er de meest praktische en verkoopbare uit.
De rit naar Hoek van Holland zal in het heen rijden binnendoor gaan (Merksem McDonald-Hoek van Holland 125 km-2u50 rijtijd).
De terugrit gaat via de autosnelweg over Dordrecht-Breda-Minderhout(koffiepauze)-terug richting Antwerpen (127 km-1u27 rijtijd)
Op deze link vinden jullie meer gegevens en een overzichtsmap. De mensen die meerijden kunnen de route Merksem-Hoek van Holland in GPX-krijgen. Het is een route die ik TomTom laten maken heb als spannende route, met medium hellingen en medium bochten qua instellingen.
Vertrek vanuit de parking McDonald te Merksem om 10:30 zondag 19/02/2017 nu dit weekend.

@jarolo
Ja, ik vind ook onze dealer en de invoerder correct met wat ik tot op heden heb mogen ervaren.
Nu, ik heb qua defect enkel mijn euvel gehad op mijn MaxSYM400 toen de haak in het sleutelslot voor de manuele opening om de bagage onder het zadel te openen stuk was. Op 24000 km en na 2,5 jaar met de MaxSYM600 heb ik nog geen enkel probleem gehad.
Enkel een paar vijsjes die ik vergeten had op te spannen aan de hittebescherming van de uitlaat, die losgekomen waren.
Ik ga blij zijn dat ik terug kan toeren en genieten van de MaxSYM. Heerlijk rijden ondanks mijn rugproblemen.

Heel binnenkort moet ik een heel groot onderhoud doen aan de MaxSYM, alles heb ik reeds in bezit. Zo ga ik weer goed zijn voor een lange tijd.

Aan iedereen alvast een fijn weekend en veel rijgenot voor de mensen die gaan toeren. :) ;)
:] :] :] :t
 
2 jaar en 3 maanden
Als ik er hem afneem en er mee schud vallen de plaatjes ijzer er zo uit een klinkt als een sambabal.
Ik rij er nu al zo mee sinds sept maakt wat meer lawaai das al en soms rijd hij niet harder dan 130 dan moet ik er den uitlaat een afhalen het ijzer stopt den doorgang.Maar nu zit er niet zoveel meer in
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp, hier het resultaat,
full

full

full

full
 
Eigenlijk is dit redelijk meegevallen om dat te plaatsen,
Systeem Tomtom 410, gemakkelijk in gebruik, heb er ook ene in de auto, en daarom heb ik hiervoor gekozen, ken het gebruik ervan,
Grt,Guy
 
@Guy5712
Beste keuze die je gemaakt hebt, Guy. Ziet er perfect uit. Is ook het best om alles mooi in het zicht te houden, ook de weg.
De voedingskabel lijkt ook mooi weggewerkt.
:} :t

@megane
Franky, 2 jaar en 3 maand voor een uitlaat is toch echt te kort. '( :/ Toch maar even aandringen vind ik. Dit is zeker geen reclame als ze dit zo laten.
Misschien ook eens via een andere dealer proberen, je weet nooit. Die dan misschien wel iets meer zal aandringen bij de invoerder. }) ;)
 
Laatst bewerkt:
ze zijn goedkoop in aankoop maar in onderhoud betaal je meer dan een gekend merk.
Dus als je er mee rijd komt het op de langeduur duurder uit
 
Laatst bewerkt:
@megane
Franky, jij reed tot op 30000 km nog met de eerste aandrijfriem en met de eerste remblokken ? Dan moet je toch aan lage onderhoudskosten gezeten hebben ? Zijn die riem en de remblokken ondertussen vervangen geworden ? Hoeveel km staan er nu op de teller ?
Ga je hem overlaten of verkopen ? En wat zou je dan graag kopen ?


Toch wel raar die km intervallen voor oliewissel, ik heb onlangs een nieuwe Skoda Octavia gekocht een benzine. Die heeft slechts een onderhoud nodig alle 30000 km of 2 jaar. Vroeger moesten de auto's alle 7500 km een oliewissel hebben, daarna 10000 en 15000 en nu zelfs 30000 km. Straks moet er geen oliewissel meer gebeuren zolang je hem hebt, lol. :t :N ;)
 
Ik rij nog steeds met mijn eerste riem 40000 km, maar band stuk gehad met remblokken laten plaatsen 385,03€ betaald.
Vriend van mij rijd met een 125 had onlangs een ongeval en de prijs van stukken is om van omver te vallen.
 
Laatst bewerkt:
@ megane inderdaad , de stukken voor de 125cc zijn zeer duur 😣, maar daartegen zijn die van een 400/600 een pak minder duur 😥, wat wel schandalig duur is is de uitlaat en het afdekplaatje voor daarop 🤐

Heb vorig jaar de volledige kop , zonder lichtbakken wel te verstaan , vervangen , omdat ik een slippertje had gehad , voor geen 150 euro , wel zelf gedaan😉 , vindt ik niet te veel

Onlangs zelf remblokken vervangen, 80 euro materiaal bij rad en normaal 1/2 uurtje werk (eerste maal iets langer omdat ik niet wist dat de achterrem ingedraaid moest worden ).

Verder qua onderhoud is het echt niet duur , maarja ik doe alles zelf 😇😋
Ik heb nu 15000 km op de teller en aan onderhoud geen 200 euro kwijt 😋, dus duur ??

Maarja waarschijnlijk ieder zijn ding en gedacht😉
 
Hallo, Iemand interesse voor een Origineel Maxsym scherm,??
Hier een voorbeeld, Nieuwe staat,geen enkele beschadiging.
full

Laat maar weten, indien iemand interesse.
 
Ik mag (kan) zelf niets doen in breng mijn scoot in op mijn belastingen.en op mijn 40000 km ben ik nu bijna 20 liter olie verbruikt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan