MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

@ megane , dit snap ik niet , je mag er niets zelf aan doen omdat hij ingebracht wordt in de belastingen .

Men vrouw heeft ook een scooter ( joymax 125 ) op haar zaak staan waar zij mee ronde gaat , daar doe ik ook alles zelf aan , enkel de stukken die nodig zijn worden op faktuur gekocht zodat ze die kan inbrengen , men werkuren zijn dan wel gratis , maar kost geen fortuin aan dealers waar er zoveel last van hebben en over klagen

Deze werkwijze leverde tot nog toe geen problemen op , en volgens de boekhouder is dit prima , de fakturen van het materiaal zijn er , meer is niet nodig.
Zelf de prive lening van mijnentwege aan haar zaak kon worden ingebracht , ik bedoel hiermee, ik heb in dertijd de som voor de scooter op haar zaakrekening gestort met vermelding voor wat dit bedoeld was en hoeveel er per maand diende terug gestort te worden, heeft tot op heden nooit een probleem opgeleverd en was volgens de boekhouder toen ook OK.
 
Laatst bewerkt:
Ik mag da wel maar doe het niet omdat ik er de garage niet voor heb om in te werken ze staat over vol en geen elektrischiteit.
 
Laatst bewerkt:
Probleem met mijn vork is opgelost.

Ik heb het binnenwerk uit de zwarte garantie vorkpoot gedemonteerd en in mijn originele grijze poot gemonteerd en omgekeerd.
De zwarte is terug naar de invoerder en ik heb nu dus na 2.5 jaar een perfect werkende vork. Mij hoor je dus niet klagen over de service van SYM.

Daarstraks even gaan rijden en de voorvering is nu geheel anders. Ik kan nu ook remmen op kasseien zonder dat de ABS te pas en te onpas ingrijpt.

Hieronder de oorzaak, links ontbreken de 2 kleine gaatjes.

20h0d42.jpg
 
mooi zo robert dat je nu eindelijk alles voor elkaar hebt gekregen. nu ga je terug een goede en vooral een veilige fiets hebben. grtjs
 
Hallo allemaal,
Ben naar Utrecht naar het moto salon geweest, moet zeggen wel de moeite, maar het lijkt wel een tweedehands beurs voor motors, Was wel een beetje verbaast van de stand van Sym, erg klein en daar vertegenwoordiger die niets of helemaal geen uitleg kunnen geven van de modellen zelf, geen informatie van wat dan ook, lijkt totaal vreemd voor hun. Onbegrijpelijk voor zulks een goed product.
verder wel enkele nuttige zaken gezien.
Was de moeite,
 
Mag ik vragen welk merk van banden deze zijn?
En de maten hiervan. En uwe vraagprijs.
In afwachting hiervan,
Ook weinig beweging op deze site
 
Laatst bewerkt:
Zijn allemaal een beetje down door het slechte weer.
Den hengst staat in de garage en wil bereden worden :] maar de weergoden zijn ons niet welgezind.
Iedereen op dit forum een kaarsje branden. :)
 
Guy voor koopjes moet je naar de solden gaan. Wat denk je dat ik ze gratis ga weg geven ????? Ik heb er toch voor voorwiel Bridgestone Battlax SC1 120/70 R15 56H 91.19€en achter 160/60 R14 65H 109.89€ voor betaald
 
Laatst bewerkt:
huh mijn achterband een michelin pilot road 4 2ct voor de versys kost al bijna 180€ wel inclusief plaatsen. en gaat gelukkig ook vele kilometers mee :}
 
Ik vraag me af of de originele maxxis banden te verkrijgen zijn?
Niet dat de mijne op zijn,maar voor later.
Ze bevallen me prima :)
 
Hallo, heeft er iemand ervaring met RIDE-ON in zijn banden,
Heb het product aangeschaft om dit eens uit te testen,
Ben eens benieuwd naar dit wonder product??
Tegen lek rijden, en zou de wielen perfect uitbalanceren,
 
Zaterdag ben ik met Mario en zijn neef Stefaan gaan toeren in Zeeland, en heb ik voor de eerste keer pech gehad met mijn MaxSYM600.
Nadat hij een een hele dag perfect startte liet hij mij na een tussenstop na een goeie 200 km in de steek. Na wat gedemonteer, de bougie vervangen (het was nog de eerste op 24000 km).
Deze was eigenlijk nog tamelijk goed aan de kleur te zien, alleen vond ik dat de afstand naar de electrode wat te groot was, dus maar gedaan voor de zekerheid.
Doch nog niets. Mario gaf de goeie aanzet toen hij zij dat hij de injectiepomp niet hoorde nadat je het contact opzette. Je kan die normaal goed horen gedurende enkele seconden.
Er wordt trouwens ook aangeraden om deze altijd even tijd te gunnen om de pomp te laten op druk komen om gemakkelijk te starten.
Toen hij dan nog niet startte heb ik even de fiche (relay) van de brandstofpomp geschoven en terug erop. En dan startte hij wel direct, en nadien ook geen probleem meer.
Misschien waren die contacten wat aangeladen of zo. Dat moet ik nog eens nakijken later.
En dan ga ik toch eens de ECU-EFI aan een diagnosetoestel laten hangen van SYM, om te zien of er nergens foutmeldingen zijn in het EFI-systeem (Electronic Fuel System) met al zijn tussenliggende componenten.
Nu al bij al toch een goed uur verloren, maar blij dat ik weer kon rijden zonder te moeten depanneren.
Bedankt aan Mario en Stefaan voor het wachten. Het is toch nog een mooie toerdag geweest.
Ik hou jullie verder op de hoogte als ik nog iets meer moest te weten komen.
Voor de liefhebbers die willen weten hoe hun MaxSYM (zowel 400 als 600) alles werkt en waar alles steekt, raad ik de Service Manual van de MaxSYM(400) aan, waar je alles over de MaxSYM kan lezen en die heel gedetailleerd is.
Mvg. Eddy.
 
Blij om te horen dat het kwa pech nog meeviel.

Kon je toch nog rustig naar huis rijden. Ik wacht altijd als ik het contact aanzet met starten tot ik hoor dat de benzinepomp af slaat.
Gelukkig eens een paar dagen met goed weer, scooterweertje!

Al kan ik er niet veel van genieten, moet ook nog werken gaan.

Heeft een paar maanden op stal gestaan, maar sloeg onmiddellijk aan na een druk op start.
Dat was met mijn oude Suzuki wel anders...

Ik zou hem niet meer kunnen missen, erg blij ermee.
 
Hoihoi,
Vanmiddag ( 14.30u ) stond er een matzwarte Maxsym achter mij aan de lichten op de jaque parijslaan in Evergem. Heeft me nog voorbij gestoken ( witte Maxsym )
Ook iemand van dit forum hier???
 
juist terug van een eifel ritje (700km) :P en heb nu de aral octaan 102 getankt aan 1,43€ is hier bij ons de prijs voor euro 95 E10. en heb een verbruik gehad van 4 liter en heb stevig door gereden. dus er is dus wel degelijk verschil in verbruik als je benzine met een hoger octaan gehalte tankt. want met euro 98 zit ik rond de 4,5 en 5 liter per 100km en met E10 zat ik zelfs nog hoger. zondag staat er terug een eifel rit gepland dus ik neem alvast mijn jerrycan's mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan