MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

jarolo wat ik bedoel is het potje boven open daar olie in en met de remhendel op pompen tot er beneden olie uit komt dat is zowat de oude methode van de garagisten met a.b.s of zonder maakt niet uit wat je wel moet doen is ontluchter open remhendel op trekken vast houden ontluchter toe remhendel los ontluchter open e.z.v
 
Volgens SYM heeft de ABS er niks mee te maken.
Vandaag nog maar eens de methode met de spuit van achter naar voren gebruikt. Driemaal zelfs, resultaat is noppes. Alles er eerst terug uitgehaald ook de ontluchtingsnippel en deze terug gemonteerd met teflon. Ook eens alles achter uitgezogen in een darm, alle lucht laten stijgen in darmpje en olie terug ingespoten, noppes niks geen weerstand in de remhendel. Morgen spoel ik alles met vacuumpomp achter eruit en voor terwijl terug erin. Ga dit zeker 5 keer zonder onderbreking zo laten doorlopen voor ik de nippel terug sluit.
Als dat niet lukt weet ik het ook niet meer en mag SYM het zelf oplossen.
 
tomtom die methode heb ik als eerste toegepast maar ook zonder resultaat. Dat werkte vroeger altijd, ook bij de auto's maar bij deze SYM krijg ik niks druk, raar geval.
Toch bedankt voor de tip.
 
Vandaag de hele trukkendoos opnieuw gedaan.
Langs voor pompen,resultaat niks. Langs achter met de spuit en darmpje van 2 meter hoog olie erin noppes. Terug die olie eruit trekken, intussen vooraan bijvullen zodat de luchtbellen in het darmpje omhoog gaan en terug olie erin enzovoort. Alles zonder resultaat. Als laatste terug de vacuumpomp achter aangesloten en vier maal gespoeld. Wil zeggen olie achter uitrekken en vooraan ondertussen ingieten. Alle lucht was eruit geen luchtbelletjes meer en toch nog geen tegendruk.
Ik denk dat er ergens lucht blijft zitten in het ABS systeem of zo.
Dan maar systeem "MacGyver" toegepast 8-), remhendel tegen het stuur gebonden en zo laten tot morgen/overmorgen. Hopelijk is er tegen dan tegendruk.
 
Mijn systeem MacGyver heeft redelijk goed gewerkt, ik heb terug voldoende remdruk. Alle lucht is er nog niet uit, de remhendel is nog niet helemaal strak maar het begint er op te trekken. Heb nu de voorkant hoger gezet en het stuur gekanteld zodat de remhendel nog hoger komt.
Boeltje terug vastgebonden en nu hopen dat er nog beetje lucht verdwijnt.
Morgen misschien nog de aansluiting aan de remhendel even ietsje lossen en direct terug vastzetten. Mogelijk zit daar in die bocht nog een luchtbelletje.
 
de achterrem is met kabel maar de afstand van de remblokken moet geregeld worden tegen de remschijf als de afstand te groot is bouw je niet genoeg druk met je remhendel omdat je geen groot volume olie kan oppompen daarbij even proberen met de handrem op te trekken en kijken hoever je de handrem kan optrekken.
 
Probleem opgelost ik heb eindelijk terug normale druk in de achterrem. De remhendel is voor 90% strak, daar ga ik het bij laten.
Proefrit gemaakt en alles werkt terug perfect, we kunnen weer kilometers maken.
 
Ok dan,
jammer wel dat het zo'n tijd heeft moeten duren.
Maar ja beter laat als nooit.
Bedankt voor de update, en komt het weer terug doe dan maar ook eens de rempomp op stuur eens goed controleren op dichtheid.
 
Laatst bewerkt:
@gliberbee
Ook welkom op het forum. We hebben blijkbaar dezelfde SYM dealer. Bij Motor Sprint Leuven zit je zeker goed. Bart is iemand die zijn klanten heel goed verzorgt.
Succes ook met je nieuwe MaxSYM600 Executive.
En, misschien eens tot bij één of andere rit. Van welke streek ben jij afkomstig ? Stuur me anders maar een PM.

Mvg. Eddy

Hallo Eddy (en anderen),

Sorry voor het late antwoord (ik was aan het rijden :-)).

Ik zit al heel lang bij Motor Sprint als dealer: Suzuki Bandit 1200, Sym Citycomm, een paar Sym 50cc scooters voor de kinderen, en nu de Maxsym. Ik ben daar inderdaad altijd heel goed geholpen.
Ik woon in Lubbeek en heb lang in Kortenberg gewerkt.
Ik ga nu wat beter dit forum volgen en wanneer we eens een gezamenlijk ritje plannen wil ik met plezier meedoen !

Stefan
 
@yamahake
Ik zou zeggen, zie in je handleiding wat een dealer hoort te doen, maar dat is moeilijk zo te zeggen.
Alles hangt af of er bij inspectie zaken dienen vervangen te worden, zoals remblokken, banden, enz.
Ook hangt het af welke periodiek je dealer volgt voor vervanging van riem en rolletjes, enz. ... volgt hij strikt het periodiek onderhoud in de handleiding of kijkt hij de werkelijke slijtage na.

@gliberbee
Dank voor je reply, Stefan.
 
Zaterdag 29 april 2017 zijn er weer de jaarlijkse Flurkse Feesten met een Motortreffen, het 6de nu.
Deze keer wordt er naar de provincie Henegouwen gereden met oa.

Als je zin hebt om mee te rijden met het motortreffen en nadien eventueel deel te nemen aan de barbecue, uitgaande van de Chiro Flurk hier in Everberg, ben je zeker welkom.
Ik ga er zeker weer aan deelnemen.
Ik geef je hier alvast de linken waar je alle gegevens vindt :
- info ivm motortreffen :
Flurkse Feesten (Everberg)-Motortreffen za.29/04/2017
- info ivm barbecue :
Flurkse Feesten (Everberg)-Barbecue za. 29/04/2017
-algemene info van de activiteiten :
Flurkse Feesten (Everberg)-Activiteiten za.29/04/2017

full


full


Op mijn TomTom Mobile is de route 219 km met een rijtijd van 5u51. Ik ga me aanmelden om 09:00 en trachten te vertrekken om 09:30. Alle verdere info vind je op de links. De route kan ook ingeladen worden bij de vertrekpost.
Er kan koffie gedronken worden en er zouden broodjes zijn voor degene die met lege maag toekomen aan het vertrek.
Als er geïnteresseerden zijn om de route samen te rijden, laat maar iets weten of kom gewoon naar het vertrekpunt op het dorpsplein van Everberg. Er is motorparking voorzien dichtbij.

Mvg. Eddy :) ;) :] :t
 
net den scoot gaan halen 825€ groot onderhoud gehad kleppen regelen, aandrijfolie,remolie, gaskabels gesmeerd, voorste remblokjes, rolgewichtjes vario, 1ste riem, gelijders vario, olie, luchtfilter,bougie, en nazicht
 
Buiten nieuwe banden, je achterste remblokken en de vervanging van je koelvloeistof heb je dan alles gehad.
Misschien de 2de oliefilter nog, maar die wordt maar alle 12000 km vervangen.
Lijkt me een normale prijs, want er zal wel wat arbeidsuren in gestoken zijn.
Als je dit alles zelf kan doen, bespaar je natuurlijk wel nog wat, maar moet je er wel de tijd voor insteken.

En .... voel je het dat hij een groot onderhoud heeft gehad ? Waarschijnlijk wel, niet ? Wat valt je het meest op ?
 
Danks Old

Denk dat er wel een klep afstelling zal bijkomen en riem of polie's zal zeker moeten nagekeken worden want af toe durft hij wel eens piepen als ik optrek, zekers als hij koud staat. heb ook den indruk de acceleratie niet zo vlot meer is. Verder heel tevreden over
 
ik voel het verschil zeer goed is er hier ondertussen al een oplosing gevonden voor den uitlaat blijkbaar hebben veel sym's daar last van volgens de mecanieker?
voor den 400 is er een vervanger maar niet voor den 600
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand me tonen hoe ik de "dekplaat" van het dashbord kan afnemen ? De bol waarop mijn GPS gemonteerd wordt draait los door de trillingen: ik moet de schroef eronder terug vastzetten met locktite.

20170429_182752.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan